Inlägg från: pyjamastrollet |Visa alla inlägg
  • pyjamastrollet

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Alva09 skrev 2011-04-19 13:35:39 följande:
    Vet nån hur långt fotstödet är på Basson duo, för fotstödet på bozz vagnen var alldeles förkort för gummans ben
    Vet inte måttet men min dotter på 13 månader sitter bra i vagnen och har utrymme kvar till botten på fotsäcken (hon är ca 74-75cm lång). Vi är förövrigt jätte nöjda med vagnen, jätte skönt att den bara är 11 cm bredare än vår singelvagn (brio happy).
  • pyjamastrollet
    VildVittra skrev 2011-04-19 14:29:20 följande:
    Väljer också mellan Basson och BOZZ...vette skjutton vilken man ska ta....
    Eftersom bozzen är bredare än basson men annars snarlik skulle jag kört på basson om jag var du. Det är nämligen precis att den går igenom visa dörrar och då kommer man ju inte in med bozzen.
  • pyjamastrollet
    VildVittra skrev 2011-04-19 14:42:17 följande:
    Men priset styr för oss...det finns nya BOZZ för 3795 och 995 för liggdel....
    Basson måste beställas och för c.a 5500-6000 =(

Det ÄR synd att priset måste styra jämt grrrrrr
    Ja, det är ju tyvärr så. Vi hittade våran på blocket endast en vecka gammal för 3900:- och så kör vi på mjuklift från babyproffsen för 450:-  så vi kom ju "billigt" undan. Måste ändå säga att vi är grymt nöjda med den vi har men jag har ju inte sett Bozz-vagnen live så jag vet ju inte hur den är...
    Alva09 skrev 2011-04-19 16:04:13 följande:
    Ok, men hur mycke benutrymme har hon kvar? för min dotter 1½ & är 82cm lång. Men den dagen när bebben kom så är dotter 2 år, så hon kommer va ännu längre då.
    Kan vara 1dm ungefär, kan tänka mig att Basson är rätt lik Bozzen där men är inte säker. Jag upplever det som att det kommer funka bra ändå för dottern min att få plats i framtiden också. Men det är ju så olika från barn till barn, min dotter har nog liksom jag korta ben för sin längd vilket säkert påverkar..
  • pyjamastrollet
    VildVittra skrev 2011-04-19 15:16:43 följande:
    Blir bara 16 månader mellan mina så en syskonvagn måste det ju bli men jag gillar inte alls UJ eller phil and ted.
    Nej vi hade/har en P&T också men våran nyföding syntes inte där han låg så folk höll på att mosa honom hela tiden när vi var ute i kollektivtrafiken vilket resulterade i att vi hela tiden var uppstressade och oroliga. Därav tittade vi på ny vagn och då blev det Basson..
  • pyjamastrollet
    Bustrollen skrev 2011-05-04 09:46:40 följande:
    Efter att ha tittat på videon funderar jag på en sak. Ni som redan har köpt och fått hem vagnen: hur är sittläget? På videon verkar det inte finnas ngt direkt upprätt sittläge, stämmer det?
    Stämmer! Svarade i den andra tråden också. Glad
  • pyjamastrollet
    Izap skrev 2011-05-06 20:38:56 följande:
    På vår vagn är det rakt upprätt sittläge, möjligen nån halv cm's lutning...
    Hmmm... Kanske är jag som är dålig på att spänna remmarna då. Har du den med reflexband på sufletten?
  • pyjamastrollet
    Freija82 skrev 2011-05-08 16:32:15 följande:
    Hej!

Sitter oxå o funderar lite på att beställa denna vagn. Är det någon som vet om man köper till en liggdel eller om det fungerar att bara lägga i en mjuklift i sittdelen?
    Jag kör med mjuklift, funkar kanon!
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!