Izap skrev 2012-01-04 16:28:10 följande:
OBS!!
Vi har nu haft vår vagn i tre månader och vi försöker häva köpet för vagnen håller på att falla sönder!
Bromsen kärvar, bara ena sidan bromsar, ryggen på ena sätet ramlar ner när sonen lutar sig mot den, hjulen är riktigt slitna, alla "svaga länkar" glappar som tusan, för att komma upp för tex en trottoar behöve jag lägga hela min tyngd på styret och trycka ner vagnen en BRA bit för att framhjulen ska lyfta, säkerhetsknapparna som fäster sittsarna hakar upp sig så dem fastnar i olåst läge, handtaget glappar otroligt mycket mer än vid köpet och framhjulen slår i varukorgen när man svänger.
Vi har försökt häva köpet men det enda dem (barngrottan/syskonhuset) erbjuder oss är nya hjul och lite smörjolja?!!
Vi vill inte ha denna vagn eller en ny likadan.
Hoppas att vi fick ett måndagsexemplar och att era vagnar fungerar som dem ska!
Till alla som funderar på att köpa en, se upp och sätt fördelarna mot nackdelarna!
Just nu är det enda vi bryr oss om att få en vagn som håller mer än TRE månader! Om det innebär att barnen sitter från mig eller att den är bredare eller vad för anleding man har att vilja köpa Bassonen så är det värt att frångå om bara vagnen håller ihop!
vi har haft våran vagn i 7 månader utan några problem. upp på trottoaren så sätter jag en fot mot "balken" och trycker med foten mer än handtaget, bromsen hamnar ibland lite snett men då behöver jag bara knuffa till vagnen lite så hoppar den på plats och ryggstöden sitter där de ska bara jag ser till att "låsanordningen" spärrar och hamnar i rätt läge