Vad ger du svärmor och/eller svärfar i julklapp?
Ja, som frågan lyder...jag är intresserad av alla tips jag kan få! Men det ska vara något som DU ger dem, inte något de får av dina barn...
Ja, som frågan lyder...jag är intresserad av alla tips jag kan få! Men det ska vara något som DU ger dem, inte något de får av dina barn...
Det varierar år från år. Om de önskar sig något så är det ju enkelt att köpa det. Till svärfar kan jag minnas att jag (personligen, inte min make) gett en tröja, böcker, jättekorsord, en CD med John Fogerty, egenhändigt gjort julgodis. I år stickar jag nog en mössa.
Svärmor är petigare, så hon har fått mer designade hushållspryttlar (hon samlar ofta på olika serviser, den lilla slit-och-släng-damen), dyr handduk, julgodis och sånt.
Fler tips vore trevligt!
Jag ger ingenting bara från mig, utan de får från *oss*. Jag är ansvarig för julklapparna till mina föräldrar, sambon för julklapparna till sina. Svärisarna brukar få grejor till huset. Frön, verktyg, någon prydnadssak som passar i hyllan, en kruka, något gott att äta, hemmagjort godis...
Det brukar bli någon fin Whisky eller Cognac till svärfar och min pappa, till svärmor så brukar det bli parfym, bok, sjal eller liknande.
Förra julen fick svärföräldrarna en spökpromenad från Liveit.se. I år vet jag inte vad vi ska hitta på, måste hålla hårt i pengarna och hitta på så mycket billigt som möjligt.
Brukar också göra något, antingen någon ätbar julklapp eller något annat pyssligt.
Från våran familj får de en almanacka med bilder på hela familjen. Brukar uppskattas väldigt mycket.
Jag ska ge svärmor en förlossning, mamma får en get och pappa får en rakaparat.
Svärmor har fått nån tidningsprenumeration från www.tidningskungen.se (det finns tex 5 nr för 98:- osv..)
Svärfar brukar få nåt roligt från www.smartasaker.se, www.bluebox.se, eller nån av de andra roliga sidorna med annorlunda, smarta grejer... Sist fick han en bagagevåg, liknande denna www.smartasaker.se/bagagevag-p-1482-c-114.aspx
Annars tycker jag om att ge bort böcker, som jag nästan alltig köper på www.adlibris.se.