Inlägg från: Bubblamaj |Visa alla inlägg
  • Bubblamaj

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-01-11 20:24:40 följande:
    Och hehe.. jag har ägglossning enligt skoboken på dag 14 el 15, men inte kan allt va frid och fröjd heller. här är det spottings dag 17-28 istället! SUCk. Haha.. finns det NÅN som är nöjd med sin cykel här inne???

Nu har jag varit på första akupunkturen i a f. Ska bli spännande att se om detta funkar (ska gå flera gånger...).. och så har jag börjat käka extra b6 och nattljusolja (start igår), multivitamin kvinna och tja.. ska komma igång o börja träna igen!

Här ska börja mås bra! Och spottingsen ska väck och ett litet pyre in!
    Jag verkar ha en helt okej cykel men det hjälper ju inte när man inte blir gravid

Jag har hört en del om nattljusolja, är det många som har testat det här inne?
  • Bubblamaj

Decembra: Så skönt med rött kryss. Hur lång är din lutealfas?

Annjan: Har du testat än, det ser ju  mycket lovande ut!

• Bubblamaj
    AMC80 skrev 2011-01-14 12:18:15 följande:
    Ja, jag har testat men jag blir inte klok på testen.

Jag testade i onsdags kväll, tors morgon, tor kväll, fre morgon.
    I onsdags fick jag ett streck. Inte ett riktigt streck, det är så svagt att man bara ser det i vissa vinklar eller i motljus. Inte ens idé att ta kort på det, för det syns knappt för ögat. Maken ser det också, men det är knappt. Jag testar med testlagrets stickor.
    Så då tänkte jag att om jag provar med morgonurin så kommer det bli starkare. Fast det har det inte blivit. det är bara svagt svagt. Så nu är jag så rädd att det är ett sådant tillfälle när man blir gravid fast får missfall så fort att om man inte hade testat eller tempat överhuvudtaget hade märkt det, utan trott att det var mens som vanligt.

Jag är skiträdd helt enkelt  : - I
    Åh, jag hoppas verkligen att det är på riktigt! Men hur lång lutealfas brukar du ha, det måste ju fortfarande vara väldigt vanligt att test inte visar någonting?
  • Bubblamaj
    Trassel skrev 2011-01-19 21:41:48 följande:
    Hej!
    Jag tassade in här i tråden igen under hösten men har legat lågt. Tempade vid senaste graviditeten under 2008. Tänkte nu att under hösten kunde vara lagom för att köra igång med tempen och få lite koll på kroppen. Men, jag fick lunginflammation som förmodligen ställde till det och tempen blev det inte så mycket med. Började igen på ny kurva i november men sen dök mensen inte upp och gjorde nått enstaka tempkoll som visade låg temp tror jag så jag tänkte att mensen bara dröjer ( har historia av långa oregelbundna cykler )  Vid julhelgen hade jag förmodligen äl men vi var bortresta och det blev inget av med tempandet då heller. Däremot blev det två trevliga nätter då runt jul. Men så tog jag tag i tempandet och nu är jag på 13dagen med hög temp. Jag vet ju inte hur lång tid jag har haft temp heller... tog ett grevtest häromdagen men det var visst för gammalt. Det finns ett spökstreck på det, nästan osynligt. Beställde nya tester som kommer. Kan ju vara så att äl faktiskt inträffade senare och jag har haft en lutealfas på runt 14 dagar vilket borde vara imorgon.
    Men jag blir inte klok på kuravn ( om man nu kan kalla den det )
    Någon som vill kika och ta sig en funderare? För om ett gravtest skulle visa negativt, vad skulle det kunna vara då? Kurvan med sonen nu senast var ett skolboksexemplar på en trifasisk kurva.
    Ja, även om det är svårt att läsa ut något av kurvan så har du ju faktiskt behållit en hög temp i tretton dagar- Det måste väl ändå betyda något, den är ju det mest tillförlitliga tecknet av alla! Kom tillbaka och berätta så fort du gjort test igen!
  • Bubblamaj

Åh, så kul trassel, håller med föregående talare om räkmackan. Hoppas också att det blir fler plus snart!

• Bubblamaj

Pinglan, Georgie och MiaPia, hur fina kurvor har inte ni? Ska någon av er testa snart, jag är jättenyfiken!!

• Bubblamaj

Nu är Äl kommen så om några dagar räknar jag med det röda krysset! Beklagar alla tråkigheter, Trassel, Annjan o Decembra!

• Bubblamaj
    ceke skrev 2011-01-28 06:45:10 följande:
    Hej på er! Idag dök ett fint, rött kryss upp på charten, så ÄL var som jag trodde utifrån alla konstiga ont-känslor i magen i tisdags! BIM 9 feb..
    Skönt att få det bekräftat!
    Själv har jag mest troligt äl idag eller möjligtvis i morgon så vi kommer nog ha BIM i stort sett samtidigt. Jag har 12 dagars lutealfas.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*