• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Sorry, det åkte iväg för fort! Jag bor i Gävle.. men hon har en länk till nån i sthlm också på hennes hemsida!
    http://www.asista.se/akupunktur.asp

• ceke

Kinderägg: Hoppas det går bra med mannens runkburk och simmare! Håller med om att det lär va rätt mycket trevligare att runka än att hoppa upp i stolen! Skönt att få veta i a f... Vart går du/ni? Är det kk eller läkarhuset? Själv har jag kontakt med kk... angående mina dumdumma spottings.. och har väl inte superlust att istället ha kontakt med läkarhuset då jag hört att han inte är så pratig och pedagogisk...

• ceke
    Kinderägg skrev 2011-01-12 19:14:10 följande:
    Jag håller mig till KK nu, tog kontakt med Läkarhuset först men gillade inte alls det. Jag fick en tid, berättade att jag hade/haft en cysta och att vi hade svårt att få barn. Han gjorde en undersökning på mig, det fanns ingen cysta och jag hade ÄL på gång så det enda han sa var att jag inte hade några problem att bli med barn, sen fick jag gå.
    Mmm, har hört att han inte är så pratsam och inkännande... har ni fått en bra läkare på kk då? jag har träffat/pratat med 4 olika sedan i september.. och mina favoriter är två kvinnliga läkare; Adra och Sofie. Så i fortsättningen tänker jag se till att det är någon av dem som jag får träffa. Ska ringa i mars för en teltid om proveran inte hjälper de två kommande cyklerna.. Vilket jag ju inte tror att de kommer att göra.. så lät det som att det blir titthålsoperation för att diagnostisera/itesluta endometrios.. Och fertilitetsutredning startar i maj/juni om vi inte lyckats innan dess. Känns som en lång tid dit... men men
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-01-13 19:25:55 följande:
    Vi har inte fått nån läkare än, vi kommer bli kallade när bådas provsvar har kommit. Jag antar att dom fått svar på mina blodprover redan för det var länge sedan jag lämnade dom, hoppas det inte tar lång tid innan mannens svar är klara.

Det gick bra för min man att lämna sitt prov idag iaf, blev ganska imponerad över hans snavvhet faktiskt, kom dit och pratade lite med en sköterska, han blev visad till en toalett, efter 5 min kom han ut och sen åkte vi hem...hela besöket tog 15 min allt som allt. Han är ganska glad att det är över säger han.
    Skönt att det gick bra för honom idag! Och hoppas som sagt att det inte tar så lång tid innan ni får provsvaren. Drygt det där att gå och vänta! jag skulle antagligen ringa o tjata på dem att skynda på Tror de börjar bli rätt trötta på mig där uppe! Känns som om jag pratar med dem flera gånger i månaden som det är nu. Suck.

Hade ju superriklig mens ett par timmar i morse.. och gick till apoteket för att köpa cykloF. De tyckte att jag istället borde få cyklokapron utskrivet på recept från kk.. Ringde dit och tillslut så fick jag ett recept. När jag väl gick för att hämta ut dem, så hade rikligheten avtagit rätt mkt.. så nu är det liksom normalt rikligt och jag ser ingen anledning att använda dem just nu. jaja.. nu har jag dem i a f.
  • ceke
    Decembra skrev 2011-01-14 08:34:17 följande:
    Rött kryss idag äntligen... Nu är det bara att vänta en vecka innan det är dags att bli testfrenetiker i några dagar...

Kinderägg: Hoppas också på svar snart!

ceke: Kan inget om de där medicinerna, men antar att de ska hjälpa till med att inte behöva blöda så mycket?
    Härligt med rött kryss

Jaa, det är precis det medicinen är till för. Men för min del verkar bara tanken på dem ha gjort verkan. Superskumt verkligen. Brukar ju ha väldigt riklig mens .. och det hade jag ju igår förmiddag. Mensen brukar va i 6 dagar... men nu är jag på dag 2 och det är typ ingenting alls!!! Vad är detta??????
  • ceke

Minnie: Inte brukar du ha så korta lutealfaser? Underligt att du redan fått mens. Eller kan det va nåt annat? kram på dig i a f!

• ceke

AnnJan: vilken nervpressande vecka! Men skön inställning att du ändå känner att det nånstans är positivt då du vet att du i a f kan bli gravid..

Själv har jag ju nån slags mens.. Det va ju mycket första halvdagen.. sen har det varit mindre o mindre. Igår inte mycket alls, nästan som spottings (3 dagen) och idag får vi väl se, men känns som nästintill obefintligt.. Och tempen är fortfarande ovanför strecket och gick höjdes idag. Vad är nu detta???

Kan det va progestrontabletterna som fortfarande spökar med tempen? Eller... det borde det ju itne va?! tog ju sista tabletten i måndags..

Om man byter från att tempa oralt till vaginalt.. är det några inställningar man ska ändra då? Eller är det bara att byta?

Provade båda delarna nu i morse. 36,8 oralt och 37.1 vaginalt..En viss skillnad!

• ceke
    AMC80 skrev 2011-01-16 15:26:22 följande:
    På min "stats"-rad står det just nu 5. Vad betyder det!?
    Det betyder att det enligt FF är 5 dagar kvar till rekomenderat grav.test.. som jag förstått det
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-16 17:38:36 följande:
    Jaa, tack. Det är ju en markerad ruta den 21:a. Haha, vad dum jag känner mig nu. Skäms
    Inget att känna sig dum för! jag ställde samma fråga för nån vecka sen
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*