MiAmore skrev 2010-12-13 10:05:07 följande:
Riktigt hopplöst.
Har ni försökt länge eftersom att ni ska på utredning? Kanske är det detta som behövs för att ni ska bli gravida? När vi försökte med sonen skulle vi påbörja utredning i maj månad, jag blev gravid i april. *ler*
Jag ska ta en paus från både äl-testande och tempning denna månaden och bara "köra på" (med lite hjälp av Glandin dock). Kan jag hänga kvar här ändå? Kommer troligtvis tempa mig några dagar innan Bim för att veta om det är lönt att hoppas på något eller inte
Vi har försökt sen september 2009 så det är lite drygt ett år. Jag fick en infektion i livmodern efter förra förlossningen, jag har haft en cysta, mannen har haft en inflammation i ena testikeln och varit riktigt sjuk i vattkoppor (folk säger så olika om hur det kan påverka fertiliteten) så oddsen känns för att vi ska få fler barn är kanske inte allt för höga. Vi får se vad utredningen säger, vill helst påbörja den NU, vill inte bli hur gammal som helst innan vi får vårt sista barn.
Självklart kan du hänga kvar här inne fast du pausar en månad.
Själv skulle jag inte klara av att inte tempa, har gjort det så många år nu så det känns fel om jag missar det en dag, tempar gravid som ogravid, kanske är manisk.