Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

vuxen med blöja

Anonym (41 år med blöja) skrev 2012-02-01 18:05:04 följande:
    Har blivit avslöjad av en vän att jag har blöja, skulle aldrig kunna att gå fram till en som har blöja om man skulle upptäcka det. Ända stället som jag inte har blöja är på jobbet.
    Hur reagerade din vän?
  • Anonym (en till)
    Anonym (41 år med blöja) skrev 2012-02-01 20:44:24 följande:
    Blev förvånad men accepterade det när jag sa hur det låg till. Hon vet mera om mig.
    Det var ju bra.

Hur är det med er andra som använder blöja, hur blir ni bemötta från
    personer som står er nära?

• Anonym (en till)
    Anonym (sängvätare) skrev 2012-02-02 09:34:00 följande:
    Ni andra som använder blöja vilken sort använder ni?

Jag:
    Dag Tena Pants super
    Natt Tena Slip Maxi   

Jag:

Dag, Abriform 4
    Natt, Abriform 4 + 1 iläggsblöja Abrilet anatomic.

Med dessa känner jag mej trygg i och är dom som funkar bäst för mej. Abrilet anatomic gör faktiskt att det våta sprids mycket bättre och förhindrar läckage på ett mycket bra sätt. Mycket sällan jag råkar ut för att blöjan läcker med anatomiken.Kan varmt rekomenderas.

• Anonym (en till)
    Anonym (läckan) skrev 2012-02-03 08:19:34 följande:
    Jag tror att ens egna inställning till inkontinens och blöjor är ganska avgörande för hur man blir bemött, jag menar att om man själv inte gör det till ett stort problem så gör inte omgivningen det heller att prata öppet är nog också viktigt i sammanhanget.
    Du själv verkar ha en öppen attityd kring dina bekymmer, men det är nog långt ifrån alla i våran situation som har kommit så lång,t jag själv exvis.
    Därför tror jag att forum som dessa är viktiga för oss som är drabbade.
    Håller med till 100 %.
    Att få möjlighet att känna att man inte är ensam om dessa problem.

Ibland intalar man sej att jag inte bryr mej om någon skulle se
    men ibland vill jag bara gå och gömma mej för världen 
  • Anonym (en till)
    Anonym (läckan) skrev 2012-02-06 17:55:23 följande:
    Såklart är du inte ensam om detta, men har du någonsin råkat ut för att någon annan sett din blöja eller bara haft känslan av att det är så?
    När man själv bär blöja kanske man lättare lägger märke till om andra gör det, och det kan jag säga att jag har då aldrig sett någon vuxen med blöja som synts, jo förresten en gång och det var inte i Sverige.
    Om man bara klär sej lite smart är jag helt säker på att det krävs ett väldigt tränat öga för att kunna säga att man har på sej blöjor. Själv tycker jag att det vore bra mycket pinsammare att kissa ner sej, det om något syns ju destå mer.
    Tack, det var snällt sagt.
    Du har rätt i att det är sällan man ser någon som har blöja. Vet inte om jag nånsin sett det, men samtidigt när man går ute så får man ibland känsla av att blöjan syns väldigt tydligt. Man kan ju välja en tunnar model men då känns det inte tryggt och jag håller med dej i att det är bra mycket pinsamare att ha kissat ner sej så byxorna är genomblöta än med en  säker och trygg blöja som kanske riskerar att synas. Nu när det är vinter och kallt kan man ju dölja med en lång jacka men det är inte så lätt när det är varmt och man inte kan gå omkring med vinterkläder mitt i sommaren.
  • Anonym (en till)
    Anonym (läckan) skrev 2012-02-08 11:55:41 följande:
    Sommaren kan ju förståss vara lite besvärligare av flera orsaker, dels kan sommarvärme i sej vara rätt så besvärlig för den som har blöja.
    Som du själv säger så är det lite knepigare att dölja den med lätta sommarkläder, själv brukar jag försöka ha mörka löst sittande byxor och en lite längre tröja eller skjorta som jag låter hänga utanför byxorna, en liten risk att blöjan ändå syns i vissa situationer får man nog försöka att leva med.
    Tack för tippsen!
    Att ha skjortan utanför byxorna låter ju inte så dumt.
    Då blir det ju lite luftigare oxå och det kan ju behövas
    när man går omkring och är "inpackad" på andra delar av kroppen.
  • Anonym (en till)

För min del spelar det mindre roll av vilken orsak folk har blöja.
    Vad är det för skilnad på medicinska och psykologiska orsaker?
    Den ena orsaken är väl lika berättigad som den andra?

I mitt fall så känner jag mej trygg och lugn när jag har blöja och slipper vara nervös
    för att kissa ner mej. 

Det viktiga är väl att få prata med andra som sitter i samma båt? 

• Anonym (en till)

Är det inte besvärligt med stringtrosor tillsammans med blöja? De kan ju knappast täcka blöjan på sidorna?

Jag har också blöja men då tillsammans med kallingar eller fixerbyxor utanpå, för att hålla blöjan på plats.

Svar på tråden vuxen med blöja