Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2010-12-12 21:50:05 följande:
    Vet precis hur det känns, sitter själv med spottings och en temp som är på väg ner. Känns så jäkla hopplöst varje gång. Nu kommer vi visserligen börja på utredning men innan vi får en tid så ska mannen lämna spermaprov och jag blodprov, efter provsvaren kommit in får vi en tid men jag antar att det är lång väntetid.
    Riktigt hopplöst.
    Har ni försökt länge eftersom att ni ska på utredning? Kanske är det detta som behövs för att ni ska bli gravida? När vi försökte med sonen skulle vi påbörja utredning i maj månad, jag blev gravid i april. *ler*

Jag ska ta en paus från både äl-testande och tempning denna månaden och bara "köra på" (med lite hjälp av Glandin dock). Kan jag hänga kvar här ändå? Kommer troligtvis tempa mig några dagar innan Bim för att veta om det är lönt att hoppas på något eller inte
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-12-13 10:19:15 följande:
    Vi har försökt sen september 2009 så det är lite drygt ett år. Jag fick en infektion i livmodern efter förra förlossningen, jag har haft en cysta, mannen har haft en inflammation i ena testikeln och varit riktigt sjuk i vattkoppor (folk säger så olika om hur det kan påverka fertiliteten) så oddsen känns för att vi ska få fler barn är kanske inte allt för höga. Vi får se vad utredningen säger, vill helst påbörja den NU, vill inte bli hur gammal som helst innan vi får vårt sista barn.

Självklart kan du hänga kvar här inne fast du pausar en månad. Själv skulle jag inte klara av att inte tempa, har gjort det så många år nu så det känns fel om jag missar det en dag, tempar gravid som ogravid, kanske är manisk.
    Oj, ja det låter som att ni inte har allt för stora chanser med dem oddsen. Men vi får hoppas att ni trotsar oddsen och lyckas innan ni påbörjar utredning.

Tempar du dig varje dag även när ni inte försöker bli med barn? Får man fråga varför? *ler*
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-12-13 10:35:15 följande:
    Ja det gör jag, fråga mig inte varför, bara en fixidé antar jag jag har tempat ända sen 2002 så det sitter i ryggraden att göra det varje dag. Jag har ju ganska många barn så det är nog därför tempningen följer med, vill ha mina barn tätt.

Får man fråga vad Glandin är ? Vart köper man det och vad kostar det ? Är beredd att testa allt nu.
    Att du orkar Hur många barn har du?

Glandin är ett naturläkemedel som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare så att ägget har lättare för att fästa. Finns att köpa i hälsokostaffärer. Heter Glandin 25 eller Borago olja. Kommer inte ihåg vad det kostar, men rätt dyrt. Runt 250 kr tror jag
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-12-13 10:50:53 följande:
    Jag har fem egna barn och två bonusbarn. Många har åsikter om hur många barn vi har, många tycker att vi inte ska skaffa fler, ganska ofta får man höra, speciellt här på FL att jag som har så många barn inte hör hemma i planera barn-trådar eller i trådar för dom som har svårt att få barn. Folk tycker att jag borde visa hänsyn till dom som verkligen har svårt att få barn och som inte redan har barn. Mycket därför jag inte är så synlig i tråden, vill inte råka stöta mig med folk i denna tråd också.
    Men... Att folk bara orkar bry sig! *suckar*
  • MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-13 12:49:13 följande:

Kinder eller MiAmore: Om nån av er vill ha en nästintill oanvänd frp glandin 25 så inboxa mig! Jag har ätit 18 av 150 kapslar räknade jag det till nu och de går ut i april så varför ska jag ha dem hemma?

Har även en oöppnad burk apiforce bidrottninggele om det är av intresse. Går ut i mars så samma där. Jag handlade loss och sen valde jag att använda annat (b-vit osv). Haha. Vore ju bra om NÅN fick användning för det.

Kinder, du är ju så välkommen här även med alla din barn! Klart att man som förstagångsförälder inte riktigt kanske kan FÖRSTÅ den där känslan eftersom att min känsla är en sån panik att ALDRIG kunna få ens ett barn men jag har full respekt för att man känner längtan efter fler barn - Absolut! Och det är ant lika jobbigt att kämpa för att bli gravid oavsett om man har 0 eller 5 barn! Jag unnar inte nån att månad in och månad ut hoppas och kämpa. Nä, usch va less jag var. Så glad att det tog sig till slut. Nu håller jag tummarna för att det snart gör det för er med!
    Men ni som har ungar så tätt då kinder: hur funkar det? Är du hemma på heltid? Jag vill också ha barn tätt. Jag kan tänka mig 3. Maken är på på 2, hehe så får vi se. Men för att inte bli "för gammal" så "måste" jag också producera barn nummer 2 ganska tätt (speciellt om vi ska ha en nummer 3). Hehe.

