• AMC80

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi 4 skrev 2011-02-04 11:03:36 följande:
    AnnJan, då hoppas vi på moget ägg

Bengalen, nej det är ju inte säkert förstås! Bra att bli påmind om det!

2barnsmamma84, jag känner inte till din historia, men det låter jobbigt om sambon inte vill ha fler barn nu, men du vill. Eller missförstod jag dig, du kanske inte ville ha fler barn nu du heller?! 

Nu har jag lagt till min kurva. min temp gick upp i dag som jag hade trott eftersom jag ju trodde att äl var i går dag 15, MEN då ritade FF ut ett kryss två dagar tidigare, på dag 13. Det tycker jag var väldigt konstigt, tempen är ju mycket högre i dag, och jag är rätt säker på att det var i går. Men kanske ändras det när jag har några tempar till. Om det var i går natt om jag tror var det förmodligen för tidigt med försök dag 13 och försent i går, ca 18h efter jag tror att ägget släppte, så jag har inga större förhoppningar på att vi har lyckats. 
    Det gör vi =)

Hur var sekretet dag 13? Om du har äggviteliknande eller "bra" sekret så behöver det ju inte vara för tidigt, då håller sig spermierna levande längre. 
  • AMC80
    Vi 4 skrev 2011-02-04 20:07:01 följande:
    Ceke, vilken jättefin kurva du har, tråkigt att höra att du inte har så mycket hopp, de närmsta temparna kommer väl visa hur det blir.

Bubblamaj, din kuraa ser också stadig och fin ut.

Hur är det med er andra, inte så många som ligger i BIM listan? Det skulle vara kul om ni lägger in er där när ni vet ungefär när BIM blir för jag gillar att kolla på kurvorna!!! men det är jobbit att leta i alla hela tiden
    Bara det jäkla ägget släpper så lägger jag in mig.

Bubblamaj: vad bra, inte bara jag som kollar in andra då. 
    Ni får gärna lägga till mig som vän på ff, jag tycker det är enklare att kolla där (och jag vet inte riktigt hur man gör för att lägga till någon) 
  • AMC80
    Vi 4 skrev 2011-02-06 12:07:44 följande:
    Bubblamaj, bra initiativ och vilken fiiin kurva du har!

Ceke, din kurva ser verkligen lovande ut!

Kinderägg, heja på

AnnJan, kämpa på, det ser ju ut som att det kan vara dags snart om man jämför med din förra kurva. Är det andra cykeln du tempar, eller har du fler cykler att jämföra med?
    Tack tack. Ja men det är jäkla lång kurva tycker jag. Jag har bara tempat två cykler, fast de är ju nästan som tre "normala" i längd.
  • AMC80
    Vi 4 skrev 2011-02-06 17:12:06 följande:
    2barnsmamma, Så skönt att du blev så glad och att du kan njuta av dina barn! Om ni vill vänta 3-4 år så kan ju spiral kanske vara ett bekvämt sätt att slippa oroa sig. Jo, tack är på dag 3 efter ägglossning och vi har i alla fall fått till två försök så det känns rätt bra, även om det inte känns som att det var något av dem som blev någon fullträff.

Bubblamaj, ja, jag tänkte det när jag såg din kurva att de två följande temparna nog är kritiska. Hållertummarna!

AnnJan, ja det är ju taskigt att haså lång kurva, då får man ju färre chanser på ett år...Men om äl kommer samma tid i cykeln så är ju det i alla fall ett bra tecken! Jag är själv ruskigt tacksam över mina cykler som alltid haft och (än så länge verkar hålla) normallängd.
    Jo isf är Äl på tisdag. Grejen är det att jag ska ha hand om 100 pers måndag och tisdag. Det är inget jag direkt oroar mig för, men det kommer att vara stressigt så jag ä rädd att ÄL avstannar pga det.
    Ond cirkel, jag blir stressad av att bli strassad.
    Jag hoppas att perioderna är regelbundna även om de är långa. Jag tror att jag hade ca 35 dagar innan jag började med p-piller för 100 år sedan.
  • AMC80
    Vi 4 skrev 2011-02-06 20:11:20 följande:
    ceke, hoppas du har mindre ont nu!? Ring 1177 annars och fråga om du ska åka in, jag tycker att de brukar vara rätt bra där.

