Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

yellow88 skrev 2010-12-07 08:26:31 följande:

Jag vågar inte tro på det riktigt än. Tog ett till test imorses och det syndes ett lite tydligare streck, men fortfarande väldigt svagt. Nu tänkte jag vänta tills på fredag och testa med ett lite dyrare (och då kanske pålitligare) test. Det har i alla fall inte kommit något mer blod sen igår eftermiddag, vilket ju är bra. När jag har mens brukar det blöda supermycket de två första dagarna..

Tack till alla er som skrivit grattis!

Vågar mig nog på ett grattis jag också !! Har du tagit någon ny bild ? *nyfiken*
  • Kinderägg
    Flake Z: Kan bara hålla med om att det verkligen ser lovande ut men man vågar ju som sagt aldrig hoppas, man har blivit lurad av tempen många gånger. Inga andra symtom ?

För min egen del känns det totalt kört även denna gång, tempen gjorde en störtdykning idag så det är väl bara att invänta mensen när som helst. Jag trodde att tempen skulle vara lite högre än vanligt idag eftersom jag är tokförkyld men ack så fel jag hade. Men men...jag slipper ju gå och hoppas på nåt pga av hög temp iaf. Börjar jag blöda imorgon så blir det blodprovstagning på dag 3, sen är det bara att skicka mannen på provtagning och till sist vänta på en kallelse för ett första besök på utredningen.
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-12 20:53:24 följande:
    Så var mensen här. *suckar* Är SÅ jäkla trött på detta nu. Vet att vi bara försökt i fem månader och att det inte är så länge, men jag ser framför mig att vi kommer få försöka lika länge denna gången som med sonen. Dessutom är det extra jobbigt när man ser vännernas och svägerskans mage växa o bli större och större.
    Vet precis hur det känns, sitter själv med spottings och en temp som är på väg ner. Känns så jäkla hopplöst varje gång. Nu kommer vi visserligen börja på utredning men innan vi får en tid så ska mannen lämna spermaprov och jag blodprov, efter provsvaren kommit in får vi en tid men jag antar att det är lång väntetid.
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-13 10:05:07 följande:
    Riktigt hopplöst.
    Har ni försökt länge eftersom att ni ska på utredning? Kanske är det detta som behövs för att ni ska bli gravida? När vi försökte med sonen skulle vi påbörja utredning i maj månad, jag blev gravid i april. *ler*

Jag ska ta en paus från både äl-testande och tempning denna månaden och bara "köra på" (med lite hjälp av Glandin dock). Kan jag hänga kvar här ändå? Kommer troligtvis tempa mig några dagar innan Bim för att veta om det är lönt att hoppas på något eller inte
    Vi har försökt sen september 2009 så det är lite drygt ett år. Jag fick en infektion i livmodern efter förra förlossningen, jag har haft en cysta, mannen har haft en inflammation i ena testikeln och varit riktigt sjuk i vattkoppor (folk säger så olika om hur det kan påverka fertiliteten) så oddsen känns för att vi ska få fler barn är kanske inte allt för höga. Vi får se vad utredningen säger, vill helst påbörja den NU, vill inte bli hur gammal som helst innan vi får vårt sista barn.

Självklart kan du hänga kvar här inne fast du pausar en månad. Själv skulle jag inte klara av att inte tempa, har gjort det så många år nu så det känns fel om jag missar det en dag, tempar gravid som ogravid, kanske är manisk.
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-13 10:24:18 följande:
    Oj, ja det låter som att ni inte har allt för stora chanser med dem oddsen. Men vi får hoppas att ni trotsar oddsen och lyckas innan ni påbörjar utredning.

Tempar du dig varje dag även när ni inte försöker bli med barn? Får man fråga varför? *ler*
    Ja det gör jag, fråga mig inte varför, bara en fixidé antar jag jag har tempat ända sen 2002 så det sitter i ryggraden att göra det varje dag. Jag har ju ganska många barn så det är nog därför tempningen följer med, vill ha mina barn tätt.

