• LindaMamman

Handla FRÅN Sverige till utlandet (EU) - tips på klädsidor och leksakssidor?

Hej, vi bor utomlands med vår son som snart fyller 1 år! Jag försöker hitta någon bra sida att handla ifrån, då vi tycker det är svårt att hitta det vi vill ha här. Kläder, leksaker osv. Jag har hittat någon sida som är bra att beställa kläder ifrån, men nu söker vi sidor med leksaker - vanliga, svenska leksaker! Svenska böcker att läsa för honom, trygga, säkra men roliga leksaker osv... Var just inne på saydada.se och försökte göra en beställning, men när man ska fylla i sin adress, står det att endast leverans inom Sverige görs, även om det i villkoren står att man kan beställa utom Sverige...

Är det någon som har tips på leksaks- och klädsidor från Sverige till utlandet (inom EU) är jag tacksam! :)

• Svar på tråden Handla FRÅN Sverige till utlandet (EU) - tips på klädsidor och leksakssidor?
  • HenkanPenkan

LinusLotta.com tror jag är ganska bra på barnkläder.

Lekmer.se oklart om de levererar till utlandet.

Jag tror att ganska många levererar inom EU,men kanske inte skriver om på det. Maila och fråga!

• LindaMamman
    MamaPapa skrev 2010-09-30 07:55:01 följande:
    Bokus.com tror jag levererar böcker utomlands
    Tack! Har precis beställt en massa svenska böcker! :)
  • Airin

Babyshop.se levererar utomlands och ger snabb och bra service - jag bestaller ofta fran dem. Bra trad for ovrigt, nu ska jag kolla pa bokus! En bra sida med svenska leksaker vore toppen, sa jag hoppas att nagon kommer med tips (ska kolla om jag kan hitta pa lekmer om de skickar inom EU)!

• Pesto

Lindex levererar utomlands nu. Fraktfritt om man handlar för mer 50€  fram till i mars har jag för mig

• mia567
    Pesto skrev 2011-02-03 15:43:39 följande:
    Lindex levererar utomlands nu. Fraktfritt om man handlar för mer 50€  fram till i mars har jag för mig
    Här ska det handlas, hittade massor med fint på hemsidan så komma upp till 50 euro blir inte svårt :)
    7 euro som verkar vara normal priset för leverans annars känns inte heller så farligt.
  • LindaMamman
    Pesto skrev 2011-02-03 15:43:39 följande:
    Det här blev jag ju superglad över, men när jag går in på Lindex sida och tittar på Köp- och leveransvillkor så står det att de bara skickar till Sverige och Danmark.
    Har du andra uppgifter?

En Lindex-beställning hade ju suttit fint! :)
  • LindaMamman
    mia567 skrev 2011-02-15 09:52:13 följande:
    Lindex.com, sen ändrar du uppe i högra hörnet till "ditt" land
    Haha, så långt tänkte aldrig jag.. jag gick ju på Lindex.se... Tack!!!!!! :)
  • Pesto

Oj, förlåt, skulle naturligtvis ha skrivit webadressen i mitt inlägg. Tur ni hittade rätt ändå

• LindaMamman

Fler tips på sidor man kan beställa kläder ifrån?
    HM skickar inte till Malta i alla fall, det är lite synd.

Svar på tråden Handla FRÅN Sverige till utlandet (EU) - tips på klädsidor och leksakssidor?