Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

okej med incest??

För mig är det inte "okej" med incest. Jag vill inte knulla med min syster. Men jag begriper att det finns folk som vill det, med sina egna familjemedlemmar (säkert med min syster också i och för sig...). Jag begriper att mina känslor och min värdegrund kan skilja sig diametralt åt från andras. Jag begriper att om två vuxna människor har sex på lika villkor så vore det fullständigt hysteriskt av mig att ha en massa negativa åsikter om den saken,

Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    Taryn skrev 2010-09-13 02:50:51 följande:
    Nej fy skulle aldrig handa.

Vi har en biologisk sparr som ska hindr aoss fran att ha sex med familjemedlemmar, den verkar inte finnas hos en del.

Det fanns en trad for nan vecka sen om nagon som var kar i ksin och vilket liv det blev.. sen nar syskon kuckelurar sa ses det som mindre provocernade, en del som sager att de tom ar ok om bada ar me pa det? Vafan? Ar int syskon varre an kusiner?
    Jag tror inte att det är mindre provocerande. Men du har inte gett tråden en chans här, vi har bara kommit 4 sidor varav hälften är besållat med ren idioti. I eftermiddag tror jag att folk har börjat bränna kors över den här tråden.

Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    SkåneP skrev 2010-09-13 16:03:21 följande:
    Kan komma som en chock, men dålig smak är inte förbjudet.

Lugn nu. Du måste ta det pö om pö när du levererar sådana typer av självklarheter.
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 16:50:17 följande:
    Då ska jag förklara om du inte hajjar.......om man kan jämföra incest mellan 2 vuxna bröder som ett "vanligt" homoförhållande så kan väl föräldrar/barn ha ett förhållande på samma sätt då?!
    Eller....?!
    Varför skulle detta vara en logisk jämförelse? Du bygger halmgubbar i varenda inlägg du postar. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:25:45 följande:
    Grejjen med lagen var att det är i 99% av fallen ett starkt syskon och ett syskon som inte är lika starkt. (psykiskt)
    Då blir det att den starke vill ha den svagare nära, väldigt nära och den svaga kan inte säga nej.
    Då blir det övergrepp.

Då ska lagen skydda dem.

Att jämföra med homosexualitet är ju bara.... dumt..,
    Det är kärlek mellan två vuxna människor som träffas, oftast, i vuxen ålder. Och utanför familjen.

Om syskon får barn blir det FEL och bara det måste väll vara en hint?
    Inte ens djuren kan föröka sig med syskon...

Jag är bi-sexuell, är det då lika med att jag ska hångla lite med min bror?!? Ryser av bara tanken.....
    Hur vet du att det i 99% av fallen ser ut som du beskriver?
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    Digestive skrev 2010-09-13 19:18:26 följande:
    Ungefär efter årskurs 9:o så slutade jag köpa konceptet att man måste ha emotionellt baserade åsikter så starka inom vissa moral(TM)iska aspekter att man ställer sig beredd på att göra fiender av människor som man inte känner.

Väx upp och kom över er själva. Skapar en handling inga eller relativt få negativa utdelningar för de inblandade så finns det ingen anledning till att själv bli upprörd - period. Ni går liksom upp i falsett som att det här vore en tråd som handlar om barnsoldater.

Jag kan inte för mitt liv förstå hur folk snart kommer att kunna stå med valsedlar i handen samtidigt som de inte verkar kunna klara av att sätta en tydlig gräns mellan faktiska konsekvenskedjor och sina egna känslor.

Vidare så kan antropologiska uttalanden ala posteugenik, exempelvis att vi skulle ha en inbyggd spärr som förhindrar incest och som vissa kan sakna, endast härledas till hur många svenska tvärvetenskapliga perfekter som under det tidigare 1900-talets hälft nickade instämmande till texter som författades under senare 1800-tal. Det vill säga att ni och idag - år 2010 - vänder er till vems gissningar som man i Sverige och under 1900-talets tidigare hälft gissade allra mest på bland 1800-talets gissare.

Idag så utgår samtlig fysisk antropologi utifrån genforskning och inte utifrån vems presentation som fick flest applåder av en inbjuden publik för över 100 år sedan.

I övrigt så får ni gärna försöka övertyga en näst intill hel generations Amerikaner (och alla andra av världens inavlade avkommor) att det på något sätt vore bättre om de aldrig hade blivit födda överhuvudtaget. Good luck with that.
    Om vi hade varit syskon hade jag gärna legat med dig. Tack för ett vasst inlägg i en trög debatt.
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-14 16:37:56 följande:
    En massa skarpsynta klokheter skrivna på ett underfundigt sätt.
    Bokstavsmannen, min hjälte i livet. Du har nog överträffat dig själv. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:33:45 följande:
    ARGUMENT? Är det här någon jävla tävling? JAG TYCKER att det är vidrigt. Och nu svarade DU inte på min fråga. Hur tror du det känns för ett barn att bli kallad inavel?! Och det värsta är att den skulle vara tvungen att le och säga med sin mongolida blick; Ja Jag är inavel.
    Men sluta nu. Dina inlägg kränker alla människor med den här typen av handikapp. Du verkar ju helt hysterisk.
    Ja, det är ett påhopp.
Svar på tråden okej med incest??