Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

hur har det gått ts? är själv nyfiken på vagnen, föll lite för Bozz-syskonvagn men fick sedan höra att den är ca 81 cm bred, vilket är lite väl, 79 är ju inte så farligt, Emmaljungas syskonvagn är 78 enligt deras hemsida, Carenan är 79 så den är ju ungeäfr som alla andra.
    Jag har fått uppfattningen att Basson är ett ganska välkänt märke i Danmark, själv skulle jag hellre köpa ett mindre känt märke från t.ex danmark än från frankrike/italien osv pga möjligheterna att få en vettig kontakt med tillverkaren om det skulle dyka upp något oväntat, svenskan och engelskan funkar gansak fint med ett danskt företag, värre med franska och italienska

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-04-18 23:17:19 följande:
    Puff puff!

Köpte ni den så ni hann testa i snö? Väger mellan den och BOZZ-vagnen.
    ett tips är att kika om ni har någon butik i erat område som säljer BabyBests sortiment, 4me kommer med en nu syskonvagn i samma stil nu till sommaren. priset beräknas ligga kring 5500-6000 (med två sittdelar och två liggdelar, liggdelarna kostar ca 1000-1400 styck så behöver man abra en blir det ju ännu billigare).
    har hört en del som säger att BOZZ-vagnen är väldigt bred, det ska inte denna vara.
  • Phlippan87
    VildVittra skrev 2011-04-19 14:42:17 följande:
    Men priset styr för oss...det finns nya BOZZ för 3795 och 995 för liggdel....
    Basson måste beställas och för c.a 5500-6000 =(

Det ÄR synd att priset måste styra jämt grrrrrr
    www.babybest.se/produkt/visa/444
    den ska enligt uppgift kosta ca 4200 med en liggdel och två sittdelar. bredden ska vara mindre än BOZZ-vagnen. kanske kan vara ett alternativ
  • Phlippan87
    VildVittra skrev 2011-04-19 15:07:02 följande:
    Du den ser inte dum ut....kanske måste åka till Happyland och klämma lite =)

4200 kr för allt låter ju som en dröm i mina öron. Ska visa och prata med min man när han dyker upp i kväll..jobbar kväll typiskt hahha

Tack igen.
    som sagt, någonstans däromkring iaf, så den ska inte bli många kronor dyrare än vad BOZZ-vagnen skulle vara. runt 5500 med två liggdelar är det pris jag fått höra av försäljaren här. dock har den inte lanserats ännu utan ska komma ut i butikerna i maj-.juni
  • Phlippan87

ska skicka sambon som jobbar i Sthlm till Bangrottan och klämma, känna och ha sig så får vi se hur det blir sedan. om babytider har samma vagn för 1000 kr mindre så är det klart man slår till där då. fick tyvärr besked om att den vi vill ha troligen inte kommer hinna komma in i butik tills vi behöver dne och jag tänker inte göra somd e föreslog och ta deras andra syskonvagn så länge eftersom den inte alls är så som jag vill ha min vagn

• Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-04-24 14:34:01 följande:
    Idag ringde tjejen från Babytider i Jönköping så nu är vagnen beställd! Skrattande Fick priset 4 660:- och det är fri frakt så inget mer tillkommer. Ett sjukt bra pris för en så fin vagn tycker jag. Eftersom vi inte ska ha förrän i augusti så bad jag att få vänta till nästa leverans innan de skickade den vilket var ett par tre veckor bort, annars hade den kommit redan till veckan. Tihii.
    är det den versionen som barngrottan visar på sin sida då?, som är smalare och snyggare
  • Phlippan87
    Lillil skrev 2011-04-30 09:09:14 följande:
    Någon som vet om det finns inbyggt insektsnät? Funderar på att köpa en duo från Babygrottan, bor rätt nära. Vilket rykte finns det angående kvaliteten?
    kvaliteten ska väl vara riktigt bra, Basson är ju Danmarks motsvarighet till Emmaljunga och BRIO

är ocksp nyfiken på detta med insektsnät, eventuell ventilation i suffletten och regnskydd, om det ingår eller om det finns att köpa till
  • Phlippan87
    lajm skrev 2011-04-30 22:24:53 följande:
    Jag har fått hem vagnen och jag är nog lite kär i den. Det är nät under bakre delen av sufletten så man jan ta bort bakre delen an sufletten sp blir det hel genomströmning av luft på sommaren. Älskar solskyddet. Vagnen är smidig och lätt att köra.
    Köpte den på nätet på Babytider och det är exakt samma som på Barngrottan. Samma saker som ingår också.
    Ska sälja min Babytravel nu direkt.
    vad ingick när du köpte din?
  • Phlippan87
    Katjan skrev 2011-05-01 09:41:28 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

" target="_blank">

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.
    filmklippet var kanon... 10 inches i sittbredd är ju inte dåligt, vi har en brio nova nu, äldre varianten av brio happy typ och den har ju ca 28 cm, 10 inches är ju ca 25 så det är inte mycket smalare (speciellt inte för vår dotter som kommer vara 1,5 år).
    väldigt lika var de ju åtminstone, nu är jag ännu mer sugen, blir nog till att beställa en för vår del då
  • Phlippan87
    Syster Luring skrev 2011-05-01 11:18:01 följande:
    Vågade inte fråga hur mkt 10 inches var - tack för hjälpen.
    25,5 är kanske mer exakt, mätte våran BRIO-vagn nu, sittdelen 28 cm och bredden på vagnen 61 cm så det är ju inga stora skillnader om man säger så. speciellt inte för vår dotter som är ganska smal och dessutom bara kommer vara 1,5 när Knyttet kommer... och vikten på vagnen är nästan exakt som på vår BRIO, om inte lägre till och med vilket ju känns riktigt bra
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!