Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bubblamaj skrev 2011-02-04 22:32:49 följande:
    Jag älskar också kurvor och brukar kolla igenom allas nästan varje dag. Dock är det lite tråkigt med de kurvor som inte blivit uppdaterade på många månader, dags att göra en liten rensning igen? Man får ju förstås lägga till sig igen om man är aktiv!
    Vad tycker ni andra? Eller är det upp till Minnie som startat tråden?
    Jag håller med er. Även om jag inte är så aktiv här inne just nu så kollar jag igenom kurvorna rätt ofta så en rensning hade varit på sin plats. 
    Jag återkommer nog inom nån månad igen för att ev sätta igång med nummer två. Tog ju 1 år med nummer 1 så lika så bra att börja ha kolla snart iaf.  
  • Bjornis
    Bumbi: Är det dags för bebisproduktion igen?

Miapia: Blä... Va trist.

Ceke och Telgebo: Jag tempade rätt länge efter plusset jag också. Men när jag tempade med MA:t så tempade jag fram till dagen för skrapning och det visade inte nån gång att nåt var snett och nu med Sixten var kurvan lite lägre i temp och lite hoppigare så jag slutade 2-3 veckor efter plus och det gick ju fint.

Ego:Jag har inte fått tillbaka mensen än, ammar ju fortf så har inte börjat tempa. Känns inte som nån idé. Vi kommer ant börja verkstaden i sommar eftersom det tog sån tid med Sixten. Men är verkligen rädd för att ha två småttingar. Därav att jag denna gången vill ha barn till sommarlovet då maken är ledig!

Va härligt att det är sån aktivitet i tråden! Hoppas det håller i sig tills jag ska börja tempa igen. Nog för att jag hoppas att alla NI här inne fått plus då men några nya kan ju ha hoppat på. Hehe.
  • Bjornis
    bumbi 84 skrev 2011-04-04 14:42:15 följande:
    bim idag och ingen mens än. inte testat nått mer heller tempen fortfarande hög.
    Hehe, tokiga du. Va härligt att sätta igång igen. Är lite sugen jag med fast det kommer ju ut en sån där sak som sitter fast i tuttarna hela tiden och som får öroninflammation och gråter och så...
    Håller tummarna för dig iaf!
  • Bjornis
    AMC80 skrev 2011-04-05 17:47:42 följande:
    Ceke: det går nog bra. Kolla på mf-temparna på ff. På en del gick tempen inte ned förrän efter blödningen kom. Någon i någon tråd, kanske denna, skrev att tempen var hög fram till hon blivit skrapad. Så gå du efter andra tecken, inte säkert att tempen säger något ändå. Min temp hoppade en del och det tyckte jag var plågsamt varje gång den inte ökade. Ja du ser att jag är mycket för att sluta. Det sänkte mina axlar med fem cm iaf :)
    Det var jag! Min temp var jättestabil med mitt ma. Och sjönk ett par dar efter skrapning först. Men jag mådde fysiskt dåligt och det var det enda tecknet på att nåt inte var rätt... Det KÄNDES fel bara. Denna gången var känslan bättre även om jag var orolig så mådde jag inte "illa" på det sättet... 

Telgebo: Du har inte möjlighet att göra ett privat ul mellan KUB och rul då? Det gjorde jag denna gång. Vi var bortresta under v 13-16 i Vietnam och jag var så säker på att det gått snett så två dar efter vi kom hem hade mamma bokat in ett ultraljud till oss och oj vilken lycka när han snurrade runt där inne vår lilla prins. Det var lätt värt 500 spänn. Hade iofs betalt 5000 för det resultatet!
  • Bjornis

Grattis Savannah till plusset och Havsklippan till förlovningen (håller tummarna för en kurva som fortsätter uppåt och som leder till ett plus!). Håller även tummarna för dig MiAmore inför måndagens test!!

Jag är här inne och läser lite då och då men kommenterar inte så ofta, hoppas det är OK att jag sticker in näsan ibland bara.

• Bjornis
    Dag och natt skrev 2011-05-27 08:01:46 följande:
    Åh grattis Bubbelmaj!!

Jag kan berätta att jag tog ett CB-test imorse där ett svagt svagt plus syns... Supertidigt så jag skriver inte att jag fått plus än förrän det blir starkare, förhoppningsvis i slutet av helgen, början av nästa vecka. Eller ja, nu har jag bara en digital kvar så den borde ge ganska klara besked så slipper jag fundera om jag är inbillningssjuk eller inte. Glad Det gick inte ens att fota, så svagt var det... Cool

Håller tummarna jättehårt!!!

Och

Grattis Bubbelmaj!!

• Bjornis
    Tabbs2 skrev 2011-06-20 09:39:05 följande:
    jag skulle nog avvakta ett par tempar till med att analysera, ibland flyttar ju FF äl. Men om tempen håller sig ung som nu i dagarna så tror jag alldeles säkert att det stämmer.
  • Bjornis

Hej! Nu ska jag återkomma här i tråden igen tänkte jag. Mensen har precis kommit igång. 11 månader efter förlossningen. Inte en dag för sent! Som jag väntat. Nu ska här bakas syskon. Hoppas det går snabbare än sist. Tempat lite kasst nu ett par dag. Sixten har varit sjuk så har blivit knasigare än vanligt med sömnen. Hoppas det löser sig fort. Testtempat lite då och då och märkt att min bbt sjunkit väsentligt sen knoddas kom. Tempade ex 35,9 under mensen! Knasigt. Jaja, får se vad detta innebär. Om kroppen är tillbaka så innebär det äl inom ca 14 dar. Brukar ha på cd 17-20 typ.
    Lägger till min FF-sida i chart-tråden!
    På återhörande!   

• Bjornis
    Bengalen skrev 2011-12-05 21:56:37 följande:
    Vad kul att se dig här igen Bjornis!

Jag har testdag imorgon, ska ta HCG-prov. Har dock inga stora förhoppningar med tanke på att jag har blött sen återföringen för snart 2 veckor sedan.

Oj, kollade din kurva nu. Antar att detta har diskuterats innan här... Va knas att du blödde samma dag och sen vidare?! Har du pratat med sjukhuset om det? Pratar vi IVF? FET? Tempen ser ju dock bra ut! Håller tummarna ändå!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*