Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Influensavaccin - varför?

Jag och alla mina barn tog vaccin, vi har svår astma. Vår minsta dotter har hållt på att mista livet av en vanlig liten förkylning så det fick bli vaccin då hon troligtvis inte skulle klara en influensa som sätter sig på andningen. Men jag var jätte nervös! Det blir nog vaccin för oss igen.. Men det känns oroligt, men nä jag tänker på att inte ta vaccin och sedan ev bli smittad känns det ännu värre, iaf när det gäller lillan.. Svårt det här med vaccin tycker jag :(

• Kaosmamma

Jo visst att vara försiktig osv det köper jag.. Men det räcker med en person för att bli smittad och det är luftburet så bra hygien räcker tyvärr inte hela vägen. Men dessa två tips minskar ju så klart risken men har man otur trots försiktighet så kan man ju bli smittad ändå och då vet man ju inte hur viruset agerar i just din och bebisens kropp..

Hua svårt!!

• Kaosmamma

Emmarosa: ja jag tror oxå att en frisk människa klarar det bättre.. Dock menad det att man inte är så motståndskraftig när man är gravid..

Mina grannar fick och var allvarligt sjuka men de klarade sig men hostade blod och hade väldigt svårt med andningen.

Jag är inte gravid men har svår astma.. Mina tre barn också.. Minsta som är två år har en otroligt ovanlig och allvarlig astma (låg på sjukhus senast mån-ons med henne) och hon kan knappt andas trots massiva medicininsatser.. Så har egentligen inget val.. Skulle hon få det.. Vill inte ens tänka på det :( men det är ändå ångestladdat med vaccinet!! Vi tog alla förra året.. Men blir nog att vi tar igen.. Men vill inte.. Men vill.. Ja du förstår väldigt snurrigt.,

• Kaosmamma
    EmmaRoSa skrev 2010-10-28 16:00:26 följande:
    Ok jag förstår absolut din situation jag hade absolut också gett mina barn vaccin om de har så svår astma då tycker jag nästan att det är nödvändigt faktiskt men förstår absolut din känsla av olust..
    Nä jag vet immunförsvaret är ju inte jätte på topp när man är gravid men tror ändå att hade jag fått det som är frisk utan andra sjukdomar så kommer jag nog klara det även om det såklart kommer bli jobbigt.. 
    ja precis.. känns som vi inte riktigt har något val.. av en vanlig förkylning hamnade hon i traumarummet och de fick jobb apå henne i fem timmar :( och även om jag och de andra två barnen 4 och 5 år gamla inte harlika allvarlig som lillfisen så är den ändå så pass att jag tror det är säkrast att ta vaccinet.. ifall man skulle bli smittad.. redan svårt att andas ordentligt ibland och ett virus som går på andningen.. det blir nog inte så bra.. vi blir sjuka hela tiden och immunförsvaret är inte det bästa..

oj nu kommer dottra med bajs på handen.. urk.. haha
Svar på tråden Influensavaccin - varför?