• Mumsa73

Trombyl

Jag har haft några missfall och undrar varför ingen läkare har föreslagit Trombyl till mig. Funderar på att själv köpa barn-Albyl men undrar hur mycket jag ska ta och om det finns några risker med att ta det?

• Svar på tråden Trombyl
  • StarkMamma

Jag har hört en om dagen.

Gör allt för mina små!
  • krakel

i FASS står det ju att man inte ska äta det under grav sista 3 mån men å andra sidan står det ju att detska undvikas?????

Är du gravid nu??? eller jobbar ni på det???? fråga BM istället för att laborera själv hemma

• Buster

En Trombyl om dagen = ca 1/3 Albyl minor.

Alla läkare tror inte på Trombyl eftersom det inte är bevisat att det fungerar,
    men det finns läkare i Sverige som forskar på det och som gjort små studier med bra resultat.
    (Om jag förstått allting rätt... Glad )

Tips på tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

• krakel
    Mumsa73 skrev 2010-10-16 10:58:59 följande:
    v 4+5 efter ett FET. Jag ska höra med kliniken på måndag.
    Åh GRATTIS ja hoppas du får ett svar för jag förstår att du är orolig... jag käka själv trombyl med mina 2 tjejje dock inte pga missfall men som Buster säger att Trombyl är som 1/3 eller som 1/4 albyl som de sa till mig..
  • BettanB

Det år precis som Buster säger; 1/3 är lagom. Motsvarar ungefär 75 mg trombyl (man bör inte ta mer än 100 mg om man inte har en diagnos och ett uttalat behov av mer).

Sorg i BettanMansion.
  • Mammiztill2

Albyl minor en halv sån tablett om dagen tar jag. Efter läkare ord.

• mulan

Om du väljer att äta de så sluta några veckor innan BF. Jag äter trombyl och ska sluta med det i v 36. Detta för att inte vara lättblödande vid förlossningen

.?*¨*? VECKA 29 ?*¨*?.
  • Rosesarered

Hur gick det? Sitter i samma sits som du gjorde.

Svar på tråden Trombyl