Får man fråga vad Glandin är ? Vart köper man det och vad kostar det ? Är beredd att testa allt nu.
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-13 10:37:50 följande:
    Att du orkar Hur många barn har du?

Glandin är ett naturläkemedel som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare så att ägget har lättare för att fästa. Finns att köpa i hälsokostaffärer. Heter Glandin 25 eller Borago olja. Kommer inte ihåg vad det kostar, men rätt dyrt. Runt 250 kr tror jag
    Jag har fem egna barn och två bonusbarn. Många har åsikter om hur många barn vi har, många tycker att vi inte ska skaffa fler, ganska ofta får man höra, speciellt här på FL att jag som har så många barn inte hör hemma i planera barn-trådar eller i trådar för dom som har svårt att få barn. Folk tycker att jag borde visa hänsyn till dom som verkligen har svårt att få barn och som inte redan har barn. Mycket därför jag inte är så synlig i tråden, vill inte råka stöta mig med folk i denna tråd också.
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-12-14 13:00:04 följande:
    11 dpo idag och spottings.
    Har fått det de senaste månaderna 1-3 dagar innan mensen kommer, så nu är det väl bara att vänta på det.
    Skit också. Jag trodde att det gått vägen den här gången. 
    Åhh...vad tråkigt, trodde också att det var något på G hos dig med tanke på den fina kurvan. Fick känslan av att det skulle gå vägen för mig denna gång också men jag sitter i samma sits som dig med spottings. Jag har visserligen haft spottings en gång förut innan BIM men ändå varit gravid, dock slutade den graviditeten i MF så jag känner mig helt uppgiven.

EGO: Skulle ringa och boka tid för mannens spermaprov idag, när jag ringde fick jag reda på att dom flyttat den provtagningen, nu ska man lämna in sånna prover i en stad 13 mil härifrån och provet ska helst lämnas inom en timme. Finns inte en möjlighet att hinna dit inom en timme och jag tror inte mannen är så sugen på att stå på en sjukhustoalett och försöka prestera något i en plastburk.
  • Kinderägg
    Bjornis skrev 2010-12-14 13:16:11 följande:
    Jo och förresten kinder: Fan va illa med provet! Hur tänkte dom där??? 13 mil på en timma? Och som du säger, hur lätt är det att prestera på en sjukhustoalett? Vi fick kämpa med maken varje äl för att det skulle hända nåt och då var han ändå PÅ! Suck. Hoppas ni kommer på en bra lösning. Avsugning i bilen på vägen? *försöker skoja till det lite*
    *skratt* Ja det skulle säkerligen fungera alldeles utmärkt OM man nu fick göra så men inte då, genom avbrutet samlag eller, som dom så fint säger, genom egen åtgärd. Min man tycker att egen åtgärd nästan låter mer avtändande än "runka i en burk" just för att dom förfinar det hela.
  • Kinderägg

Nä vad tråkigt Bubblamaj !

Nu börjar det bli dags för lite plus i tråden igen tycker jag !

Hur går det för dig FlakeZ ? Har dina spottings försvunnit ?

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-12-15 18:58:52 följande:
    Här kommer ett klagoinlägg....

Gråter Nu har den där jäkla sk*t-h*lvetes-f*cking-p*ss-mensen kommit igen.
    Jag känner mig så ledsen och uppgiven. Hur ska vi göra för att lyckas???? Vad är det som är fel???

Återkommer om någon dag när jag hämtat mig. 
    Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv, skriver under på varenda ord du skrivit. Gråter Allt känns bara skit skit skit !!! vårat 14:e försökt gick käpprätt åt helvete det med, precis som alla andra gånger. Någonting är fel men VAD !?!? Och VARFÖR ska dom flytta det där förbannade labbet ?!?! Skulle också vilja testa Glandin och allt som kan hjälpa mig på traven men jag har verkligen inte råd som läget är just nu, har inte ens råd med sonens mediciner bara för att mitt ex (hans pappa) vägrar hjälpa till.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*