*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Meh.. Tempen är fortfarande låg. Så vad sjutton var det för konstig höjning i måndags?! >
Meh.. Tempen är fortfarande låg. Så vad sjutton var det för konstig höjning i måndags?! >
Jag har börjat tro att min temp denna mån legat på 36,5 vid kl.05:30, för att min temp låg ju 0,1 grad högre än normalt i måndags vid 09:00. Men sedan dess har den legat på 36,6. Och sen i tisdags har jag kännt mig mer som jag brukar må efter äl än innan. Ja vet inte vad jag ska tro. Så himla dumt av mig att börja tempa först dagen innan beräknad ev äl :-/
Ja jag har tänkt flera ggr att jag ska strunta i att tempa mig nu resten av denna mån. Men det är så svårt att sluta nu. Känns som att man går o tänker på det även om man inte tempar, o då känns det som att man lika bra kan fortsätta ändå. Förstår du hur jag menar? Tänk att man kan bli så beroende av en sån sak! Det var jättelätt att säga att jag inte skulle tempa o att maken skulle ta initiativen innan kroppen börja skicka ut en massa signaler om att äl är på G. Nu är det inte lika enkelt..
EGO: Min temp låg på 36,6 i morse också. Så antingen hade jag äl i söndags (eftersom att jag fick en temphöjning i måndags), och denna temp räknas som en höjning, att tempen förmodligen legat på 36,5 vid denna tiden dem andra dagarna i cykeln. Eller så har jag inte haft äl ännu, och kanske inte kommer få denna månaden i heller. Men hela denna veckan har jag känt mig mer som jag brukar göra i några dagar EFTER äl, än innan. Är ledig imorgon, så då kommer jag tempa mig vid den tid då jag vet att min normala temp brukar ligga på runt 36,6-36,7, så får se vad tempen visar då
Hittade nu.. Tempen låg på 36,4-36,5 kl.06:00, dvs ca 30 min senare bara, än jag tempat denna veckan. Så jo.. Jag tror nog att jag hade äl i söndags.. Ska tempa mig vid 07:00 tiden imorgon, måste upp då, så ska bli spännande att se vad tempen ligger på vid den tiden. På sönd har vi ingen speciell tid vi måste upp, så då blir det nog tempning vid 07:30-08:00 (den tid då tempen vanligtvis brukar ligga på runt 36,6-36,7)
åh ni fortsätter ge mig en massa hopp allihopa Hoppas bara detta leder till något positivt nu *ler*