Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

Hej hopp! Har inte varit så akriv här på ett tsg känner jag, dels så är det skönt att inte spekulera, å så har jag haft fullt upp. Har fått ett streckaf kryss nu iaf, själv tror jag på äl dagen efter. Vill nån skriva in mig på BIM listan, på den 14e!? Om 45 min ska jag vara hos käkkirurgen....op är IDAG! Dönervöd, är jätteglad för att jag får vara sövd under det hela, men är ju nervös ändå, å det är ju alltid en risk att sövas... Ska försöka ge ifrån mig ett livstecken senare, vet inte hur fort man blir klar i knoppen, de gånger jag varit sövd tidigare har jag varit fullpumoad med morfin....!

• Du och Jag ver2
    0fia skrev 2011-09-06 07:10:47 följande:
    Du och jag - dröm sött under operationen
    Tack! Kommer ihåg att jag fick nålen i handen - kommer inte ens ihåg masken - nästa är att nån petar på mig och säger att det är klar - "men du kan sova ett tag till" Hallå, varför väckte ni mig tänkte jag, å inte sjutton somnade jag om Inte så länge iaf

Lite drygt är det att på de flesta värktabletter står det "bör ej användas om man planerar att bli gravid"!! Har dock googlat på det. Å kommit fram till att det är nog ok att ta Ibumetin/Ipren - för vad jag förstått så kan det göra så ägget inte lossnar - å det har det ju just gjort för mig! Ska ju dessutom bara ta några få tabletter ett par dagar, sen räcker det nog med alvedon.
  • Du och Jag ver2
    Vi 4 - härligt då fått utslag! Ja, fy vad man kan oroa sig - å det tär på en!

Hm, gäller det samma sak för ibumentin? (äter inte Ipren - å det var eg Ipren de sa jag skulle ta...) Men nu ÄR jag ju inte ens gravid än, är bara på dag 4 enl mig, 5 enl FF. Så ägget har ju inte fästs än. Det dröjer väl ända till v 5 innan embryot tar grejer från mig? Tänkte att det även skulle gälla medicinen... För det står ju i tidig graviditet. Eller tänker jag galet???!
  • Du och Jag ver2
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-09-06 16:27:13 följande:
    ibumetin är samma verksamma ämnen som ipren. skillnaden är bara att ibumetin är billigare som jag fatatt
    ah, oki. Ja, misstänkte nästan det...

Men nån som har nån teori om mitt tänk?? Det har ju liksom inte bildats nått pyre än...
  • Du och Jag ver2
    Vi 4 skrev 2011-09-06 17:01:49 följande:
    Du och jag, som jag förstår det så betyder denna meing "Hos djur har tillförsel av prostaglandinsynteshämmare visats leda till ökad förekomst av pre- och postimplantationsförluster samt embryo/fetal död" att man i djurstudier sett att det är ökad risk att det befruktade ägget kan "dö"/förloras före (pre) eller efter (post) implantation. Implantationen sker ju vanligtvis mellan dpo 8 och 10. Så Om du nu har ett befruktat för skulle det kunna vara ökad risk att det "dör" nu eller om det implanteras ökad risk att det "dör" efter implantationen. Någon mer insatt (Bobofina tex) får rätta mig om jag missförstått.

lilltroll, välkommen hit! Om jag förstår dig rätt droppar din temp ca en vecka före mens ( är det en v efter  din efter ägglossning?) i så fall är det vanligt att man i någon dag har sänkt temperatur, men bortsett från det bör dina temperaturer ligga över coverline (strecket) hela tiden mellan äl och mens. HAr du någon länk till di kurva så kan vi kika. Önskar dig extra mycket lycka till nu efter det jobbiga missfallet.
    Oki, men då blir det "bara" ett MF isf, inte så det blir missbildningar på bebisen...
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-09-06 17:30:38 följande:
    tror man ska vara försiktig överhuvudtaget om man försöker bli gravid...
    Jo, det vet jag. Men nu har jag ju opererats idag - å har ju haft lite smått ont... så funkar inte utan värktabletter.
    Tallkotte12 skrev 2011-09-06 17:54:32 följande:
    Men visst finns det värktabletter som inte är lika farliga för ett eventuellt foster/befruktat ägg? Måste det vara ipren eller funkar tex panodil/Alvedon?
    Alvedon har jag också tagit - men bara alvedon hjälper inte så mycket när dte gör riktigt ont - däremot så blir effekten mycket större med Alvedon + Ibumetin.

Nu har jag iaf tagit det en gång,då jag kom hem och hade riktigt ont, men tror jag ska kunna klara mig på 2 alvedon inatt. Nu har jag bara legat i sängen idag, så får se hur det blir när jag börjar röra på mig mera...
  • Du och Jag ver2
    Bengalen skrev 2011-09-06 18:56:07 följande:
    Panodil och Alvedon går utmärkt att ta. Det är dessa värktabletter man blir rekommenderad att ta i samband med IVF.
    jo, vet!

Lilltroll - välkommen hit! Å beklagar ditt MF.
    telgebo skrev 2011-09-06 19:04:14 följande:
    Men det ska ju fästa och det påverkar ju också och celldelning osv och hjärtat börjar ju slå v.5
    Jo, men fäster det inte pga tabletterna, ja, då är det så. Jag vill bara inte att det ska bli missbildningar!
    SaraK83 skrev 2011-09-06 19:13:13 följande:
    Du och jag: skönt att op. gick bra. Jag skulle inte ta ipren eller ibumetin. Det enda jag kan tänka mig att använda nu när vi försöker är panodil. Men det kanske inte är lika smärstillande, har dålig koll, använder det väldigt sällan.
    Nä, panodil/alvedon är ju inte så starka precis... Å inte fick jag nått vettigt svar av läkaren heller, men eftersom det står att det BÖR (det står inte "INTE") användas utan att prata med läkare - så KAN man alltså ta i värsta fall! Man ska såklart inte ta i onödan (jag använder väldigt sällan tabletter).

Jag får väl hoppas på det bästa helt enkelt! Vi är ju inställda på att dte inte blir nått denna månaden ifall op ställer till det.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*