• Happyness

Snus = 60% missfall

Puffar för denna tråd.

Haft 2st mf. Ett i v11 och ett direkt vid mens. Är nu gravid igen, Inga barn sedan tidigare. Och läste oxå detta om snuset. Så har inte tagit en snus efter mitt plus idag, köpte en dosa onico jag med.
    Är oxå väldigt nyfiken på hur det ligger till..

• Happyness
    Bullan1978 skrev 2010-10-03 19:22:40 följande:
    Yes, yes... Jag hade förstått men jag skrev fel. Risken för missfall är 32 % om jag snusar vid graviditet. Bra där!

jag har slutat snusa. Onico är mitt placebo nu.

Använder oxå onico. Men det är alltså 32% risk för mf om man snusar. Vad är riskerna vid rökning? För när jag läste om det här med att snus skulle öka riskerna så läste jag att det var större risk att få mf av snus än cigg. Kan det verkligen stämma? :O

Man tror ju att snus skulle kunna vara ett bättre alternativ än cigg t ex... Såklart är ju inget av dom bra. Och onico funkar hyffsat... :)

• Happyness
    Selfish Geene skrev 2010-10-04 06:35:16 följande:
    För barnen som överlever tror jag att snusningen är "bättre", mf är plågsamt för föräldrarna men för fostret har det ju ingen betydelse alls
    Jo såklart, men drar in allt, risk för mf, och följdsjukdomar, osv osv.
  • Happyness
    09 11 22 skrev 2010-10-05 10:07:04 följande:
    Som trådstartare här kan ja skriva att detta om upp till 60% gick på tv4 nyheterna och gick ut i radion.
    Jag tog de allvarligt eftersom jag bara fått missfall och snusar extremt mycket. När jag e klar med en prilla så byter jag ut den mot en ny, dvs jag har alltid en inne. ibland 2 st faktiskt... Jag e extremt fäst vid mina doser och Onico gör mig extremt grinig eftersom jag har svårt att lura mig själv..

Min BM sa även att det finns skit i Onico som inte är bra för en graviditet men det är mycket bättre än vanlig snus såklart.

För min egna del försöker ja med onico redan vid ÄL.. Ska börja med de nu när ja får min ÄL, inom en vecka..

Var likadan. Bytte direkt. Alltid en snus inne. Sov till och med med snus... Ja men tack och hej med det!

Hade köpt en hel stock 2 dagar innan jag plusade. Så min far blev iaf lycklig när jag slutade snusa. Oj va duktig jag var sa han.

Dock vet han ju inte att jag är gravid. :P Inte förrens på julafton ska familjen få veta. :)

Svar på tråden Snus = 60% missfall