Inlägg från: Decembra |Visa alla inlägg
  • Decembra

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Minnie69: Ja vi hade varit rätt dåliga då jag trodde äl skulle komma runt dag 16... Men försökte börja med varannan dag litegrann, just för att slippa överraskningen när äl inte kommer som den ska. Nu när den kom senare (tack vare att jag fick kommentar här om att den kanske är på väg ändå och testade...) var det på det igen... Jag förstår att "sex på beställning" under en längre period än så blir lite... tjatigt om inte annat?

MiAmore: Jag brukar ta det lugnt direkt efter mensen kommit, för det hjälper inte humöret direkt. Är på försök 5, så har inte hunnit gå ner mig helt men det är nog för att man tröttnar på att kolla äl och vänta 2 veckor till bim. Skönt att komma igång med träning, det borde hjälpa äl när det hjälper så mycket annat i kroppen också!

Jag har inte fått nåt annat än pos äl-tester på sistone, men har inte läst om pos gravtester här...
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Decembra
    MiAmore: förstår helt vad du menar Om nån får huvudvärk innan och visar sig vara gravid så kan man ge fasen på att man nog känner lite huvudvärk själv... Även om 5-6 mån inte är mycket så är det så många månader av att vänta, hoppas, bli besviken, börja om. Det är inte så (än iaf) att jag tror jag har svårt att bli gravid, utan att det tär psykiskt mer för varje månad. Och ja, värre blir det av att vara här för mycket. Nu har jag inte varit här länge, men har ju läst ett tag utan att regga mig... Förra månaden var illa, då mensen var sen ett par dar och sen kom. Då kände man sig lurad... för visst hade man känt lite huvudvärk
  • Decembra

Nu har jag äntligen fått ett negativt äl-test och tempen steg 0.2 grader från igår. Ville ju helst ha en högre stegring för att göra det tydligt, men får hoppas på morgondagen istället. Den sjönk ju 0.2 igår för att gå upp lika mycket idag, så jag ligger ju fortfarande på samma temp som före äl. Vilka bekymmer man har...

Kinderägg: haha, runkburk alltså Klart roligare än att lägga sig i den där stolen då... Förstår att spänningen försvinner lite när det gått en tid, jag håller lite tummar och tår för att det ska vara väntan värt om en vecka...

• Decembra

Rött kryss idag äntligen... Nu är det bara att vänta en vecka innan det är dags att bli testfrenetiker i några dagar...

Kinderägg: Hoppas också på svar snart!

ceke: Kan inget om de där medicinerna, men antar att de ska hjälpa till med att inte behöva blöda så mycket?

• Decembra
    ceke skrev 2011-01-14 08:41:37 följande:
    Härligt med rött kryss

Jaa, det är precis det medicinen är till för. Men för min del verkar bara tanken på dem ha gjort verkan. Superskumt verkligen. Brukar ju ha väldigt riklig mens .. och det hade jag ju igår förmiddag. Mensen brukar va i 6 dagar... men nu är jag på dag 2 och det är typ ingenting alls!!! Vad är detta??????
    Verkligen skumt... Det kan inte komma i perioder, så det kommer mer imorrn? Jag kan få hur lite som helst vissa gånger, som pendlar från dag till dag under mensen.
  • Decembra
    Bubblamaj skrev 2011-01-14 11:41:37 följande:
    Decembra: Så skönt med rött kryss. Hur lång är din lutealfas?

Annjan: Har du testat än, det ser ju  mycket lovande ut!
    14 dagar har det varit de senaste gångerna, är lutealfasen alltid lika lång ska det väl vara så nu också. Men vi har ju försökt 5 mån, men jag tog till tempen först nu bara för att iaf veta att vi prickar äl rätt...
  • Decembra
    AMC80 skrev 2011-01-14 12:18:15 följande:
    Ja, jag har testat men jag blir inte klok på testen.

Jag testade i onsdags kväll, tors morgon, tor kväll, fre morgon.
    I onsdags fick jag ett streck. Inte ett riktigt streck, det är så svagt att man bara ser det i vissa vinklar eller i motljus. Inte ens idé att ta kort på det, för det syns knappt för ögat. Maken ser det också, men det är knappt. Jag testar med testlagrets stickor.
    Så då tänkte jag att om jag provar med morgonurin så kommer det bli starkare. Fast det har det inte blivit. det är bara svagt svagt. Så nu är jag så rädd att det är ett sådant tillfälle när man blir gravid fast får missfall så fort att om man inte hade testat eller tempat överhuvudtaget hade märkt det, utan trott att det var mens som vanligt.

Jag är skiträdd helt enkelt  : - I
    huu vad ledsamt o frustrerande... Jag hoppas det bara är för tidigt och att värdena inte stigit nog än för att synas tydligare för dig!
  • Decembra

Min temp tog en trevlig vända uppåt idag på DPO 9. Får väl hoppas den fortsätter så

Trassel: tycker också att den höga tempen borde vara bra tecken och jag håller tummarna för nästa test!

• Decembra
    Pinglan83 skrev 2011-01-20 11:01:29 följande:
    Trassel: jobbigt med oregelbundna cykler kan jag tänka mig. Hoppas att det har tagit sig denna gång Glad

Decembra: Jag är ju inte så erfaren i tempandets underbara värld men jag tycker nog att det ser positivt ut för din del. Några andra symptom?
    haha, jag är mästarinna i inbillningssjukan Nej jag har inga speciella symptom, bara att jag mår lite konstigt och har ingen matlust för fem öre. Kan lika gärna vara en förkylning på G, så jag tolkar inte in nåt. Lever på tempningen några dagar till istället
  • Decembra
    Kinderägg: ledsamt att det inte gick vägen den här månaden Hoppas utredningen kommer igång bra och att ni kan få lite svar där!

Pinglan: Absolut, vore kul att följas åt med någon. Efter mitt ma v.17 så är jag dock mer pessimist vad gäller missfall och liknande, och även att det ska ta sig öht. Är på femte försöket och förhoppningarna har väl inte varit skyhöga under den perioden heller. Blir jag väl gravid lär jag väl förvänta mig att det inte går vägen heller. Trevlig jag låter, inte sant? Innan fick jag två barn, tog inte så lång tid innan jag blev gravid (4 resp. 5 mån) och MF/MA fanns inte ens i tankarna.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*