Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

bumbi 84 skrev 2011-04-06 13:34:16 följande:
    i mellan åt kommer man ner i dom där svackorna men huvudsaken är att man tar sig upp och gör ett nytt försök

sen är dagarna innan mens riktigt jobbiga då suget är hemskt har haft samma nu så vi får se nästa vecka vad det slutar på.

Men nu tusan ska vi kämpa denna månad och hoppas på att det blir sista månaden att banta på läänge

Ja det har du helt rätt i, att bara man tar sig upp igen och tar ett nytt försök.

Jag hade hoppats på att lyckas komma ner till att väga 65 kg innan jag blir gravid. Tror inte jag kommer lyckas med det om jag blir gravid denna månaden, men jag kommer göra vad jag kan för att komma så nära det målet som möjligt iaf 

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Nu är mensen över för denna gången, så nu är det bara den långa väntan på äl. Ska försöka hålla mig ifrån att tempa denna månaden, men hänger kvar ändå om det är ok för er? Kanske inte kommer vara så aktiv skrivare här, men kommer kika in då o då och se hur det går för er, och uppdatera er om mitt läge *ler* Bör inte ha äl förens nästa vecka någon gång, men ska börja äl-testa mig imorgon eller på fred för att vara säker på att vi inte missar den

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag behöver ert råd tjejor!! Utefter en 28 dagars cykel bör jag ha äl imorgon. Fick pos äl-test nu precis. Vet att det betyder att äl äger rum någon gång inom 24-48h. Så det skulle kunna stämma isf att äl sker imorgon. Frågan är, vilket tror ni är bäst. Att försöka få till det idag eller imorgon? Tror tyvärr inte min man kommer orka (eller ha lust) att ha sex både idag och imorgon. Så det är liksom antingen idag eller imorgon som gäller. Vad tycker ni?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Vi 4 skrev 2011-04-18 10:50:56 följande:
    MiAmore, kollade du med sticka även i går? Om du vet att du inte hade utslag då och om du efter att ha lyssnat på din kropp och jämfört med din vanliga cykel verkligen tror att äl är imorgon så skulle jag ha väntat till dess för att komma så nära sm möjligt. Men om du tror att det nog kan vara på G lite tidigare är det nog bättre att köra idag eftersom spermierna dessutom kan leva ett tag. Svårt bslut, jag skulle också ha velat och vet (tyvärr) precis hur det är att behöva planera efter mannens ork (och lust). 

MiaPia, krya på dig!
    Ja jag testade igår också, och då var det så neg det kan bli. Tror nog att vi väntar tills imorgon. Tror jag... Svårt beslut, vill ju så gärna att det ska ta sig nu.. Vi fick iaf till det både i torsdags och i lördags, så vi har ju täckt upp det rätt bra redan
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BejbyBoo skrev 2011-04-18 12:34:30 följande:
    MiAmore, jag skulle ha kört idag.
    Brukar du ha utslag 1 eller 2 dagar?
    Jag brukade ha två dagar. Och de två gånger jag plussat har vi "fått till det" dagen innan äl, inte samma dag.
    Jag brukar ha utslag i två dagar. Testet var pos, men det var inte så starkt som det brukar vara den dagen jag har äl. Alltså när jag har äl-testat och tempat mig samtidigt, har tempen inte gått upp förens dagen efter att testet varit RIKTIGT starkt. Alltså det var inget tvivel om saken att det var pos idag, men det var inte lika starkt pos som det har varit andra månader, om du hänger med hur jag menar?
    ceke skrev 2011-04-18 15:43:40 följande:
    MiAmore: Läkarna höjer ju ett varningens tecken för ÄL-test för att det ofta innebär att man har sex för sent... så sexa på idag ni, och om ni orkar och vill även i morgon! Rekomendationerna är ju att man kör varannan, var tredje dag veckan innan och kring ÄL, för att inte missa...
    Det visste jag inte faktiskt..

Vi fick till det både i torsdags och i lördags, så vi har ju täckt upp det rätt bra redan. Har funderat på att helt enkelt låta maken bestämma. Han vet om att jag fått pos äl-test idag så att det vore bra om vi kunde få till det både idag och imorgon, eller åtminstone en av dessa dagarna. Så om han inte tar initiativ ikväll, kommer jag göra det imorgon
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Vi 4 skrev 2011-04-18 17:47:38 följande:
    MiAmore, det låter som att du själv tror att det är troligast att det sker i morgon, och med tanke på hur pressande det kan vara för männen så tycker jag att det låter bra att ge honom lite "handlingsfrihet". För oss har pressen på maken några gånger lett till att det inte fungerat alls och då blir man ju orolig att det ska bli ett mönster med. Lycka till!  
    Ja jag tror det. Men samtidigt har jag ju kommit på många gånger förut, att jag inte alls känner min kropp så som jag tror att jag gör så....
    Jo, det får bli så att det får bli upp till maken idag. Det har hänt här också ett par gånger, att maken blivet lite för mycket pressad, vilket har lett till att det inte gått alls.
    Tack för lyckoönskningen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Guben har visat ganska tydligt att han vill försöka få till det ikväll så.. Önska oss lycka till med "bakandet".

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Ska bli spännande att se hur starkt äl-testet blir idag. Känns som att jag har äl nu. Men vet ju sedan tidigare att jag oftast inte känner min kropp så bra. Känns iaf skönt att vi fick till det igårkväll. Tänkte försöka få till det ikväll också, men skulle det inte gå så har vi ju täckt upp det bra ändå med sex torsd, lörd och igår månd.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-04-19 08:05:36 följande:

Eller så kör ni i morrn för att göra ett heltäckande försök! varannan dag ska ju räcka gott och väl!

Ego: Igår kväll fick jag en hemsk känsla av att nåt va fel och tog tempen på kvällen fast jag vet att jag inte borde. Höll på att bli förskräckt då den låg på coverline-nivå samtidigt som brösten var mindre ömma. Sen kom jag på att jag tagit alvedon två-tre timmar tidigare och försökte lita på mina ömma bröst och småpyrt mående. Skönt att jag kom på det! Nu i morse var den hög och fin, så det var nog alvedonen som spökade. Har fortfarande "se men inte röra-ömma" bröst och mår lite småilla, så hoppas att det är som det ska! Otäckt när en sån där känsla väller över en!
    Annars var det en toppendag igår med första morgonillamåendet, första bm-besöket och tidsbeställning för CUB-test Nu väntar jag bara på att min läkare från kk ska ringa och att vi ska boka en tid för att tidsbestämma graviditeten  inför CUB-testet. Det kommer göras privat då jag är under 35 år, därav måste tidsbestämma graviditeten innan!

Ja vi får se hur vi gör *ler* Tog äl-test nu precis, och det var ungefär lika starkt pos som gårdagens. Kanske lite lite starkare.

Usch vad jobbigt med sådan känsla. Men skönt att du kom på vad tempen berodde på iaf så att du kunde slappna av. Finns det någon speciell anledning till att du ska göra CUB-test föresten? Med tanke på att du är under 35 menar jag?
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*