3 barns mamma84 skrev 2011-05-25 10:56:57 följande:
Detta var inte planerat men fan vad lessna vi blev jag vill inte gå igenom detta helvette igen jag VILL INTE DET
Jag är så trött på detta jag vill inte få detta om och om igen. men nu ska vi bara leva vidare och se till att allt kommer ut så jag slipper göra ingrepp. det kommer ut klumpar hela tiden så det är bra för då aknske jag slipper likom. garvidsymtomerna är borta iaf lite hunger kvar men det borde försvinna och kissandet borde också försvinna snart hoppas jag. Tack ska du ha .. HUR har du det ?
MA är verkligen jobbigt, jag fick ett förra året i vecka 17 och fostret slutade utvecklas i v.12. Mina sympton försvann en vecka efter att skrapning gjordes (moderkakan ville inte ut för mig, fostret kom ut). Jag var rädd inför skrapningen men på ett sätt var det skönt. Nedsövningen är väl ingen höjdare för man är så nervös innan man somnar, men efteråt vet man att allt verkligen är ute och man slipper oroa sig så mycket för infektioner och liknande. Vår trea då var inte planerad, vi gick hos kurator för att bestämma oss ifall vi ville behålla eller inte (hade varit 2 år mellan alla tre barnen om allt gått bra). Vi bestämde oss i v.8 och så gick det så där...
Tog några månader innan vi kände att vi ville försöka igen nu när vi fick en möjlighet att välja.
Jag har det ok nu. Har gått ett år ungefär sen vårt ma och vardagen rullar på. Är inne på försök 9 så man är väl lite nere då de andra blev till på 4 resp. 5 månader. Men jag kan inte klaga, 9 månader är inte så mycket i jämförelse, men ändå inte kul att behöva vänta så.