Jag vill gärna köpa ditt paket med Glandin! Har inboxat dig.
    Hur mår du annars?
  • MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-13 13:36:00 följande:
    MiAmore och Flake: Fått era inboxningar! Då var mina saker bokade!

Tackar som frågar. Jag mår bra. 9 dar till bf och det ömmar lite på några ställen o magen, fötterna är som trollfötter (svullna!) och jag är lite less på detta för jag vill bara ha ut honom hel och frisk NU! Känns som att han kommer bli stor. Ser fram emot förlossningen nu bara. Men för knoddens skulle kanske 2 januari är bättre än 22 dec. Jaja, får väl hålla mig till tåls och snart bli uppassad av maken som går på jullov (från lärarjobbet) å fredag!
    Härligt att höra att du verkar må bra! Mina fötter var också rejält svullna i slutet när jag var gravid med sonen. Men för min del berodde det på havandeskapsförgiftning
  • MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-13 13:52:17 följande:
    Ja, det är det jag hoppas att det inte är. BM oroade sig inte över mitt bt även om jag tyckte det gått upp en del från första början (hade 110/65 på inskrivningen och 130/75 nu i v 37+5).... Har haft lite ont i huvudet (väldigt lite) och en del konstiga känningar i magen (men inte under revbenen som det sägs att man ska ha) så hon tyckte inte det lät som hf. Men hon inte urinprov heller. Jaja, svullnar jag i ansiktet plus får ondare i magen så ska jag minsann gå dit nån dag och be de kolla urinprov och tryck. Bara för att utesluta.
    Hm.. Jag hade nog bett om urinprov för säkerhets skull. Vill inte oroa dig i onödan eller skrämma dig, men jag hade hf som sagt, och min förlossning gick inte så bra om man säger som så. Sonen mådde bra hela tiden, men det var värre med mig. Så jag hade som sagt bett om ett urinprov. "Better be safe than sorry" sas.
  • MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-13 14:13:33 följande:
    Ja, helt klart. Bra att knodden mådde bra iaf. Imorn kanske jag ska ge mig ut då, så kan jag gå förbi postlådan samtidigt!

Ja det tycker jag.

TACK igen! Hjärta

• MiAmore
    BejbyBoo skrev 2010-12-14 13:00:04 följande:
    11 dpo idag och spottings.
    Har fått det de senaste månaderna 1-3 dagar innan mensen kommer, så nu är det väl bara att vänta på det.
    Skit också. Jag trodde att det gått vägen den här gången. 
    Nej vad tråkigt Hoppas det inte betyder något. Jag fortsätter hålla tummarna
    Kinderägg skrev 2010-12-14 13:10:42 följande:
    Åhh...vad tråkigt, trodde också att det var något på G hos dig med tanke på den fina kurvan. Fick känslan av att det skulle gå vägen för mig denna gång också men jag sitter i samma sits som dig med spottings. Jag har visserligen haft spottings en gång förut innan BIM men ändå varit gravid, dock slutade den graviditeten i MF så jag känner mig helt uppgiven.

EGO: Skulle ringa och boka tid för mannens spermaprov idag, när jag ringde fick jag reda på att dom flyttat den provtagningen, nu ska man lämna in sånna prover i en stad 13 mil härifrån och provet ska helst lämnas inom en timme. Finns inte en möjlighet att hinna dit inom en timme och jag tror inte mannen är så sugen på att stå på en sjukhustoalett och försöka prestera något i en plastburk.
    Ibland undrar man hur vården tänker
    Bjornis skrev 2010-12-14 13:13:55 följande:
    Gick förbi postlådan men typ 100 meter förbi när jag insåg att jag gått förbi den. Lat som jag är orkade jag inte gå tillbaka. Men det har frimärken och kommer hamna på lådan snart!

Kinder och Flake: Jävla skitspottings! MEN det behöver inte va kört än. Fortsätter hålla tummarna!
    hehe, lugnt tjejen Men vore bra om jag får dem denna veckan så jag kan börja med dem så fort som möjligt. *tack* Åt du glandin den månaden du blev gravid?
  • MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-14 15:47:53 följande:
    Ska se om jag får iväg dem imorn då. Skickar med det med mannen tror jag, säkrast så. Hehe.
    Nä, åt dem inte den månaden. Kände att jag knaprade så mkt annat att jag bara provade en månad. Minns inte ens vilken nu. Men ant en eller två månader innan detta plusset.
    haha, här är det tvärtom när det gäller att posta saker. Han säger att "du får posta dem så kommer det iväg"
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*