Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Trixxy skrev 2012-08-17 12:21:27 följande:
    Från vilken dpo dag kan man se om det är en geaviditetskurva eller menskurva?

Jag har iaf aldrig sett det på mina. Det är först typ när mensen kommer som jag insett att det inte funkat. Jag kan ha typiska trifasiska kurvor (med temphöjning 2 ggr efter äl som Ger trapputseende på kurvan vilket skall båda gott) men inte va gravid. Sen kan jag ha en "skitkurva" som denna gång och då var jag gravid. Det är tyvärr rätt lurigt men om jag säger att har man fortf hög temp (och kanske att den hoppas upp 0,1-0,2 till runt 11-12 dop så ser det iaf bra ut! www.fertilityfriend.com/home/Bjornis
  • Bjornis
    Trixxy skrev 2012-08-17 15:38:54 följande:
    Fick du ett plus redan på 7 dpo??oj...

Kupp Men jag tror att det kan ha varit fel på testet. Har sett nu i efterhand att just Batch no på de testen från testlagret gjort att många fått plus. Som inte varit plus. Jag vet att jag tog ett test från en annan sändning på 8 dpo som såg helt blankt ut sen på 9 dpo var det starkare på det dålig batch no å så blev d bara starkare å starkare... Så det kan ha varit så att jag eg plussade först på 9 dpo. Ändå tidigt.
  • Bjornis
    Pillan2012 skrev 2012-09-03 23:09:01 följande:
    Tack du söta! Fick bekräftat idag via blodprovet igår att det blev mf, HCG halten hade sjunkit från 2900 nått till 300 :( Skönt ändå att det är definitivt nu, nu VET jag!  Har varit sån himla berg-o dalbana ändå de senaste veckorna med blödningar hit o dit etc. Nu kan jag gå vidare. Vi inväntar nu ny remiss till läkaren jag träffade i söndags. Troligtvis får jag pergotime o progesteron nu, känns spännande och bra!

Ja det är alltid skönt att veta att man iaf får hjälp!! Nu håller vi tummarna för ett sommarbarn 2013 för er!!
  • Bjornis
    Capiche! Vilken vecka är du i nu? Va galet att vänta 2 veckor ändå samtidigt som man förstår DEM att DE vill vara säkra. Men man kan ju utycka att du kunde fått en tid om en vecka och sen en tid om en vecka igen. lite för din skule för kanske syns nåt om två veckor. Det jag har tyckt varit jobbigast med mina ma:n (har ju haft 2) är att jag mått rätt dåligt, illamående och så och det känns så ovärt att må skit och sen måsta starta om allt igen. håller VERKLIGEN tummarna för goda nyheter snart!!

Pillan: jag fick äl rätt snabbt efter min skrapning nu senast, tror inte gravtestet måste vara HELT blanka men nästintill. Det gick iaf snabbare än efter mitt ma i v 11. Nu var jag ju i v8 när jag skrapades men fostret i v 5-6 

• Bjornis
    Capiche skrev 2012-09-07 13:28:49 följande:
    Tack för ditt svar !

Jag räknar mig i vecka 6+ .....
    Jo alltså samtidigt är det ju bra dom inte bara ger piller eller skrapar om dom inte är 100 säker. Man har ju hört solskenshistorier där dom inte sett på vul och sen sett men känns så overkligt för oss...att det skulle hända.

När du fick veta att du haft MA vilken vecka var det? fick du piller? Skrapades?

