Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore skrev 2011-01-17 23:57:55 följande:
    *Krama*
    Tack !

Jag tar dock tillbaka att magsjukan börjar släppa taget, i natt var det dags igen för vår minsting igen, hon blev sjuk i fredags och har varit ok sen dess, nu tog det visst om igen. Även vår 3-åring blev sjuk idag så risken är stor att dom andra två barnen som vi har hemma just nu också blir sjuka. Barn är underbara och det bästa man kan ha men fy vad jobbigt det är med magsjuka. *gnäller*
  • Kinderägg
    Pinglan83: Jag svarar här istället, vi har försökt sen september 2009 så det är en stund. Vi väntar på utredning nu dock, vi har lämnat prover och väntar på att få en tid för första besöket.
  • Kinderägg
    AMC80 skrev 2011-01-22 15:41:17 följande:
    Är det någon av er som provat rosenrot?
    Jag började denna cykelns första dag för att få regelbunden mens och för att känna ÄL tydligare.

De som inte vill bli gravida tar ju rosenrot för att bli pigga, men på mig har det fått motsatt effekt. Jag är dödligt trött. Igår la jag mig innan åtta och sov till nio i morse. Har varit trött hela veckan nästan (började med rr i måndags). Jag skulle kunna tänk mig att ta en lur nu med, men vi är bortbjudna så jag får försöka hålla mig vaken eftersom vi ska åka om en timme.
    Jag har testat rosenrot och jag fick en massa blödningar tyvärr. Blev inte pigg heller så jag håller mig ifrån det.
  • Kinderägg

Blir så trött på min kropp, känner av ÄL idag, även igår, förra månaden kom den inte förrän på dag 24. Undrar vad som spökar egentligen, inget plus på 1½ år och menscykeln lever sitt eget liv.

• Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-03 09:50:12 följande:
    Hur har det gått med kontakten med KK? Mig börjar de bli galet trött på har jag en känsla av..
    Vi har fått en tid där den 24 feb, då får vi reda på alla provsvar och så ska dom göra en grundlig undersökning av mig. Känns tyvärr som en evighet dit.

Hur går det för er då, får ni någon hjälp nån gång ?
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-04 20:07:01 följande:
    Ceke, vilken jättefin kurva du har, tråkigt att höra att du inte har så mycket hopp, de närmsta temparna kommer väl visa hur det blir.

Bubblamaj, din kuraa ser också stadig och fin ut.

Hur är det med er andra, inte så många som ligger i BIM listan? Det skulle vara kul om ni lägger in er där när ni vet ungefär när BIM blir för jag gillar att kolla på kurvorna!!! men det är jobbit att leta i alla hela tiden
    Förhoppningsvis får jag mitt röda kryss snart och då lägger jag in mig där, tyvärr har jag inte mycket hopp då jag blivit besviken allt för många gånger.
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-06 14:10:40 följande:
    Ingen fara

Mmm, kommer träffa femte nya läkaren i rad.. så bra läkarkontakt vet jag inte. Känner väl inte riktigt att jag blir tagen på allvar.. men nu jävlar. Nu är jag på krigsstigen. Nu SKA jag få hjälp. Känns som att de mer riktat in sig på att vi inte försökt få barn i ett mer än ett år än, än att jag har jätteproblem med cykeln. Jag menar.. det ska inte spruta blod ur slidan när man går på toa och gör nr 2... och det upp till en vecka innan beräknad mens... så har det varit denna cykel. Och därutvöver ständiga ganska rikliga spottings sen dag 19 i cykeln (av 27-28).

Jag vet ju inte hur min kurva ser ut utan proveran. Och de har inte tagit några hormonprov för att se om jag ens behövde nåt progesterontillskott. Slarvigt kan jag tycka! Proveran har bara ställt till allt ännu mer. Den skulle ta bort spottingsarna, men de blev flera resor värre istället.

Progesterontillskottet gör ju att tempen ökar och det är antagligen därför min kurva stegrar sig. Det kontamineras mer och mer progesteron i kroppen för varje tablett... Men denna cykel hade jag ju ett ordentlig skillnad i temp innan och efter ÄL även innan tabletterna började verka.. så det tyder väl på att gulkroppen i a f i början av cykeln ändå producerar progesteron av sig själv.
    Vilken läkare kommer du få träffa denna gång ?
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-06 19:11:34 följande:
    Tidigare har jag träffat Natalia, en manlig som jag ej kommer ihåg namnet på, Adra, pratat med en sofi i telefon och nu blir det Hanna.

Vilken kontinuitet.... hehe

Hittills är Adra och Sofi favoriterna! Får se hur den här Hanna artar sig.. önskar kunde få träffa samma liksom. Jobbigt att dra samma skit gång på gång på gång på gång.

Nu sitter jag faktiskt och fundrar på om jag ska åka in och sätta mig på akuten eller ej. Ont.
    Jag har också träffat massor med läkare, oftast har jag fått akuttider och då blir det ju som det blir. Den absolut bästa jag träffat både på KK och förlossningen är en som hette Henrik, tror jag det var, han var dansk och överläkare. Har också träffat Alvaro några gånger, han förklarar och berättar bra men är lite hårdhänt tycker jag. Nu när vi ska börja utredningen så kommer vi få träffa Tatiana tror jag det var, funderar på om det kan vara den muslimska kvinnan, jag hoppas det iaf för hon var superbra sist jag träffade henne.

Om du har så ont så tycker jag nog att du ska åka dit, fast du måste väl till familjeläkarjouren först antar jag så allt tar ännu längre tid.
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-06 20:19:32 följande:
    Kinderägg: Jag har rätt riklig mens.. och nix, det är inte mensen som börjat. Har bara vanliga spottings mellan toabesöken. Tog ju sista proveran idag också, så mensen kan det inte va.

Det har lagt sig lite, så avvaktar.  OJojoj, det verkar va många läkare uppe på KK! Adra är en muslimsk kvinna i slöja. Helt suverän att träffa! Hon var min bästa julklapp, typ Hade en tid med henne 22 december...

Kram tillbaka!
    Hmm...kan det vara henne jag menar då tro, kan bara hålla med om att hon är kanon i så fall. Undrar vem Tatiana är då, har för mig att jag träffat henne men kan inte komma på vem hon är.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*