Capiche skrev 2012-09-07 13:28:49 följande:
Tack för ditt svar !
Jag räknar mig i vecka 6+ .....
Jo alltså samtidigt är det ju bra dom inte bara ger piller eller skrapar om dom inte är 100 säker. Man har ju hört solskenshistorier där dom inte sett på vul och sen sett men känns så overkligt för oss...att det skulle hända.
När du fick veta att du haft MA vilken vecka var det? fick du piller? Skrapades?
Jag kollade ju i v 6+0 och så syntes ett foster men inga hjärtslag. Han sa att det kunde va tidigt att se och jag hade googlat innan och visste att det kunde finnas en liten chans att det inte gick att se i 6+0 men jag vet också att min gyns apparat är bra och jag fick en dålig känsla. Jag skulle ha kollat en vecka senare men det var påskstängt så det blev 10 dagars låååång väntan på vad jag visste skulle komma. Nästa gång såg allt likadant ut och fostret var nästan lite tillbakabildat sa han. Fick Cytotec, funkade inte alls. Kom tillbaka efter 4-5 dar, fick mer cytotec. Blödde mer men när jag kom på återkoll några dar senare så var det fortf inte borta så fick en skrapning EN VECKA senare! Totalt tog det tre veckor från att vi konstaterade ma till skrapningen! Detta var ju helt värdelöst verkligen och jag kommer alltid propsa på skrapning direkt (iom att jag alltid vet när äl är så jag kan vara till 99% säker på att fostret är ex 6+1-6+2 typ...) om det skulle hända igen! Men jag trodde kanske cytotec skulle funka nu när jag fött barn innan....
Det var med det senaste.
Men första ma:t såg vi hjärtslag i v 7+4 men när vi kom i v 9+4 så hade det avstannat. Då sa han att han ändå ville vänta en vecka och se igen (ant för att det ändå hänt att det misstats) iom att det var vår första graviditet så litade jag på honom men jag VISSTE att det gått snett, mådde skit i kroppen (som om kroppen ville göra sig av med det men inte kunde - huvudvärk, illamående...) så när vi kom tillbaka veckan efter så såg det så klart likadant ut och jag skrapades ett par dar senare (jag fick boka skrapningen själv - ringa till abortkliniken när man LÄNGTADE efter en liten gjorde sååå ont!). Men det var en bra dag på östra sjukhuset, go personal och efteråt mådde jag så mkt bättre fysiskt att det verkligen kändes BRA! Fyra månader senare plussade jag med Sixten! Min ögonsten och mitt hjärta!
Lycka till och kram!