Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Fru höst: Vad jobbigt det låter Hoppas gyn tar dig på allvar så att du får ordentliga svar snart.

Själv börjar jag gå åt bättringsvägen, har varit magsjuk sedan i fredags. Började i torsdags, men då var det inte så farligt. Men hela fredagen, lördagen och hela förmiddagen idag har jag legat pall i soffan.
    Om jag tolkar gubens signaler rätt lär det bli lite mer än bara vila i soffan om man säger som så... Tungan ute  Hoppas kan man ju, misstänker att jag har äl någon gång mellan idag-onsd
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    AMC80 skrev 2011-03-20 12:54:06 följande:
    MiAmore: kör hårt
    hehe, ja jag får se om jag tolkat gubens signaler rätt, det är han som får ta initiativen denna månaden. Har hintat om att jag tror att äl är på G, så nu är det som sagt upp till honom. Skönt att ha en initiativ- och planeringsfri månad faktiskt
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-03-20 16:53:35 följande:
    Oj vilken dipp jag fick idag.. och därtill plus på ÄL-stickan.. så tror nog tempen kommer gå upp imorrn igen

Kramlo: Skumt.. Din kropp kanske inte riktigt kommit igång än?
    hejja hejja!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

EGO: Vi fick till det igårkväll Ett tag såg det mörkt ut; sonen ville inte somna. Men till slut så! Tempen låg på 36,8 i morse. Nu har jag inte tempat mig alls denna månaden, så jag vet ju inte vad den legat på innan äl denna månaden, men tempen borde väl ligga på ungefär samma varje månad? Isf innebär det iaf en stigning på 0,1 grad = äl var igår som jag trodde. Dem månaderna jag tempat mig brukar den ligga på mellan 36,5-36,7 innan äl. Ska tempa mig imorgon också och se om den kanske stiget ytterligare en grad då

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    telgebo skrev 2011-03-21 12:07:04 följande:
    Hur mår alla? Inte varit in på ett tag, haft dataproblem och så är jag så illamående konstant och aptrött så..

Allt bra med mig, väntar svar på urinodlingen som togs i fredags misstänkt UVI, ska lämna blodprov inför KUB idag och till läkaren på MVC idag får se vad han kommer göra då. Ingen aning faktiskt varför jag ska dit.
    Ska fråga varför jag går ner så mycket i vikt när jag är gravid, gått ner 5 kg redan och är i v.9, men det var likadant när jag väntade mina äldre barn också, tycker det är skumt, men då skrattade bara BM åt mig och tyckte jag inte skulle gnälla, gick ner 14 kg då och vägde alltså 14 kg mindre när han föddes än när jag plussade och han var normalstor och 50 cm lång så han växte ju som han skulle själv var jag bara skelett med hud på och en jättemage.

har inte sovit hemma så många nätter på sistone så jag har inte tempat varken onsdag, torsdag, lördag och söndag förra veckan, men tempade idag 37,3 så den håller sig inom det normala spannet skönt nog.
    Måste vara skönt att gå NER i vikt trots att man är gravid Men samtidigt förstår jag att det kan vara väldigt oroande också
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2011-03-21 17:02:22 följande:
    Så gjorde då tempen en störtdykning idag och allt hopp försvann. Jag har haft mensväk som tusan idag men än har jag inte börjat blöda men det känns att det är på G, det som är skönt är att jag sluppit spottings denna gång, undrar om det kan bero på Pergon ?
    Vad tråkigt, jag beklagar verkligen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Alltså just nu vet jag varken ut eller in. Var säker på att jag hade äl i söndags. Tempen var ju 0,1 grad högre än den brukar ligga på, igår. Och det kändes verkligen som att kroppen skrek "ÄL!!" i söndags. Men idag hade tempen sjunkit till normal temp, och jag känner mig konstigt "mensig" idag (har jag dock gjort fram och tillbaka sedan i söndags). Vet inte vad jag ska tro? Har äl varit eller har jag den typ nu?? Nu tempade jag mig visserligen en timme o 10 min tidigare idag än igår, men om nu äl varit så ska väl tempen vara ovanligt hög oavsett vilken tid jag tempar? Och normal temp brukar ligga på runt 36,6-36,7 även vid 08:00 som jag tempade mig idag. Den låg på 36.7 runt 07:50. Någon som kan bringa klarhet i detta? Fasen också, ångrar att jag inte köpte hem äl-test ändå!! Blir för tusan mer nojjig av att INTE äl-testa mig

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag kom på att jag var uppe på toaletten vid 02:30 i natt, och innan jag tempade mig i morse, satte jag mig upp i sängen för att se vad sonen höll på med. Tempade mig sedan ca 5 min efter att jag suttit upp. Satt upp i kanske 3 sek. Kan detta påverka så att tempen sjunker? Hm.. Men samtidigt.. Har äl varit, så skulle den väl ändå ligga på runt 36,8 oavsett? Eller? Gah.. Blir tokig!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    chiqita skrev 2011-03-22 10:45:45 följande:
    Yeyy, nu känner jag mig rätt säker på att jag hade ÄL igår. Riktiga ÄL-flytningar idag och temphöjning. Den första dippen var kanske en pre-ÄL-dipp som jag läst om på FF.. Dessutom har vi legat i riktigt bra i det sista och det känns bra

MiAmore: min temp har kunnat sjunka lite om jag varit vaken en stund innan, fast det varierar..
    Ok.. Får väl hoppas att det är något sådant för mig med. Ska tempa mig igen imorgon. Men då blir det dock redan vid 05:30, eftersom att jag ska upp o jobba. Men har rätt bra koll på vad den brukar ligga på vid den tiden också.
    Försöker tänka att även OM jag nu har äl idag, så fick vi till det både igår kväll och i förrigår, så vi har täckt upp det rätt bra ändå, även om vi inte får till det idag
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har själv kommit på svaret på mitt bekymmer. Tror att jag har äl IDAG. Man kan ju ha en tillfällig temp höjning precis innan ägget släpper, visst har jag rätt för mig? Så isf borde ju dippen idag innebära äl idag? Har dessutom ont vid äggstockarna nu ikväll, så jo.. Jag är nästan helt 100 på att äl är idag. *ler* Ska bli spännande att se på tempen imorgon om jag har rätt denna gången Tungan ute Vi fick ju till det igår kväll och i söndags kväll, och jag har sagt till guben att jag tror att äl är idag. Så nu lämnar jag över det till maken, det får bli hans val om vi ska ha sex ikväll också eller inte. Blir det inte, så har vi ju täckt upp rätt bra ändå

♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*