• Elsasmama

plus efter ivf

Hej igen,
    ja det är väldigt tyst härinne. Vet inte vart alla tagit vägen. Tyckte att det var så skönt att hitta en tråd för likasinnade men vi behöver ha mer fart här tycker jag! Skrattande
    Kram på er alla

• Elsasmama
    Veritaslux skrev 2010-10-25 14:23:15 följande:
    Hej alla! Jag finns också. Tycker också det är kul med en tråd för "oss". Jag är givetvis himlastormande lycklig efter att givetvis ha blivit gravid, tyvärr mår jag inte så bra fysiskt. Har nog alla tänkbara symtom. Är på dag 8+2 idag och sedan vecka förra veckan är det riktigt illa. Mår konstant illa, är supertrött (vill bara soooova hela tiden), huvudvärk och magen har ballat ur fullständigt. Hade IBS med mycket gasproblem och kan lätt säga att det är dubbelt så jobbigt nu. Gaser har jag hela tiden men på kvällen är magen helt uppblåst och gör jätteont. Inga byxor passar. Rynkar på näsan 

Jag längtar så att tiden ska gå fort och att mina värsta symtom lägger sig om några veckor (verkar som att de, för de flesta, blir lättare i v. 11-12). Tycker lite synd om min make för jag är bara tråkig och vill aldrig göra något. Att gå till jobbet känns som att bestiga ett berg eller något. Förvånad
    Härligt att höra från någon mer härinne. Själv är jag i vecka 10+3 och tycker att jag inte är fullt lika trött och mår mindre illa nu också. Hoppas att det håller i sig men det kanske bara är tillfälligt! Glad 
  • Elsasmama

Jag tar tillbaka det där med att jag inte är så trött längre för idag känner jag mig dödstrött!!

Mammiz81: Symtpom kan säkert komma och gå - Lycka till på tisdag! Håller alla tummar för er!

• Elsasmama
    bebb11 skrev 2010-10-29 12:38:52 följande:
    Hej på er!

Vad kul det är att läsa om alla som plussat och samtidigt blir jag så ledsen för de som kämpar och kämpar, man vill ja bara att alla ska få sina plus.

Själv är jag nu i vecka 11+2 och känner mig illamående typ hela tiden och somnar ca 20.00 varje kväll... Kan heller inte ha min vanlig byxor utan har fått köpa ett par "mammabyxor"... Men tänk att jag kan vara så lycklig över att  vara just tjock,illamående och supertröttSkrattande.

Har också fått uppleva den tuffa biten i början av graviditeten då jag blödde ganska mycket och efter det har jag haft fruktansvärt ont i magen. Rädslan griper ju tag i en så fort det hugger till.
    Smärtan i magen trodde min läkare berodde på min endometris (Obs! Stavningen)... Men efter undersökning har de nu sett att bägge äggstockarna sitter som klistrade på livmodern så det var inte det. Har tidigare haft en äggstock som krånglat med att vrida sig men så var inte fallet nu. Läkaren tror dock att det bästa är att ta bort äggstockarna efter förlossningen... Inget som jag tänker oroa mig för nu utan nu ska jag försöka av att njuta av bebisen i magen och ser fram emot att komma på ultraljudet i vecka 18. Har gjort några ultraljud redan och sett hur pyret växer och far runt, men just i vecka 18 ser man ju så mycket mer!

Stor kram till er alla. 

Hej Bebb! Ja, det är precis så det är att man både får glädjas och känna sig ledsen med andra som kämpar!

Jag är i vecka 11+2 idag och jag kan inte ha mina vanliga kläder och tycker själv att jag ser en liten kula på magen!! Det är saå himla spännande! Jag längtar tills det börjar synas lite mer också! Glad

Det är svårt med rädslan att nåt ska vara fel bara...i fredags hade jag ont i magen(mer än jag haft förut) och då blir man ju jätteorolig så jag ringde BM men de sa attt det var normalt eftersom det växer därinne och det kan man ju tänka sig men det känns så skönt att få höra det från någon annan...

Kram på er alla!

• Elsasmama
    Mammiztill2 skrev 2010-11-04 10:28:16 följande:
    hej!

fick i tisdags se ett hjärta som slog så GLAD!!
    Grattis! Hjärta
  • Elsasmama
    Mammiztill2 skrev 2010-11-04 15:23:02 följande:
    Har någon hört om missfalls risken sjunker efter man sett hjärtat slå? Till hur många %
    Min kusin pratatde om det där och sa att hennes barnmorska hade sagt att det där med 12 veckor var lite av en myt och att när man gjort VUL  och sett hjärtat slå så är risken för missfall mindre...
  • Elsasmama

Hej alla!

Vi ska på inskrivning idag och nu har jag gått 12 fulla veckor. Det känns som en milstolpe även om det är långt kvar. Nu börjar ju nästa fas i graviditeten liksom...Magen växer och illamåendet har som tur är gett med sig. Tycker så synd om er som mår illa hela tiden! Samtidigt som man är hungrig!

Kram på er!

