-
-
Skönt att det så smått börjar gå åt rätt håll iaf.. Titthålsop, är det för att se varför du har spottings eller?ceke skrev 2011-03-29 20:08:57 följande:Jaa.. helt sanslöst.. Typ precis på klockan när de startade förra månaden. Dag 8 DPO vid 19-tiden... Jaja.. bra mycket bättre än 2-3 DPO som det varit tidigare! Får försöka se det positiva i det hela! Och i maj blir det ju titthålsop också om inget plus kommit på en sticka...
Så det ska nog lösa sig till sist ändå!
Hormonstinn: hehe, ok, håll då bara en, är du snäll -
Är det botbart om det nu är endometrios?ceke skrev 2011-03-29 21:12:40 följande:Det är för att utesluta eller diagnostisera endometrios. Har det i närmaste släkten + att jag är toköm vid sex, onda ägglossningar och så spottingsarna då. Själv tror jag det är det som spökar, men det kan ju bara en titthålsoperation berätta...
Japp, det verkar gå åt rätt håll så det är helt klart positivt! -
Tempen for upp fr 36,6 till 36,8 i morse! Tempade visserligen mig kl.05:40 ist för 05:20, idag..
-
GRATTIS Ceke!! Vad härligt
Själv känns det tyvärr inte så lovande för mig just nu. Har inte kunnat tempa mig idag eftersom att jag varit på internat med jobb och delade rum med en arbetskamrat, men det känns som att mensen är på G. Trött i benen och visserligen inte så där TYPISKT mensig som jag brukar känna mig när mensen är på G, utan mer någon blandning av mensig o svag värk. Men, nu vet jag iofs inte om det är som att magen är skum pga att jag drack en del igår. Men känner inte mig så hoppfull just nu. Men jag ska se vad tempen ligger på imorgonbitti innan jag ger upp hoppet. Är tempen hög imorgon, kommer jag ta ett gravtest. Så håll tummarna för mig! Har inte bim förens på sönd, men vill testa mig innan lörd eftersom att jag ska på tjejkväll, och vill veta om jag ska köra (så att jag kan ha det som ursäkt, det plus att jag ska upp tidigt dagen efter o jobba) själv eller inte på lörd.
Kollade örontempen nu när jag kom hem. Örontempen brukar ligga på 36,3-36,5 mitt på dagen utan vila vanligtvis, men nu låg den på 36,7. Så visst, lite hoppfull är man så klart *ler* Men pessimistisk som man oftast är när det gäller denna saken så.... Men håll tummarna som sagt!
-
Vi4: Tack för tummarna Kunde dock ej hålla mig, utan testade mig för en timme sedan. Negativt Men, är ju bara på bim-3 och testade mig nu mitt på dagen och det var knappt en timme efter att jag varit på toaletten sist. Så jag ger ändå inte upp hoppet riktigt ännu *ler*
-
haha nej jag vet... Men jag kunde inte låta bli, och hoppas kan man ju....Vi 4 skrev 2011-03-31 18:31:04 följande:MiAmore, jag ger iaf inte up hoppet om dig, det var väl nästan sämsta tänkbara testförutsättningar mitt på dagen, tidigt, och urin osm inte hunnit bli koncentrerat, verkar omöjligt att få utslag då tom för den mest gravida
ilrika82, här är vi inte så finkänsliga Jag skulle säga som Flake, det skulle kunna vara äl-flytningar av typ Eggwhite, men bra m de är stretchga, kan gå att dra ut fram och tillbaka mellan fingrarna utan att gå av/sönder. amtidigt om det är vitt och inte så stretchigt är det nog mer sticky. En bra ledtråd är hur "halt" det är, tänk att små spermier ska kunna glida igenom, för mig är sticky lite för mycket motstånd i medan eggwhite är mer flödigt. Creamy är mer som tunn insmörjningskräm Har du kollat länken tillPernilles kategorisering av sekret, den är rätt bra. Se ovan. -
Vad är egentligen en "tripasic chart" för något?
-
aha! Tack för infonDag och natt skrev 2011-03-31 19:53:02 följande:En sån här! Tre nivåer av temperaturer, före och efter ÄL, och sen ytterligare en till höjning. Man har sett att mönstret kan finnas hos gravida. Likaväl som mönstret kan uppkomma hos icke-gravida. FF-studie över detta har jag för mig har visat en något ökad chans att man är gravid om detta mönster i temperaturerna uppkommer.
www.fertilityfriend.com/Faqs/Triphasic-chart....
Just nu vet jag inte om jag ska våga hoppas eller inte. Kände mig väldigt trött i benen, vilket jag brukar göra ett par dagar innan-mensdagen, och kände av "mensvärk" och "vanlig värk", ett par timmar i eftermiddags. Men känner inget sådant alls nu. Någon molande värk i tjejmagen bara. Och "mens trött" i benen har jag känt mig lite fram och tillbaka enda sedan äl. Blandade känslor om vi kan ha lyckats denna månaden eller inte. För några dagar sedan kände jag mig väldigt positiv, som att vi nog kan ha lyckats denna månaden. Men nu dem två sista månaderna har känslorna gått berg o dalbana -
Tillägg till förra inlägget: tog ett gravtest innan idag. Det visade neg. MEN. Jag vet inte om det är som jag inbillar mig för att jag så gärna vill. Men nästan direkt tyckte jag mig se ett vitt streck där teststrecket ska vara. Vet att det som sagt inte räknas som pos, men vad kan det vara för streck tror ni?