Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Dag och natt skrev 2011-12-19 21:25:31 följande:
    Tack vad fina ni är  

Kramlo - ja jag såg det!! Jättekul, jag hoppas verkligen att alla som har BIM här i juldagarna får plus på stickorna! Vilken underbar julklapp det vore! {#emotions_dlg.flower} 

Åker ni iväg och firar jul nånstans eller är ni hemma? Jag åker hem till föräldrarna i Sundsvall och firar hos min brors familj. Vi blir många i jul, det blir härligt!  

Sundsvall? Är vi från samma stad Havsklippan!? Och vi är nästan jämngamla också. Hmmm...
    Håller tummarna för ett bra möte för er imorn. Som Fru Höst skrev så är ni så värda lite flyt!

Julen spenderas hemma i GBG, min mamma och hennes särbo reser hit och dyker upp julafton. I övrigt så kommer makens pappa hit också. Rätt skönt att vi inte blir så många, även om jag gärna är många - men mkt hellre då MIN familj än mannens. Haha.
    Sixten fyller ju ett 28 december också så kommer bli tillräckligt med besök och firande under juldagarna. Är iaf glad att ha julen på hemmaplan, gillar att baka och fixa!

• Bjornis
    Dag och natt skrev 2011-12-19 23:22:17 följande:
    Bjornis! Vad roligt att du skriver det, jag tänkte nämligen på det för nån vecka sen på facebook när jag blev kompis med några härifrån. Och nån av dem som jag blev kompis med blev kompis med någon som hade en son som hette Sixten! Då började jag undra om det inte var du kanske.
    Då såg jag iaf att vi på nåt sätt har en gemensam kompis som heter Camilla i S-vall.  

Världen är liten!  
    Camilla alltså, finns bara en det kan va i S-vall. Det är min barndomskompis, vi hängde när vi både bodde i nacksta som 5-6-åringar. Vi hittade varann på fb igen för ett par år sen. Hon har ju också en liten en som föddes i samma veva som Sigge tror jag bestämt.
    Vi får ta detta vidare en annan dag. Hehe. Var bor du nu då? Du har inte flyttat till GBG som jag?

Fru höst: Det var ju trist med tempsänkning men men, tur det är julafton snart så kanske du kan få nåt annat fint i julklapp!

Min temp är helt knas. 35,8 imorse igen. Värsta dippen. Tror inte på impdipp utan bara att kroppen inte är i fas än. Suck... Jaja, jag hade väl inte direkt väntat mig att allt skulle funka med en gång men det hade ju varit lite fräckt!     

• Bjornis
    Havsklippan: Å Va skönt att läsa att ni är nöjda med dagens möte och jag tror stenhårt på både trombyl och progesteron när ni gått igenom det ni gjort. Vi hade ju två tidiga mf och ett MA i v 11 innan Sixten och jag fick progesteron av min gyn (när jag själv sa att jag ville ha det) och åt på eget bevåg 1/4 barnalbyl varje dag och Tja... Sixten är ju här idag!

Du får hälsa Camilla så mkt när du träffar henne!!! Jag minns att henne födelsedagskalas alltid var så roliga, hon har grymt trevliga föräldrar. Dem gillade man att vara hos, så mysiga. En lek vi alltid gjorde hos henne var att öppna paket med bestick kommer jag ihåg. Det var kul! Haha. Vilka minnen man har!

Meria: Det var ord och inga visor! GRATTIS!! Då var det en impdipp!!   
  • Bjornis
    Lövfallet skrev 2011-12-21 09:45:26 följande:
    Grattis Meria!! Det är ni värda efter så många månaders kämpande!!

ego: Är så arg på mig själv just nu!! Bestämde mig för att inte tempa den här månaden så vet tyvärr inte riktigt vilken dag jag hade ägglossning. Hade gett hur mycket som helst just nu för att veta vilken dag det var....
    www.fertilityfriend.com/home/3527eb

Min "medelcykel" enligt FF ligger på 30 dgr.  

Ja det var en hög temp du hade nu du.
    Jag skulle nog gissa på att du hade äl liknande vad du haft tidigare, dag 17-19. Så hade jag varit du så hade jag tagit ett test!