• Elsasmama
    Piggelin80 skrev 2010-11-05 16:44:51 följande:
    Så sa min läkare oxå. Att har man sett hjärtat slå så sjunker missfallsrisken drastiskt... Vecka 12 var mer ett sätt att tänka på tidigare, nu när man gör VUL tidigt så har det inte lika stor betydelse... Att se hjärtat är med andra ord mkt positiv, men aldrig någon garanti. Trevlig helg!
    Precis så jag menade även om jag kanske var lite otydlig! Glad
  • Elsasmama
    bebb11 skrev 2010-11-11 10:17:08 följande:
    Hej Tjejer!

Hoppas ni alla mår bra.

Själv är jag sjukskriven en vecka för att jag i måndags började blöda....

Ringde direkt till min läkare och fick komma dit. Han såg inget blod och bebisen for runt där inne och sprattlade med armar och ben:)
    Han tyckte dock att livmodertappen såg lite irriterad ut så han penslade på någon brun sörja som skulle göra att den inte blöder så lätt.
    Han upptäckte även att min moderkaka ligger för öppningen till livmodern. Han trodde inte det skulle påverka graviditeten och han var inte orolig... Han trodde att när livmodern blir större så kommer moderkakan att flytta på sig...

Denna vecka har gått ut på att ligga i soffan och titta på allt som går på tv. Ganska skönt för då kan jag koncentrera mig på mitt illamående och äta regelbundet vilket är svårt när jag jobbar. Är väldigt illamående och tröttheten håller ett stadigt tag om mig, särskilt på kvällarna... Är ni i vecka 13 så jag hoppas att illamåendet går över snart, iofs så är det ju skönt att ha gravidsymtom annars skulle  jag väl noja för att jag inte hade några... Jag blir tydligen aldrig nöjdFlört .

Ärligt talat så kan jag stå ut med illamåendet i hela graviditeten bara allt går bra och att inte blödningarna kommer tillbaka.

Kram 
    Hoppas allt går bra! Hjärta
    Förstår att man blir jätteorolig när man helt plötsligt börjar blöda.

Passa på att vila upp dig riktigt ordentligt nu! Glad

Kram kram
  • Elsasmama

Hej!
    Ja jag blir så glad när det är någon aktivitet här inne!
    Jag mår bra och är nu i vecka 16(15+1). Det är bara tröttheten som hänger kvar. Fortfarande inte så mycket mage än men den kommer väl.

Vi har fått tid för ultraljud den 27 december som känns som en hel evighet bort men man är ju liksom van vid all väntan nu i och med IVF. Då kommer jag vara i vecka 19+3 så det känns lite sent tycker jag.

Kram på er!

• Elsasmama

Hej alla!

Idag går jag in i vecka 18(17+0) och jag mår jättebra förutom att jag är såååå trött hela tiden. På nätterna kan jag typ inte sova eller jag brukar vakna mitt i natten och sen är det svårt att somna om och på dagarna vill jag inget hellre än att sova! Skrattande

Magen har börjat komma lite grann och sen vet jag inte om jag inbillade mig eller om jag kände en liten rörelse igår kväll när jag låg i sängen!

Längtar verkligen till vårt UL som är den 27 december, men är samtidigt orolig. Tänk om något inte är som det ska...Tror att vi som genomgått IVF inte tar allt för givet lika lätt som med en vanlig graviditet. Jag tar allt liksom i små steg...

Kram på er alla och trevlig helg!

• Elsasmama
    bebb11 skrev 2010-12-20 19:09:59 följande:
    I dag var det äntligen dags för ultraljud!

Jag har de sista dagarna haft en oroskänsla över vad det kommer visa sig på ultraljudet.
    När vi väl kom in såg allt bra ut och min man tyckte han såg en liten snopp... Inte så troligt men han kan ju få tro det:)))

Nu känn sdet lite verkligare och vi kanske nu vågar berätta för"alla" att vi väntar barn! i allafall hoppas jag att vi ska våga det.
    I dag valde vi även att berätta för våran 4 åriga son att han ska bli storebror... "Jag vill också ha en bebis i min mage... " Var hans kommentar. Senare berättade han att när tomten kommer ska han ha 4 paket och bebisen 1 paket... Detta var tydligen en viktig del i att bli storebror.

I mitten av maj kommer pyret till världen med planerat snitt, exakt datum får vi ju när det börjar närma sig!

Kram  
    Åh grattis! Vilken lycka att allt var som det skulle! Vi får vänta till nästa måndag på vårat så nu vill jag för en gångs skull att julhelgen ska gå väldigt fort! Glad
  • Elsasmama

Hej!

Vi har haft en toppen-jul med en härlig dag i måndags då vi var på ultra-ljud och fick beskedet att allt såg bra ut! Såå himla skönt!

Jag är i vecka 21 nu och känner oxå sparkar för fullt men jag tycker inte att magen är så stor än. Folk säger även till mig att den är ganska liten men det beror väl på hur barnet ligger antar jag. Så jag känner mig fortfarande lite fet! :))

Gott Nytt År alla!!

Kram kram

• Elsasmama

denita - det hade jag inte hört. Jag ska till min barnmorska på onsdag så jag ska försöka komma ihåg att fråga!

Kram på er alla!

Svar på tråden plus efter ivf