Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Miapia: Jag kunde tyvärr inte se något streck, men några dagar innan bim är dem ju oftast så svaga att man inte kan få med det på bild. Håller tummarna för att strecket blir starkare om några dagar

FlakeZ: Vad skönt att allt såg ut som det skulle När är det du har BF?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BejbyBoo skrev 2011-04-19 11:26:26 följande:
    Bf 7 december enlig FL, 8 december enligt FF.
    Ok

Jag har nästan 100% säkert äl idag. Fick som sagt pos äl-test idag också (som var snäppet starkare än gårdagens), och jag har jätteont i äggstockarna nu, haft det i ett par timmar nu. Ska försöka förföra maken ikväll, wish me luck
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-04-19 14:19:50 följande:
    MiAmore: Nä, finns eg ingen speciell anledning till att göra CUB mer än att vi pratat om och varit säkra på att vi vill göra det redan långt innan vi plussade. I Danmark erbjuds det alla gravida, så konstigt är det inte att göra det. I Sverige är det tydligen olika i olika landsting om man erbjuds det enligt landstingstaxa eller ej oavsett ålder. I vårt län är det 35 som gäller, så vi väljer att göra det privat.

Miapia: Åh va spännande! jag ser inte heller nåt på kortet, men som nån ovan skrev.. det viktiga är ju att ni ser det, så hjälper vi till och håller tummarna att det blir starkare!
    Är det kromosomavvikelser man kan se via CUB?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bumbi: haha, jag hade inte haft något emot att ha det problemet kring äl iaf
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-04-19 16:09:14 följande:
    nä runt äl är det bra. men annars kan det bli lite segt han kan lätt 3ggr om dagen!

Men det orkar man ju inte med tre små ett pat ggr i veckan är mer lagom!
    Oj! Tre gånger om dagen?! Jisses! haha
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag går också i väntans tider, men på bim. Har bim den 3 maj. Är på äl+4 eller 5 idag, och det har redan börjat dra och strama vid livmodern. Men, det är säkert bara inbillning..

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Vi 4: hehe, ja det tycker jag med, men tiden går fort Vaknade med en ganska bra "mensvärk" idag, som nu gått över till lite mer molande "mensvärk", plus att det fortfarande känns som att det drar vid livmodern. Inte utan att man hoppas en massa denna månaden..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-04-25 20:17:38 följande:
    Oj va svårt... jag ser någonting Usch.. jag vet hur nervpirrande det är eftersom jag själv fick ett väldigt tidigt pos test för några veckor sen.. BIM+10 testade jag men jag hade sån tur att det inte gick att missta på testet.. Förstår dock om du inte kan göra så mkt annat just nu än att kika på tetet och analysera. Tänker du ta ett till imorrn? Eller har du så mkt is i magen att du väntar några dagar? Haha.. om du kikar in i mitt galleri ser du hur många test jag tog och.. har tagit några fler efter det också!
    Ser att du fick tydligt plus redan på bim-5. Är det billigatesters sticka eller testlagret? Hade tänkt testa mig på sönd, men vet inte om jag kommer klara av att vänta så länge. Är SÅ sugen att testa mig redan på fred, och då är jag på bim-5
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-04-25 20:29:34 följande:
    du ser ju på mig kunde inte hålla mig är på bim -6 idag
    hehe, ja det är jättesvårt att hålla sig! Särskilt när man har en massa symptom. Vad för symptom har du?

Jag har
    * Ömma bröst
    * Det spänner o drar vid livmodern
    * Ont vid fogarna fram till o från
    * Ganska rikliga tunna flytningar
    * Munsår, något jag ALDRIG brukar ha
    * Hög temp (har dock bara tempat mig 3-4 ggr denna cykeln och inte på morgonen innan uppstigning som man ska. Men har koll på vad tempen brukar ligga på mitt på dagen efter en viss tids vila)
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-04-25 20:31:18 följande:
    Testlagrets OCH billiga testers visade redan då... Haha.. jag har ju tesetat som en galning och hade alldeles för många gravtest av båda märkena hemma... så det va liksom fritt fram för teststudio!

Men.. när det går att se på tester är ju så individuellt.. det lär ju bero på när ägget fäste i livmodern. Innan det produceras ju inte hcg som testerna sedan ger utslag på! Min kusin har inte med någon av sina tre graviditeter kunnat sett ens unset av ett streck förrän först på BIM, trots att hon testat...
    Med sonen fick jag ett svaaagt men fullt synligt plus på bim-2 med dagsurin. Har för mig att det bara var 1-2h sedan jag hade kissat sist. Så tar jag med morgonurin så BORDE jag kunna få ett om inte annat så svagt, plus på fred, om jag nu är gravid. Eller vad tror du?
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*