vad är det för fel?? blir snart galen!!!
Min lilla tjej är fyra månader snart, hon har alltid varit lite "jobbig" med maten, ibörjan var det amningen och sen även med flaskan.. Tycker att hon har ett märkligt beteende när hon ska äta.
Hon gnäller och är hungrig,men när hon får flaskan så börjar hon alltid att skrika, tar den i munnen men vänder sen bort huvudet.. Visst man kan tolka det som att hon inte är hungrig men då kan det ha gått sådär 4-5 timmar sedan förra målet och då kan hon ha ätit 80-100 ml, alltså inte så jätte mycket så rimligtvis borde hon vara hungrig. Jag har medvetet glesat ut mellan målen för att hon ska bli hungrigare och då smidigare ta flaskan men det var ingen skillnad...
Och så börjar vi göra allt för att hon ska ta denna förbaskade flaska... kan ta allt mellan 10 min till 45 min.. med pauser emellan så klart!
efter ett tag så lugnar hon sig, tar flaskan och äter.som om ingenting men VARFÖR denna procedur innan, vad är det som gör att hon alltid ska skrika innan..??
Sen kommer det stunder när ja bara kan ge henne och hon äter utan problem men 9 av 10 ggr så är det alltid så här...
Jag blir knäpp! och det blir så tråkigt att mata henne, allt blir bara en stor ångeststund!
Hon mår i övrigt bra, skrattar, jollrar och är pigg...
Nån mer som har det så här eller vet något tips på hur man ska vända trenden. ??
Ska börja med gröt nu också och se om det blir bättre...
har även prata med BVC men inte fått någon jätte hjälp men vad kan dem göra?? hon mår ju bra liksom, ingen konkret fel att ta på bara ett dumt beteende men båda jag och min sambo börjar tröttna!!
Tacksam för lite hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-19 07:50
Hej igen! Skulle bara uppdatera lite hur det har gått. Och vill tacka alla som kommit med tips. Jag har börjat ge tätare mål, var tredje timme får hon mat dagtid och peppar peppar så äter hon för tillfället kanon bra. Hon äter rejält vid varje mål och hon kommer upp i mängder per dygn som man bara kunnat drömma om. Men viktigats av allt är att hon äter utan att krångla. =) Det har varit så här i nån vecka snart och det verkar funka jätte bra. Så för ni som har problem så är tipset att ge mat oftare så dem inte hinner bli så hungriga. Det är så skönt att det fungerar bättre. Och stort TACK för alla tips!!