Anonym (sängvätare) skrev 2012-02-16 09:20:17 följande:
Vad jag hört så är det som en trygghet för vissa.
Samt så är de beroende framkallande det är många som vill sluta använda blöjor som inte behöver men klarar inte det.
Det är informations som jag fick ur en dokumentär av fråga olle.
Finnes även en sajt om just detta
www.abdlscandinavia.com/ var bara googla så kom den fram.
Hoppas detta ger svar på dina frågor.
Jag har blöja på mig på natten för att jag måste
Men ibland på dagen då det är bekvämt att slippa jaga offentliga toaletter.
Samt har jag blöja på mig när jag ska flya och resa då man inte har samma tillgång till toaletter då.
Har kollat på sajten, vet inte riktigt vad jag ska tycka verkar ju onekligen vara rätt många som gillar blöjor eftersom det finns mer än 13.000 medlemmar där.
Själv kan jag nog tycka att det är lite svårt att prata om urinläckage i synnerhet om man misstänker att den man diskuterar med använder blöjor av helt annan orsak än jag själv.
Jag vill inte döma någon, men på abdlscandinavia verkar det ju finnas forum för er som vill ha blöjor.
Liksom du själv har jag blöja för att jag måste eller man kan säga att jag själv valt det ingen har ju tvingat mej, helt enkelt för att jag har trängningar som jag inte kan kontrollera.
Och precis som för dej är det tillgången till toalett som avgör när jag använder blöja, finns ju för och nackdelar med det mesta nackdelen med att ha blöja som säkerhet kan ju vara att motivationen att träna upp sin förmåga att försöka stå emot trängningarna avtar med tiden.
Men å andra sidan har jag provat det mesta i behandlingsväg och har funnit att blöjor är just nu min enda möjlighet att kunna leva någorlunda normalt därför har jag långsamt börjat aceptera dem som en trygghet.