Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

BejbyBoo skrev 2010-09-22 15:32:52 följande:
    Jag kom precis hem!
    Hon gjorde ett vul och såg vare sig någon äl i antågande eller att äl hade varit; "Så då är det väl helt enkelt så att det hoppade över den här månaden." konstaterade hon bara. Inget konstigt med det alltså.

Så, det var skönt att få det bekräftat av någon professionell, men det känns ju surt ändå. Varför just DENNA av alla månader???!!
    Men men, nu tänker jag skippa fler tester den här månaden och hoppas på nästa istället.

Tack för att ni orkat läsa och svara på mina frustrerade inlägg!  
    Det är det vi finns till för, jag vet själv hur frustrerande det är att gå och vänta. Jag börjar också känna mig lite stressad, finns visserligen lite tid kvar att spela på men har man försökt i över ett år så känns det lite jobbigt. Vår yngsta är 16 mån nu.
  • Kinderägg

Börjar misströsta, dag 18 idag och inga som helst tecken på ÄL. Jag brukar ha ÄL mellan dag 16-22 så jag borde ha känningar av den men ICKE ! Känns som det inte blir nån ÄL denna månad heller, sist jag hade ÄL var den 18 juni. Gråter Just nu känns allt bara skit, vad är det för fel på mig egentligen !?!?

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-10-02 12:27:04 följande:
    Dag 31, ingen ÄL, ingen mens. Demon
    Visst är det tråkigt, man bara väntar och väntar och man vet inte riktigt vad man väntar på eller när det kan tänkas ske. Helt värdelöst !!!  *suck*
  • Kinderägg
    Melitta69 skrev 2010-10-02 22:16:11 följande:
    Hej!
    Jag testar just nu med rosenrot + älstickor.
    Kanske värt ett försök Glad
    Jag har faktiskt rosenrot hemma, kanske skulle testa det trots allt, har varit väldigt tveksam till det då jag fick en massa blödningar sista jag åt det. Ska ge det ett försök iaf tror jag, tack för att du påminde mig.
  • Kinderägg

Är det gyn man hör av sig till när man inte har någon ÄL eller är det HC ? När jag ringde till gyn en gång pga smärtor så hänvisade dom mig till HC eftersom jag inte blödde, svårt att veta vart man ska vända sig.

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-10-03 16:31:17 följande:
    HC? Den förkortningen har jag missat...
    Hälsocentralen Är fler än du som har reagerat när jag skrivit så, kanske är nåt eget jag har hittat på verkar som dom flesta dessutom skriver VC och säger vårdcentralen.
  • Kinderägg

Nu har jag bokat tid hos en privat gyn, fanns tyvärr ingen tid förrän 1 nov men det är ju bättre än ingenting iaf. Ska ringa till gyn på sjukhuset också men det blir inte förrän nästa vecka för hon hade semester denna vecka, med lite tur så finns det en tidigare tid där (fast jag tvivlar starkt på det).

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-10-10 13:09:34 följande:
    Själv är jag på dag 39 och har inte en aning om när ÄL ägde rum. Trodde ju inte att jag skulle få någon den här månaden, så jag hoppade över tempandet ett tag. Men när jag sen tog tempen igen så har jag ju fått en höjning. Så allt pekar ju på att jag ändå haft ÄL någon gång för ca en vecka sedan.
    Vill någon kika på min kurva och ge mig en kvalificerad gissning så tar jag gärna emot det!
    Inte för att vi har någon chans till bebbe den här månaden, men mest för att jag ska ha någon aning om när mensen kan tänkas komma...  
    Min gissning är att du hade ÄL någon gång mellan dag 27-30, egentligen skulle jag vilja ha det till dag 26 med tanke på att du fyllt i sista dagen med fertiltsekret men då borde ju ÄL-testet ha visat positivt dag 25. Det är iaf vad jag gissar men egentligen har jag ju inte en aning om vad jag pratar om.
  • Kinderägg

Min kurva är helt klart skum nu igen, FF har satt ut ÄL med en streckad linje men jag är inte alls överens med FF. Jag tror inte att jag har haft någon ÄL då inga symtom alls har visat på det. Vad tror ni andra om min kurva ? Är det en ÄL-fri månad igen ?

• Kinderägg

Jag var till gyn idag och då upptäcktes en custa på 4 cm, alltså ingen stor cysta men det är nog den som gör ont iaf. Läkaren kunde inte se vad det var för sorts cysta men hon pratade om att det kanske fanns hår i den (dermoidcysta?), jag skulle bli kallad om 6 veckor igen. Hon trodde dock att den skulle följa med ut vid nästa mens. Hoppas verkligen att hon har rätt, jag var hos gyn för en månad sen och då fanns det ingen cysta så lite orolig är man ju att den ska fortsätta växa i samma takt.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*