Inlägg från: Bubblamaj |Visa alla inlägg
  • Bubblamaj

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

yellow88 skrev 2010-12-06 17:12:33 följande:
    Ja, det känns ju som att man inte borde ha mens samma dag som man plussar :S Iofs hade jag blödningar i början av graviditeten med sonen, men inte riktigt så här tidigt tror jag.
    Här finns en länk där jag lagt upp testet, du får gärna kolla och skriva vad du tror :)
    iseeuglypeople.blogg.se/images/2010/gg-kopier...
    Nej men åh, så kul! Grattis grattis, det där tror jag vi kan tolka som ett plus!
  • Bubblamaj
    MiAmore skrev 2010-12-10 12:40:34 följande:
    EGO: Jag ger inte upp hoppet riktigt ännu *ler* Har inte känt mig mensig mer sedan i morse. Vet att man kan få en rätt ordentlig dipp i tempen precis innan bim, så jag hoppas ju att det är det detta var, ska tempa mig igen imorgon bitti. Är den fortfarande nere på normal temp imorgon är det nog bara att inse att hoppet är helt ute för denna månaden, men idag tänker jag försöka hålla hoppet uppe *ler*
    Precis, vi ger inte upp förrän mensen har kommit! Hoppas på hög temp i morgon igen!
  • Bubblamaj
    BejbyBoo skrev 2010-12-12 14:41:36 följande:
    Både ja och nej.
    Har en hel del molvärk till och från och har varit obeskrivligt trött. Men det känns alldeles för tidigt att ha den typen av symptom (förutom värken då). Det känns på något vis inom mig, som att det är något på G. Men jag vågar inte tro.
    Vill så otroligt gärna. Men vem här inne vill inte det?!
    Kommer bli väldigt besviken och ledsen om mensen kommer på torsdag. 
    Åh, jag hoppas verkligen att det har tagit sig för dig den här månaden! För egen del har tempen sjunkit en tiondel både igår och idag så det är antagligen kört, suck. Tror definitivt mens kommer i morgon...
  • Bubblamaj
    MiAmore skrev 2010-12-12 20:53:24 följande:
    Så var mensen här. *suckar* Är SÅ jäkla trött på detta nu. Vet att vi bara försökt i fem månader och att det inte är så länge, men jag ser framför mig att vi kommer få försöka lika länge denna gången som med sonen. Dessutom är det extra jobbigt när man ser vännernas och svägerskans mage växa o bli större och större.
    Känner med dig! Det verkar inte vara nån tur den här gången med oss på BIM-listan...
  • Bubblamaj

Godmorgon! Eller kanske inte så god förresten, mensen kom nyss. Bara att deppa ihop idag och komma igen i morgon...

• Bubblamaj
    BejbyBoo skrev 2010-12-15 09:47:26 följande:
    Det kom lite rosa igår vid 3 tillfällen (bara så pass att det kom på pappret, aldrig i trosorna), men sen inget mer. Tempen håller stadig nivå på 37,0.
    Men jag känner mig inte så hoppfull. Har som sagt haft så här de senaste månaderna. Antingen har jag haft lite spottings varje dag 1-3 dagar eller så har det kommit en dag, uppehåll en dag och sen kom mensen.

Är på 12 dpo idag och mensen bör komma imorgon eller senast fredag. 
    Åh, jag hoppas fortfarande på dig- en hög temp håller oss glada!
  • Bubblamaj

Jag är ju ganska ny här i tråden o här dålig koll på allas historia, ni som har lust får gärna säga ett par ord! Själv är jag 30 år, har en liten kille på 1,5 o vill gärna ha minst en till! Ska börja på 6:e försöket nu. Förra gången tog det sig på 4:e. Har endometrios i familjen men inte själv vad jag vet.

• Bubblamaj
    MiAmore skrev 2010-12-19 18:44:48 följande:
    Denna månaden tänkte jag vara riktigt flitig o tempa mig vid ungefär samma tid varje dag. Men så kände jag att jag inte ville ställa klockan på ringning till 05:30 när jag är ledig och/eller jobbar kväll, så tänkte att jag dessa dagarna ställer klockan på 06:30. Då blir det ändå ungefär samma tid. Så i morse ringde klockan 06:30. Sedan kom jag på nu ikväll att jag ska jobba kväll hela denna veckan, vilket innebär att jag inte kommer stiga upp kl.05:30 någon gång denna veckan. Och nästa vecka har jag tagit mammaledigt dem dagarna jag skulle ha jobbat (onsd-fred), så då kommer jag heller inte stiga upp kl.05:30.. Men eftersom att Milo vaknar rätt olika tider kommer jag ställa klockan ändå, men på 07:30. Känns mer ok
    Dock så ska jag upp 05:30 på fred (bytat från en 16-23 tur till 07:00-13:15 tur), så då kommer det bli att jag tempar mig 05:30. Men övriga dagar blir det vid 07:30. Dock vet jag inte hur det kommer bli med tempningen den 31/12-2/1. Då är vi inte hemma nämligen. Ska försöka komma ihåg att ta med mig temp mätaren och skriva ner tempen dem dagarna, men annars får det bli ett litet hopp då.
    Det borde inte spela så stor roll vid enstaka "avhopp" från den vanliga tiden. Över tid ser man ändå mönstret i din cykel! När borde du ha ÄL ungefär?
  • Bubblamaj

Då har vi ungefär samma, du nån eller ett par dagar tidigare. Ska kolla dina tempar framöver!

• Bubblamaj
    in the making skrev 2010-12-22 20:51:00 följande:

hejsan!
    Jag är ny här så jag börjar med en kort presentation Glad
    Jag är 26år och i våras besutade jag och sambon att barn vore okej, men vi ville inte satsa fullt ut utan jag slutade med prev.medel och vi körde på som vanigt utan tankar på äl och liknande men nu känner vi att vi faktiskt vill ha barn så den här månaden är första gången vi testar aktivtFlört (vi har inga barn sedan tidigare)

Jag har precis börjat med fert-friend (började vis 1a mensdagen) och den visar att äl har skett osv. men nu har den räknat om min cykel på "kalendern" så att den blivit kortare än vad jag brukar ha, hur pass säker är den?
    någon som har hållit på med det lite längre än mig som vet?
    hade räknat med bim 4jan och nu 30dec..
    fast det är väl bara att fortsätta räkna på 3e och sedan se vad som händer kanske..
    har ätit Rosenrot så kanske det har kortat cykel..
    det snurrar lite i skallen på mej nu..Glad

GodJulTomte

Välkommen hit!
    Jag kollade din chart lite. Du brukar alltså ha en cykel på 34 eller 35 dagar, stämmer det? Det vanliga är ju att lutealfasen (från ÄL till BIM) är 10-14 dagar. I så fall skulle din BIM bli någon gång mellan 26 och 30 dec eftersom din ägglossning kom på dag 16 enligt FF. Min erfarenhet är att lutealfasen är nästan alltid lika lång, i mitt fall 11 eller 12 dagar. Det är tiden från mens till ÄL som man kan bli galen över att den ändrar sig från gång till gång.
       Så för att svara på din fråga så borde kalendern stämma ganska bra när du väl har fått ett rött kryss. Jag har aldrig ätit rosenrot men många andra här har nog gjort det. Det kanske är vanligt att cykeln normaliseras en aning.
       Lycka till den här gången! Vi behöver lite plus här i tråden nu!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*