Jag kollade ju i v 6+0 och så syntes ett foster men inga hjärtslag. Han sa att det kunde va tidigt att se och jag hade googlat innan och visste att det kunde finnas en liten chans att det inte gick att se i 6+0 men jag vet också att min gyns apparat är bra och jag fick en dålig känsla. Jag skulle ha kollat en vecka senare men det var påskstängt så det blev 10 dagars låååång väntan på vad jag visste skulle komma. Nästa gång såg allt likadant ut och fostret var nästan lite tillbakabildat sa han. Fick Cytotec, funkade inte alls. Kom tillbaka efter 4-5 dar, fick mer cytotec. Blödde mer men när jag kom på återkoll några dar senare så var det fortf inte borta så fick en skrapning EN VECKA senare! Totalt tog det tre veckor från att vi konstaterade ma till skrapningen! Detta var ju helt värdelöst verkligen och jag kommer alltid propsa på skrapning direkt (iom att jag alltid vet när äl är så jag kan vara till 99% säker på att fostret är ex 6+1-6+2 typ...) om det skulle hända igen! Men jag trodde kanske cytotec skulle funka nu när jag fött barn innan.... 
    Det var med det senaste.

Men första ma:t såg vi hjärtslag i v 7+4 men när vi kom i v 9+4 så hade det avstannat. Då sa han att han ändå ville vänta en vecka och se igen (ant för att det ändå hänt att det misstats) iom att det var vår första graviditet så litade jag på honom men jag VISSTE att det gått snett, mådde skit i kroppen (som om kroppen ville göra sig av med det men inte kunde - huvudvärk, illamående...) så när vi kom tillbaka veckan efter så såg det så klart likadant ut och jag skrapades ett par dar senare (jag fick boka skrapningen själv - ringa till abortkliniken när man LÄNGTADE efter en liten gjorde sååå ont!). Men det var en bra dag på östra sjukhuset, go personal och efteråt mådde jag så mkt bättre fysiskt att det verkligen kändes BRA! Fyra månader senare plussade jag med Sixten! Min ögonsten och mitt hjärta!

Lycka till och kram! 
  • Bjornis
    Pillan2012 skrev 2012-09-12 22:08:00 följande:
    Jag blir 34 i höst och vi har 2 töser från förut, 3 och 5 år gamla. Risken för tvillingar blir ju inte gigantisk men visst, den ökar ju.... vet inte vad magkänslan säger. Kanske jag pressar fram allt? vi har ju fått 2 döttrar väldigt fort utan problem tidigare? Å andra sidan har jag ju problem med cykeln nu, den är för kort... nå, har denna cykel på mig att fundera, kanske vi lyckas få till det själva på kommande äl oxå ;)
    Ja du har ju tidig äl men det har många av mina vänner också. Kanske ännu tidigare. Tycker kort lf verkar vara sämre. För visst har du kort lf också? Kan du inte iaf få progesteronvagitorer till att börja med isf. Fick jag. Mest för att jag tjatade men jag hade 9-11 dagars lf för det mest och även lite spottings från dag 7-8. Min slemhinna var alltid supertunn (ca 5 mm) runt mens då den helst ska va 1 cm! Inte konstigt att det var svårt för nåt å fästa! 

LYCKA TILL!!! 
  • Bjornis
    Pillan2012 skrev 2012-09-12 22:20:50 följande:
    Nej, jag har inte tidig 'l. Jag har sen äl, oftast dag 16. Men problemet är min korta lutealfas, 7-max 9 dagar. Har ju fått extra progesteron, i 3 månader men de resulterade inte i någon graviditet MEN att fäljande äl kom redan på dag 11. Så det är problemet :)

Fick du vagitorer?
    gud va skumt att den fuckade upp äl:en! jag har ju sen äl (dag 16-22 typ) och kort lf och för mig har progestron verkligen varit så bra...
  • Bjornis
    Capiche skrev 2012-09-17 12:58:10 följande:
    Du kanske bara har senare ÄL denna månad, ge inte upp hoppet än :) 

I morgon tjejer då gäller det för min del.
    VUL efter att ha väntat 12 dagar nu ...lååååånga dagar!
    Om fostersäcken fortfarande är tom blir jag hjälpt få bort allt men jag hoppas ju så klart på att dom ska se ett litet foster med tickande hjärta. 
    10.30 i morgon ska vi vara där.

Håller tummarna stenhårt!!!!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*