Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Idag är jag på dag tre och har således varit och lämnat mitt blodprov inför den stundande utredningen, mannen ska lämna sitt prov (om han lyckas prestera vill säga) den 27 jan, efter det får vi en tid för besök. Känns som en hel evighet, allt tar sån jäkla tid när det gäller sjukvården. :-/
    På måndag ska jag köpa zink och folsyra till min man, hyser inget större hopp om att det ska hjälpa men allt måste ju testas iaf, det är ju inget som är farligt så då kör vi på.

• Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-17 20:27:01 följande:
    Läs inlägg nr. 823.. Intresserad?
    Självklart !!
  • Kinderägg
    Bulla skrev 2010-12-20 16:16:38 följande:
    www.fertilityfriend.com/home/f1654

Jag funderar över min kurva, idag har jag blivit svullen och fått ägglossningsflytningar igen, det är så tröttsamt, som om jag ska ha ägglossning i dagarna. Jag som önskade att jag skulle få mens ( vara gravid ) Vad tror ni?
    Jag tycker inte heller att det ser ut som ÄL har varit, dom gånger jag inte haft ÄL så har kurvan sett ut så där. Om du har känningar av ÄL nu så kan det mycket väl vara den som är sen denna gång så kör på. Din förra kurva är rätt lång, brukar du ha så lång menscykel ? Har man lång menscykel så KAN det tyda på att man har problem med ägglossningen. Har ni försökt länge ?
  • Kinderägg

Jäkla skitkropp !!   Jag borde vara i ÄL-tider nu men ännu en gång spelar min kropp mig ett spratt. Istället för eggwhite så har jag spottings, rädd för att jag kommer få blöda i tre veckor igen. FY vad jag hatar min kropp, vill bara att den ska fungera !!!

• Kinderägg
    Cizzicilia skrev 2010-12-30 20:16:14 följande:
    Man kan få spottings när ägget säpper oxå... ;)
    Ja men tyvärr är det inte så i mitt fall, jag får jätteont vid ÄL och känner ingenting nu, inte heller nåt ÄL-sekret så tyvärr verkar det inte bli nån ÄL för mig denna månad. Såååå långt till utredningen känns det som.
  • Kinderägg

Kanske kanske blir det ÄL för mig denna gång trots allt, lite försenad men vad gör väl det, bättre sent än aldrig. Jag har lite ÄL-känningar idag så jag hoppas verkligen att det inte är en cysta igen, hur vi ska kunna få till något är dock en gåta då mannen jobbar natt denna vecka. Obestämd

• Kinderägg
    MiAmore skrev 2011-01-04 11:03:20 följande:
    Najs! Du får väl be han väcka dig när han kommer hem för lite rajtantajtan i sängen (sover han kanske bättre sen dessutom )
    Han har försökt men jag är medvetslös vid den tiden hehe, jag märker inte ens att han tar på mig. Måste försöka få med honom till sovrummet ikväll när barnen har lagt sig, vi har en timme på oss från dom har lagt sig tills han åker.
  • Kinderägg

Fy tusan vilken ÄL-värk jag har haft i 5 dagar, kan knappt röra mig för det gör så jäkla ont  helt sjukt att det är när man har som mest ont som man dessutom ska ha sex. :-/  Jag trodde verkligen inte på ÄL denna månad med tanke på hur min kurva ser ut och för att jag hade spottings när ÄL borde har varit, men bättre sent än aldrig. Det är jag är lite fundersam över är dock värken, varför har jag så förbaskat ont tro ? Ont brukar jag ha men aldrig så här ont, ibland vill jag bara grina av smärta.

• Kinderägg
    ceke skrev 2011-01-06 19:53:17 följande:
    Förstod det

Va skumt att din temp inte gått uppåt än efter pos ÄL-test.. men det kommer nog imorrn!

Själv börjar jag bli irriterad på att jag inte började tempa tidigare trots att jag funderade på det ett bra tag. hade velat se hur min temp agerade under lutealfasen utan progesteronet.. Eftersom spottingsarna är som normalt trots att jag äter dem.. SUCK!

Men tippar på att den låt runt 36,6- 37 förra lutealfasen också.. Lite svårt att veta då jag ju hade lunginflammation o feber samtidigt, så tempen säger ju inte jättemycket många av de dagarna jag faktiskt tempade. Om det va alvedon som satt ner tempen så att det inte såg ut som feber, eller om jag inte hade nå utan att det var den BBT som skulle ha varit utan lunginflammationen..

Nåja, nästa månad ska bli spännande hur som helst.. och mensen som kommer också! Ser fram emot en störtflod värre än vanligt pga proveran. Ojoj, undrar hur många gånger per natt jag ska behöva gå upp o byta skydd nu! I vanliga fall är det en gång per natt... Hmmm
    Jag blöder inte kraftigare när jag tar Provera iaf och det är rätt skönt, jag använder menskopp och vet inte hur det skulle fungera med allt för kraftig blödning. Jag har alltid haft spottings före mens, det har blivit bättre ju fler barn jag har fått som tur är, Provera hjälpte tyvärr inte alls mot spottings för mig.
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-01-07 15:34:46 följande:
    Kinderägg: Ok, fick du nåt annat som hjälpte dig med dina spottings? Hur många dagar innan BIM spottar/spottade du? Skönt att höra att det finns positiva historier angående spottings, dvs att det går att få barn trots fanstygen!
    Jag fick ingenting mot mina spottings mer än barn. Innan första barnet så hade jag spottings i en vecka före mens sen har det miskat efter varje barn och nu är det 2-4 dagar innan mens, oftast bara två.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*