-
Jo och det har jag ju läst i den när jag tänker efter . Tack för hjälpen.ceke skrev 2011-01-07 15:31:18 följande:Jag har en bok hemma som heter Taking charge of your fertility.. Kan verkligen rekommendras och går att köpa via adlibris.. men hur som helst. Den kommenterar det där med 18 dagar av förhöjd temp som ett säkert tecken på att man borde få ett plus på stickan och att kan va rätt säker på det efter 18 dagar... Tydligen så KAN en cysta också göra att man har fotsatt förhöjd temp, så enligt boken så är det läge att söka läkare om man har förhöjd ´temp mer än 18 dagar utan att få vare sig ett plus eller mens.Okej, då kanske det ändrar sig till nästa månad. Jag har tänkt att ta ett test nästa helg om inget annat dyker upp. Tack tack.Minnie69 skrev 2011-01-07 13:33:29 följande:Alltså det är så att FF brukar sätta testdag 18 dagar dpo om det inte är fastställt hur lång lutealfas man har och logiken är väl baserad på att testtillverkarna brukar sätta arton dagar som gräns om man inte vet när man haft ÄL. Dvs 18 dagar från senaste samlaget. Fast det gör ju de pga att om man har samlag, men inte ännu ägglossning så kan ju "grabbarna" ligga och lurpassa ca 3-5 dagar som max och om man då ägglossar på den gränsen så blir ju 4+14=18 dagar efter samlaget. Har aldrig riktigt förstått varför FF tar det som bas. Hela vitsen med FF är ju att hitta när man har ÄL och visst borde de använda "svensson måttet" 14 dagar kan man tycka
-
Är ni bra på hur livmodertappen ska kännas? Jag har inte rktigt kommit underfund med hur den är när den är hög eller låg, öppen eller stängd. Det enda jag kan nkänna är om den är mjuk, medium eller hård. Och jag är inte riktigt säker där heller än.
Men iaf, idag när jag kände på den är den mycker mer på vänster sida än vanligt. Inte i mitten utan en bit åt sidan. Ska det vara så, "flyttar" den på sig? -
Ska du börja träna? Din chart säger att du tränat jättemkt det senaste... Du är duktig du.ceke skrev 2011-01-11 20:24:40 följande:Och hehe.. jag har ägglossning enligt skoboken på dag 14 el 15, men inte kan allt va frid och fröjd heller. här är det spottings dag 17-28 istället! SUCk. Haha.. finns det NÅN som är nöjd med sin cykel här inne???
Nu har jag varit på första akupunkturen i a f. Ska bli spännande att se om detta funkar (ska gå flera gånger...).. och så har jag börjat käka extra b6 och nattljusolja (start igår), multivitamin kvinna och tja.. ska komma igång o börja träna igen!
Här ska börja mås bra! Och spottingsen ska väck och ett litet pyre in!
Bor du i närheten av Stlm? Akupunkturen du beskrev blir man ju lite sugen på. Eller heter det något speciellt med kombination av akupunktur och barnmorska? -
Tack tack. Det verkar väldigt lovande.
-
Ja, jag har testat men jag blir inte klok på testen.Bubblamaj skrev 2011-01-14 11:41:37 följande:Decembra: Så skönt med rött kryss. Hur lång är din lutealfas?
Annjan: Har du testat än, det ser ju mycket lovande ut!
Jag testade i onsdags kväll, tors morgon, tor kväll, fre morgon.
I onsdags fick jag ett streck. Inte ett riktigt streck, det är så svagt att man bara ser det i vissa vinklar eller i motljus. Inte ens idé att ta kort på det, för det syns knappt för ögat. Maken ser det också, men det är knappt. Jag testar med testlagrets stickor.
Så då tänkte jag att om jag provar med morgonurin så kommer det bli starkare. Fast det har det inte blivit. det är bara svagt svagt. Så nu är jag så rädd att det är ett sådant tillfälle när man blir gravid fast får missfall så fort att om man inte hade testat eller tempat överhuvudtaget hade märkt det, utan trott att det var mens som vanligt.
Jag är skiträdd helt enkelt : - I -
jag är på 12 dpo. Jag vet inte hur lång den är eftersom detta är första tempmånaden. Förra månaden hade jag 30-31 dagars cykel iaf. Men den är väl någonstans 12-16 dagar antar jag, det är väl det vanligaste.
-
Ja vi får se vad som kommer ur detta. Men det är för tidigt att bli glad eller ledsen än. Får avvakta och se helt enkelt.Decembra skrev 2011-01-14 15:53:25 följande:huu vad ledsamt o frustrerande... Jag hoppas det bara är för tidigt och att värdena inte stigit nog än för att synas tydligare för dig!
-
Strecket kom i onsdags och har inte blivit starkare. Idag kom inget alls så jag inväntar mensen nu. Jag lägger in mig i feb-listan när den kommit så jag har något att räkna på.
-
Jag hoppas på det sista. För då kan jag ju bli gravid och har haft äl. Så då borde det ju gå bättre nästa gång.
Jag gjorde första testet i onsdag kväll med ett svagt streck. Tors morse obefintligt streck. Tors kväll svgt streck. Fre morgon svagtsvagt streck. Fre kväll starkast streck. Lördag fm svagt svagt och fyra timmar utan att kissa idag visade inget alls.
Jag hoppas på revansch nu. Man borde inte kolla så tidigt. -
På min "stats"-rad står det just nu 5. Vad betyder det!?