Inlägg från: Trassel |Visa alla inlägg
  • Trassel

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Telgebo, en fundering över tempen efter man blivit gravid. Kan det inte vara så att tempen åker lite upp och ner pga av att man får nästan som lite vallningar?

Vi4, mjahadu, jag vet inte, idag sjönk tempen igen, jag blir inte klok på detta....

FlakeZ, nej fy vad trist!!!!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Nej jag vet inte det var bara en liten fundering, just att man kan känna sig först frusen och sen lite varm. Men jag tror säkert du skulle få en jämnare temp om du tempade med en termometer med två decimaler kanske? Jag fortsatte aldrig tempa när jag var gravid så jag har heller ingen bra kurva att dela med mej av. Nu senaste kurvan när jag fick missfall så sjönk ju tempen snabbt och ner mot 36,8 nästan direkt.
    Hur ligger tempen om du tempar under dagen? Jag har tänkt att jag ska testa det för att se om man kan läsa ut en snitttemp över dagen och få ett hum om vad man har för bastemp. Det är ju kanske lite missvisande beroende på vad man gör under dagen men jag har funderat på det.
    Skickar över ett gäng kramar och jag tycker din temp ser fin ut även om jag förstår din oro Hjärta

• Trassel

kramlo, haha! postade samtidigt!

• Trassel
    AnnJAn, jo det blir lite skillnad i tid, ofttast blir det strax innan 7 men ibland drar det upp mot 8.30. Jag har lite oregelbunden arbetstid och är sonen och jag lediga så ställer jag inte alltid klockan.
    Jag har inte tempat så mycket på kvällen, kanske ska ta och prova! 
  • Trassel
    telgebo, dra inte ner rullgardinen så vaknar du nog när det är ljust ute!

annjan, spännande! 
  • Trassel
    AnnJan, men titta där! Grattis!!!!!!!!!
  • Trassel
    Vi4, japp, jag undrar om du inte har rätt i det! Det händer ju ungefär en gång vart tredje år eller hur

FruHöst, jag vet inte, min temp tror jag inte varit så påverkad om jag sovit dåligt eller inte. Man har ju ändå vilat, men jag vet faktiskt inte.
  • Trassel

FlakeZ, jag har ju ungefär samma som du periodvis. Oreglbunda cykler men ibland så flyter det på hur bra som helst. Man borde kanske kolla...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*