Vi 4 skrev 2011-09-06 17:01:49 följande:
Du och jag, som jag förstår det så betyder denna meing "Hos djur har tillförsel av prostaglandinsynteshämmare visats leda till ökad förekomst av pre- och postimplantationsförluster samt embryo/fetal död" att man i djurstudier sett att det är ökad risk att det befruktade ägget kan "dö"/förloras före (pre) eller efter (post) implantation. Implantationen sker ju vanligtvis mellan dpo 8 och 10. Så Om du nu har ett befruktat för skulle det kunna vara ökad risk att det "dör" nu eller om det implanteras ökad risk att det "dör" efter implantationen. Någon mer insatt (Bobofina tex) får rätta mig om jag missförstått.
lilltroll, välkommen hit! Om jag förstår dig rätt droppar din temp ca en vecka före mens ( är det en v efter din efter ägglossning?) i så fall är det vanligt att man i någon dag har sänkt temperatur, men bortsett från det bör dina temperaturer ligga över coverline (strecket) hela tiden mellan äl och mens. HAr du någon länk till di kurva så kan vi kika. Önskar dig extra mycket lycka till nu efter det jobbiga missfallet.
Oki, men då blir det "bara" ett MF isf, inte så det blir missbildningar på bebisen...
Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-09-06 17:30:38 följande:
tror man ska vara försiktig överhuvudtaget om man försöker bli gravid...
Jo, det vet jag. Men nu har jag ju opererats idag - å har ju haft lite smått ont... så funkar inte utan värktabletter.
Tallkotte12 skrev 2011-09-06 17:54:32 följande:
Men visst finns det värktabletter som inte är lika farliga för ett eventuellt foster/befruktat ägg? Måste det vara ipren eller funkar tex panodil/Alvedon?
Alvedon har jag också tagit - men bara alvedon hjälper inte så mycket när dte gör riktigt ont - däremot så blir effekten mycket större med Alvedon + Ibumetin.
Nu har jag iaf tagit det en gång,då jag kom hem och hade riktigt ont, men tror jag ska kunna klara mig på 2 alvedon inatt. Nu har jag bara legat i sängen idag, så får se hur det blir när jag börjar röra på mig mera...