LillaM: Oj vad det varierade i de temparna du tog eller iaf att en var 36,3? Men om du fick 36,7 och 36,6 de andra två så borde det ju ligga närmare det?
    Och ja det där med sex. Herregud. Haha. Ibland är man ju bara sååå och så tänker man att man BORDE. Men det sexet är ju så hysteriskt ospontant. Det som är positivt här är att vi ju är precis i början av våra försök med #2 att maken fortf blir helt till sig när det vankas sex (och det är ju faktiskt viktigast att HAN är helt till sig, för mig funkar det ju ändå), kän väl säga att från att vi blev gravida (april 2010) tills att vi började försöka nu igen (dec 2011) så hade vi haft sex fyra ggr tror jag. Hehe. När vi väl plussade efter många månader av "tvångssex" så var det skönt att få slappa lite och så nojade man och så var man trött och sen kände jag mig för tjock och sen kom ungen ut och då var man ännu tröttare och äcklig osv osv. Haha. Härligt. Men nu börjar både lusten och intresset vakna till liv igen. Det känns ju som att det är huvudsaken! OK, nu gjorde jag världens utlägg här som var hetl OT. haha. Sorry.

Min temp var låg idag igen så hoppar den inte upp till imorn så har jag inte haft äl. Suck.
  • Bjornis
    Den lilla M skrev 2011-12-23 09:52:40 följande:
    den här månaden blir det nog paus.. ff har pekat ut min ÄL  en dag innan mitt positiva ÄL test så jag vet inte riktigt hur det ligger till den här månaden men nu ska jag fira jul o nyår och orkar inte oroa mig över att blir gravid..

Så jag önskar er alla en riktigt god jul och hoppas att många får sina efterlängtade plus av tomten  

Hur menar du med paus? Hann ni få till'et innan äl?

Jag får spunk på min temp! Jag får inga raka besked om jag haft äl eller ej! Tempen är ju heeelt mongo. Suck.
    http://www.fertilityfriend.com/home/bjornis

• Bjornis
    Havsklippan: Ja visst är det ett plus!! Grattis. Hoppas nu det bara blir starkare och starkare och att allt går er väg nu!

Min temp gick upp idag. Imorn testar jag bara för att jag är testoman!      
  • Bjornis

Ja ni flickor, Jag har testat, är ju bara på 10 DPO men anar en skugga men har bara babytime-stickor (som jag fått av en snäll själ här på FL). Testlagret har jag alltid använt och aldrig fått spökstreck, har väl inte hört så mkt bra om babytime dock. Testar imorn igen. Det sköna är att jag inte känner mig sååå stressad dock. Det positiva är att jag är på 10 DPO och inte har spottings! DET är bra oavsett om jag får plus eller mens!!

HAvsklippan: Du skulle ju behöva progesteronet redan nu. Det skadar ju inte att få det snart iom att du ändå plussat svagt! Jag tror på starkare imorn!!

• Bjornis

STORT GRATTIS vi 4 och Havsklippan! Håller tummarna hårt för er båda!

Har du börjat med progesteron nu då Havsklippan eller skippar du det?

Jag fick ett CB av en kompis idag och det är vitt som snö. Är faktiskt fortf inte säker på om jag ägglossat för idag har jag ÄL-flytningar och tappen känns hög och öppen. Kroppen är helt klart lite rubbad. 12 dar efter äl brukar jag ju ha fått mens i vanliga fall och om jag inte har fått mens så iaf spottings. Det är därför jag tänker att jag inte haft äl... Gah! Men men, jag känner mig iaf inte stressad. Har gyntid den 10 januari iaf så då får han kolla läget därinne!

• Bjornis
    Du och Jag ver2 skrev 2011-12-27 22:43:53 följande:
    Bjornis - ja, jag skulle faktiskt tro på ÄL för dig nu - för din kurva nu är mycket lägre efter ÄL än vad du haft tidigare. Kör på nu istället

Ja, jag med. Men det är så underligt att tempen började hoppa omkring där vid cd 18-19... Kanske försökte kroppen ägglossa men lyckades inte. 
    Hoppas tempen går upp imorn. Vill ju inte ha en megalång cykel nu utan äl, sånt har vi inte tid med. Antingen får mensen komma eller så får det vara äl nu så vi kan hoppas på plus. Haha.
    .
  • Bjornis

Så idag steg tempen igen får se vad som händer inom de närmsta dagarna. Jag tror att det var äl igår så hoppas på det!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*