Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

telgebo skrev 2011-04-04 16:04:38 följande:
    Det står överallt om man läser om den vecka jag är i nu att man ska kunna känna livmoderkanten nu och jag känner ingenting och det är ju ändå min 6:e graviditet så jag tycker jag borde känna den tydligt och inte borde magen vara plattare nu i v.12 när den var större före graviditeten.

Jag har haft MA förr ja, v.7+1 den 23 maj förra året fick jag reda på det, eller jag fattade att det var kört då jag störtblödde.
    Det vet jag att man ska kunna, men JAG kan inte minnas att jag kunde det. Kunde du det med dina andra graviditeter? Alla gravditeter är olika, även storleken på magen. Vad jag försöker säga är att jag VET att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte läsa in för mycket i din graviditet och det du läser om "graviditeter i allmänhet". *kram*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    telgebo skrev 2011-04-04 18:08:17 följande:
    Det syntes defintivt i v.12 när jag väntade mina äldre barn att jag var gravid, men nu syns det då ingenting och därav oron för att det är nåt fel.
    Då får du väl ta upp det med din bm.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Decembra skrev 2011-04-04 19:31:15 följande:
    Hej på er! Det har varit stormigt här hemma efter att ha försökt bli gravid mer eller mindre 1½ år med ett ma och mf under tiden. Så nu känner vi inte att det är läge att hålla på att försöka, tar en paus och ser hur vi känner när det lugnat ner sig lite. Min cykel är bajs numer också. 38 dagar nu senast, 32 innan (mer normalt) och 42 gången dessförinnan. Vette tusan vad som händer där...

Grattis här också till alla pluss och hoppas de fortsätter komma för er! Jag återkommer när vi vet lite mer hur vi ligger till i planerandet. Kram på er!
    Förstår hur du känner dig, även om vi inte försökt lika länge som ni. Efter mensen går vi in på vårt 10:onde försök. Tror ni gör rätt i att ta en liten paus. Vem vet, kanske är det det ni behöver för att lyckas? *Kram*
    telgebo skrev 2011-04-04 22:02:06 följande:
    Henne ska jag inte till förrän efter RUL typ v.20 nångång. Jag frågade om jag kunde få komma förbi och lyssna på hjärtljuden men nej, det gör man först i v.20.
    Hon lät ju sammarbetsvillig.. Eller nåt.. Obestämd
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    telgebo skrev 2011-04-05 11:43:20 följande:
    Det är vanlig MVC och de lyssnar inte på hjärtat förrän v.20 trots att jag förklarat min oro och mitt
    MA för henne och hade hoppats på lite förståelse. Jag var där förra veckan för att försöka få nån
    annan medicin mot illamåendet då Legigan Comp inte hjälpte, men hon sa bara att du får stå ut,
    det går över i v.12 och där är du snart. Vaddå bara för att det står i böckerna att det går över i v.12
    så finns det faktiskt dom som kan må illa i flera veckor till. Man kan inte dra alla över en kam och tro
    att alla följer skolboksmallen liksom.

Jag har ett helkonstigt FL, menyn är långt ner på höger sida, jag ser inte hela inläggen längst till
    höger i rutan och jag måste göra eget radbyte och vill jag lägga in nåns bild och kommentera så
    går det inte då får jag ingen plats att skriva i rutan, helskumt.
    Nån mer som har så?

Jag har även börjat drömma riktigt otäcka mardrömmar. Nu har jag drömt otäckt både i lördags, igår
    om att min son dog och idag om en bebis och att jag nästan dog. Vad fan står detta sjuka för?
    Tycker nästan att det låter som att du ska byta mvc.. Obestämd

Nej min FL är inte så

Mardrömmarna tror jag har att göra med att du är så orolig o nervös. Hur man mår på dagen speglar sig i drömmarna på nätterna. Sedan berättade en kollega till mig att om man äter sent på kvällen så drömmer man väldigt konstiga drömmar..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Bim+2 och mensen har fortfarande inte kommit. Suck. Tempen har varit låg sedan i lördags eller söndags

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    telgebo skrev 2011-04-05 18:36:20 följande:
    Jag brukar inte tänka på bebisar föds i v.18, att jag joggar i skogen och hittar en bebis i en väska, att jag dör, att min son dör. Jag brukar knappt äta alls, jag äter inte alls på kvällarna. Jag vaknar på morgonen och går och lägger mig i soffan framför TV:n och brukar somna om och då kommer dessa sjuka drömmar.Det är alltid framåt morgonen jag drömmer dessa skitmardrömmar.
    Det sa jag inte i heller. Man drömmer ju inte precis det man går och tänker på på dagarna Vad jag menar är att man drömmer ju inte exakt det man går och tänker på, drömmarna förvrids sas. Alltså tex om man drömmer om havet så står det för något.
    Jag försöker bara stötta och hjälpa dig, tycker du har lite tråkig attityd mot mig
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    telgebo skrev 2011-04-05 19:58:17 följande:
    Förlåt, inte min mening att skälla på dig. Jag mår så dåligt över mina drömmar och jag uttrycker mig lite klantigt, förlåt. Mycket gråt idag.
    Ursäkten fullt godtagen *ler* {#emotions_dlg.flower}  Förstår att det är mkt tankar o funderingar i ditt huvud *Krama*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tack för alla tummar, men ni kan sluta hålla dem nu. Mensen kom sent igårkväll. Tråkigt så klart, men just nu känner jag mig mest lättad faktiskt. Har ju egentligen vetat enda sedan i lördags då tempen gick ner, att mensen skulle komma. Men har ju ändå inte kunnat sluta hoppas och släppa tanken på att KANSKE är jag gravid ändå? Nu kan jag släppa alla dessa tankar och ställa in mig på ett nytt friskt försök ist. Nästa bim blir runt den 6/5.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-04-06 10:14:44 följande:
    Då kom mensen idag så nu blir det nya tag och hoppas på en 12:a,
    och så hinner man tappa några kilon till
    Vi gör det tillsammans! *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-04-06 10:23:01 följande:
    ja
    Ska på vägning idag, men med tanke på mensen och att jag tyvärr kom av mig helt i rätt många dagar förra veckan, lär nog vågen visa på plus idag Skäms
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*