Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinder, har det hänt något nytt i helgen?

Här är läget oförändrat. Har en hel del värk idag, så känslan säger mig att mensen kommer i natt/imorgon. Känns riktigt trist. Gjorde ett test imorse också, men inte minsta antydan till positivt streck. Är på 12 DPO idag. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    Nej, ingen bebis den här gången heller... Gråter
    Mensen är här...
  • BejbyBoo

Tack tjejer...
    Känns så himla jobbigt när ÄL kommer först omkring dag 20, cyklerna blir så långa.  

• BejbyBoo
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-15 12:26:31 följande:
    Då e det bara o prova igen och jag håller tummisarna för dig
    När hade du ägglosnsing med förra barnet kommer du ihåg ?
    Tänkte om det ligger något bakom detta att du kanske blir gravid samma år som du fick 1:a

Alltså jag blev gravid med nr 2 14 nov hade jag ägglossning och han var beräknad 4 aug
    Sen blev jag gravid igen med MA barnet hade ägglossning 14 nov och den var beräknad 4 aug samma dag men olika år
    2:a 08 och den andra 09 skulle komma 2010 4 aug

har sammankoppligar med alla mina graviditeter ..

dotter hade jag ägglossning 7 sep 04 hon kom 7 juni 05
    Samma dag som min mammas man dog 7 sep 04

Denna jag har i magen ja den blev till samma dag  som jag fick MA 09 den 15 dec fick jag MA men 15 dec var denna pojk beräknad enligt mens 2010
    Vet inte riktigt vad du menar.
    Men skulle jag bli gravid samma månad som jag blev det med vår dotter så dröjer det till april. Men så vidskeplig är jag inte att jag tror att det spelar någon som helst roll för när jag blir gravid den här gången.
  • BejbyBoo
    Melitta, håller tummarna!!

MiAmore, välkommen hit! Kul att följa dig även här.  
  • BejbyBoo

Som flera sagt, med temp-metoden bekräftas ÄL, men det är inte en metod för att förutse ÄL.
    Jag tar alltid tempen på morgonen, men tiderna varierar lite. Oftast tar jag inom ett spann om 1h, men skulle jag ha sovmorgon så ställer jag inte klockan, utan då tar jag när jag vaknar. Blir det alltför stor avvikelse mot vanliga tiden (ca 1,5 h) så märks det i tempen, men annars ser jag ändå tydligt när ÄL varit, för jag har en väldigt markant ökning direkt efter ÄL. 

• BejbyBoo
    miapia43 skrev 2010-11-23 13:05:21 följande:
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?
    Spännande, spännande!! Håller tummarna!

(jag kan inte minnas att jag hade något illamående innan jag plussade, men alla är ju olika!) 
  • BejbyBoo
    miapia43 skrev 2010-11-25 17:41:11 följande:
    som sagt så var jag hos läkaren. berättade att jag mått småilla  i flera  dagar. vid undersökningen så var min slemhionna 11-12mm. han sa att antingen är mensen på vag eller så är jag bara i vecka 4. jag berättade att jag tagit tester och dom visat svagt positivt. han sa att det gör dom i vecka 4 om dom ens syns då. men han såg inget som såg ut som att mensen skulle komma och han tyckte slemhinnan var lite stor.. så på tisdag ska jag göra ett hcg i blodet. innan jag skulle gå sa han att vi ses nog om 2 -3 veckor och skrattade.
    Låter lovande!
  • BejbyBoo

Hej vänner,
    Hjälp mig gärna med tolkning. Vad är det som händer med min kurva?
    Har fått temphöjning samtidigt som äl-flytningarna kom och har nu fått äl utsatt på dag 9!!
    Jag har sovit hemma o bra, så inget konstigt med det som kan ha påverkat tempen.

• BejbyBoo

Tempen går upp direkt efter äl. Så du ska se att den går upp imorgon. Jag får alltid starkt positivt utslag två dagar i rad och sen kommer höjningen på tempen efter det.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*