AnnJan, jag tror att jag har läst att det är tidigare i cyklen det kan bli försenat, om du är så nära äl borde det inte påverkas av stress måndag och tisdag i så fall. Hoppas att det är så. Jag tänker så hela tiden eftersom jag är urstressad eftersom jag skriver på min avhandling och har två jätteviktiga deadlines snart och jättemycket kvar. Ororar mig också för hur det skulle bli i så fall OM jag blir gravid, tänk om denna stress skulle påverka fostret?! Jag försöker intala mig att det inte hjälper att oroa sig för oron, men det är ju inte så lätt. Så jag tror att jag förstår din oro lite...
    Okej, ja det har inte hänt mycket hittills. .Det kanske inte blir något alls denna månaden.

Vad grundlurad jag är, jag trodde i min enfald en gång att det bara var att "skaffa" barn när man hade lust. Att det kunde ta ett år innan kroppens ens var igång efter p-piller/p-ringsavslut är inte ord mina gynekologer har yppat.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-08 17:44:48 följande:
    Inte mina heller.. snarare att chansen är som störst första månaden efter stoppet. Hmpf

Nu ska jag nog ta mig en wiskey mot förkylningen.. och jag gör det med gott samvete för här spottas RIKLIGT och antar att mensen är i nära antågande!
    Låter bra det. Och jag har tagit ett glas vin...vet inte för vilken sjukdom, men det var gott ändå.

Vad lär de sig på utbildningen egentligen? Att kränga preventivmedel?
  • AMC80
    Bubblamaj skrev 2011-02-10 10:59:15 följande:
    Annjan och Decembra: det ser ut som att ÄL närmar sig?
    Ja det trodde jag med. Så sjönk tempen idag. Va fan...jag som skulle gå in i den högre fasen nu...
    Börjar tröttna på långa cykler och tempar, och det har bara gått tre månader hittills.

Humöret går upp och ned, det är väldigt tvära kast. Just nu är jag rätt låg. Hoppas det betyder att hormonerna samlar ihop sig för ÄL.
  • AMC80

Jag kanske får ta tillbaka temp-dipp-inlägget. Jag skulle kolla sekretet idag för skojs skull. Eller jag tänkte att det kunde vara lika bra oavsett.

Vattningt är nog inte rätt ord. När jag kände så rann det ned längsmed handen och när jag reste mig upp så hade det droppat på golvet. Verkar som att jag är hyggligt i ÄL-fas ändå. Det är vattnigt, inte elastiskt, men det ska ju funka det med.

• AMC80

Ha, fick den efterlängtade slemsträngen igår. Och + på ÄL-testet. Nu är det bara temphöjningen kvar...

Appropå äggvitan, vad häftigt, jag har aldrig sett något liknande förr. Var tvungen att visa maken, haha.

• AMC80
    ceke skrev 2011-02-14 15:24:21 följande:
    Mycket bra! Och saklig. Och tog mig på allvar. Fortsätter gärna hos henne (Hanna).

Är dock rätt orolig nu. Hon tog ju cellprov, gjorde kolposkopi och biopsi på livmoderhalsen. Va inge orolig för provsvaren innan jag här om dagen googlade om livmoderhalscancer. De symptom man kan ha var alla skrämmande lika det jag upplever. Så nu är jag oroad. Jag har ju gått regelbundet på cellprov, men tydligen är det inte alltid man ser cellförändringar på dem, trots att man har det. UUUUsch! Vill att veckorna ska gå fort nu, så jag kan få provsvaren... När jag väl var där, tänkte jag väl mest att jaja, det är ju bra att hon är grundlig, men jag tror ju inte proverna kommer visa nåt.. och undrade vad som skulle hända sen om proverna va ok. DET va min typ enda tanke då... NU undrar jag mer vad som händer om de visar nåt..

På tal om nåt annat har jag börjat tempa vaginalt och oj va mycket stabilare tempen är, även om min kurva innan inte heller va jättehoppig!

Decembra och Trassel: Krya på er!
    Om det skulle visa något så är de väldigt snabba med att åtgärda det som är "fel". Jag hade förändringar för några år sedan och gick på täta kontroeller ganska länge efter. Skulle du behöva skrapa bort en del av livmodertappen eller operera så gör de det ganska omgående. Det är väldigt vanligt med cellförändringar av något slag. Jag kände mig mest ensam i världen tills jag "outade" det på dåvarande jobbet och det visade sig vara flera stycken till med samma eller värre förändringar.
    Men jag förstår din oro. det är jättejobbigt att vänta. De flesta förändringar är harmlösa även om det är en klen tröst just nu.

Sluta googla, man har ju varenda sjukdom som finns när man googlar saker.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*