Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

BejbyBoo skrev 2010-12-11 13:17:07 följande:
    Ego, här är det väntan på BIM. Är på 8 dpo och tempen har gått stadigt uppåt i etapper. Känns ju onekligen lovande, men vågar inte hoppas på något än. Jag har haft liknande temp efter ÄL förut, utan att det betydde något annat än att mensen kom. Men den som vill får gärna titta och kommentera!
    www.fertilityfriend.com/home/1f7f38 
    Hehe, men vilken kurva. Man vill ju gärna tro att det där betyder nåt! Hoppas hoppas!!
  • Bjornis

Kinder eller MiAmore: Om nån av er vill ha en nästintill oanvänd frp glandin 25 så inboxa mig! Jag har ätit 18 av 150 kapslar räknade jag det till nu och de går ut i april så varför ska jag ha dem hemma?

Har även en oöppnad burk apiforce bidrottninggele om det är av intresse. Går ut i mars så samma där. Jag handlade loss och sen valde jag att använda annat (b-vit osv). Haha. Vore ju bra om NÅN fick användning för det.

Kinder, du är ju så välkommen här även med alla din barn! Klart att man som förstagångsförälder inte riktigt kanske kan FÖRSTÅ den där känslan eftersom att min känsla är en sån panik att ALDRIG kunna få ens ett barn men jag har full respekt för att man känner längtan efter fler barn - Absolut! Och det är ant lika jobbigt att kämpa för att bli gravid oavsett om man har 0 eller 5 barn! Jag unnar inte nån att månad in och månad ut hoppas och kämpa. Nä, usch va less jag var. Så glad att det tog sig till slut. Nu håller jag tummarna för att det snart gör det för er med!
    Men ni som har ungar så tätt då kinder: hur funkar det? Är du hemma på heltid? Jag vill också ha barn tätt. Jag kan tänka mig 3. Maken är på på 2, hehe så får vi se. Men för att inte bli "för gammal" så "måste" jag också producera barn nummer 2 ganska tätt (speciellt om vi ska ha en nummer 3). Hehe.

• Bjornis
    MiAmore och Flake: Fått era inboxningar! Då var mina saker bokade!

Tackar som frågar. Jag mår bra. 9 dar till bf och det ömmar lite på några ställen o magen, fötterna är som trollfötter (svullna!) och jag är lite less på detta för jag vill bara ha ut honom hel och frisk NU! Känns som att han kommer bli stor. Ser fram emot förlossningen nu bara. Men för knoddens skulle kanske 2 januari är bättre än 22 dec. Jaja, får väl hålla mig till tåls och snart bli uppassad av maken som går på jullov (från lärarjobbet) å fredag!
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-13 13:41:09 följande:
    Härligt att höra att du verkar må bra! Mina fötter var också rejält svullna i slutet när jag var gravid med sonen. Men för min del berodde det på havandeskapsförgiftning
    Ja, det är det jag hoppas att det inte är. BM oroade sig inte över mitt bt även om jag tyckte det gått upp en del från första början (hade 110/65 på inskrivningen och 130/75 nu i v 37+5).... Har haft lite ont i huvudet (väldigt lite) och en del konstiga känningar i magen (men inte under revbenen som det sägs att man ska ha) så hon tyckte inte det lät som hf. Men hon inte urinprov heller. Jaja, svullnar jag i ansiktet plus får ondare i magen så ska jag minsann gå dit nån dag och be de kolla urinprov och tryck. Bara för att utesluta.
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-13 14:11:37 följande:
    Hm.. Jag hade nog bett om urinprov för säkerhets skull. Vill inte oroa dig i onödan eller skrämma dig, men jag hade hf som sagt, och min förlossning gick inte så bra om man säger som så. Sonen mådde bra hela tiden, men det var värre med mig. Så jag hade som sagt bett om ett urinprov. "Better be safe than sorry" sas.
    Ja, helt klart. Bra att knodden mådde bra iaf. Imorn kanske jag ska ge mig ut då, så kan jag gå förbi postlådan samtidigt!
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-13 14:22:23 följande:

Ja det tycker jag.

TACK igen! Hjärta

Gick förbi postlådan men typ 100 meter förbi när jag insåg att jag gått förbi den. Lat som jag är orkade jag inte gå tillbaka. Men det har frimärken och kommer hamna på lådan snart!

Kinder och Flake: Jävla skitspottings! MEN det behöver inte va kört än. Fortsätter hålla tummarna!
  • Bjornis

Jo och förresten kinder: Fan va illa med provet! Hur tänkte dom där??? 13 mil på en timma? Och som du säger, hur lätt är det att prestera på en sjukhustoalett? Vi fick kämpa med maken varje äl för att det skulle hända nåt och då var han ändå PÅ! Suck. Hoppas ni kommer på en bra lösning. Avsugning i bilen på vägen? *försöker skoja till det lite*

• Bjornis
    Kinderägg skrev 2010-12-14 13:32:12 följande:
    *skratt* Ja det skulle säkerligen fungera alldeles utmärkt OM man nu fick göra så men inte då, genom avbrutet samlag eller, som dom så fint säger, genom egen åtgärd. Min man tycker att egen åtgärd nästan låter mer avtändande än "runka i en burk" just för att dom förfinar det hela.
    Ah, det finns kriterier på HUR man ska göra det också. Fint.
    "Egen åtgärd" ja. Det är ju inte så att det rinner till direkt.
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-14 14:14:41 följande:
    hehe, lugnt tjejen Men vore bra om jag får dem denna veckan så jag kan börja med dem så fort som möjligt. *tack* Åt du glandin den månaden du blev gravid?
    Ska se om jag får iväg dem imorn då. Skickar med det med mannen tror jag, säkrast så. Hehe.
    Nä, åt dem inte den månaden. Kände att jag knaprade så mkt annat att jag bara provade en månad. Minns inte ens vilken nu. Men ant en eller två månader innan detta plusset.
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-14 15:55:10 följande:
    haha, här är det tvärtom när det gäller att posta saker. Han säger att "du får posta dem så kommer det iväg"
    Ja om jag inte gått hemma hela dagarna och helst inte gått ut så hade det nog varit mer safe med mig. Hehe. Men nu är jag så lat (plus att det är kallt och halt!) att jag inte går ut om jag inte MÅSTE! Jag hoppas att nästa gång jag går ut så beror det på att vi måste åka till förlossningen. I wish.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*