Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Melitta69 skrev 2010-09-25 10:17:01 följande:
    tempen lägre idag hmm??  E det nån som vill kolla min knasiga kurva ?
    Men det är ju inte nån direkt längre temp. Du verkar ha lite lägra temp överlag denna månaden om man jämför med förra. Men denna månaden känns ju fortf hoppfull! Spottings igår? Inget idag?

Mallanis:!!! Har du plussat tjejen!!?
  • Bjornis
    Melitta69 skrev 2010-10-13 11:46:34 följande:
    Skumt tempen är låg idag också . Men inget plus på stickan sen 2 dagar tillbaka .
    'Hur ska man tolka detta ?? Nån som vill kolla??
    Du skulle mkt väl kunna få stegring på tempen imorn och att ff sätter ut äl idag (alt imorn)... Som jag haft tidigare så kan jag ibland få tempstegring ett par - tre dar efter positivt äl-test så ska bli intressant att se vad din temp gör imorn!

Miapia: Ja, det var värst va knasigt du... Bara invänta nästa dags temp och se men låter ju som att det kan vara som kinder skriver. Att du haft 2 äl. Hoppas på twins då eller?
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-10-13 22:59:15 följande:
    roligt att se dig vännen. hur går det för dig? hur långt gången är du?
    Jo tack, det rullar på i galen fart. Vecka 31 imorn! Tyst Går hem från jobbet 4 november med full havandeskapspenning så ska bli skönt. Är lite trött nu.

Man blir alltid så härligt impad av dig och din mans sexliv Miapia. Vi har haft sex en gång sen ägglossningen i april! Det du!
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-10-13 23:03:07 följande:
    ja vi har ofta sex hihihi. men det är bra säger läkaren.

31 herre gud va tiden går fort. vet du vad deet är?
    Absolut! Önskar jag hade samma lust men nu har vi båda varit trött och jag är lite nojig så det är ju som det är...
    Japp, en liten kille väntar vi på. Och som vi längtar och väntar och nu går ju tiden rätt fort så snart är han ju här. Bf är 22 dec så räknar med att krysta till Kalle Anka!
  • Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-11-02 21:12:19 följande:
    Äh... här gick det åt pipan... Min man kände sig "pressad" och hade ingen som helst lust. Istället började vi bråka och nu sitter vi sura i varsitt rum.
    Här har vi inte haft chans på graviditet sedan augusti och han känner sig pressad... J*vla piss. 
    Å vad jag känner igen mig. Detta hände oss iaf en gång i månaden också. Min man försökte ändå oftast men det var inte alltid det gick. "Den" ville bara inte samarbeta. Det är ju synd om er båda och jag har tänkt på min knodd i magen, att den inte blen till i nåt vilt, spontant samlag inte. Haha. Snarare tvång och kämpande! 

Men du, det är bara att kanske "fejka" att du släppt det... Säg att det kanske är lika bra att vänta till nästa månad och be sen om massage eller nåt. Luras lite. Killar är relativt lättlurade. Sen kommer kanske prestationsångesten ändå när ni är i situationen. Det hände många ggr att jag fick jobba ihjäl mig på alla sätt och vis för att sen "hoppa på" i slutskedet. Alla knep är OK! Kan säga att man måste inte få orgasm för att bli med barn, det är jag levande bevis på!

Lycka till nu!!!
  • Bjornis
    Barbabok skrev 2010-11-07 09:36:25 följande:
    Gammal tempare som är förbryllad. Var är min mens? Gör DI så det fanns bara en chans. Är normalt väldigt regelbunden +/- ngn dag bara. Alla teorier emottages!

www.fertilityfriend.com/home/12f5ce
    Om man tittar på kurvan så skulle jag säga att du inte ägglossat än... Tyvärr.
    Vad är DI? (insemination gissar jag, men vad står D:et för?? - nyfiken!)
  • Bjornis
    Barbabok skrev 2010-11-07 17:27:29 följande:
    Ja jag misstänker också det, D står för Donator.
    Ah, så klart. Skäms
    Men du skrev att det fanns bara en chans? Forever eller just denna månaden/gången?
  • Bjornis
    Barbabok skrev 2010-11-07 20:27:29 följande:
    Nejdå, den här gången/månaden, men det kostar 7500 per försök så lite surt är det om ÄL uteblev.
    Ah, ja, det förstår jag!! 7500 kronor kan man ju göra mycket annat med. Håller tummarna för nästa försök!!
  • Bjornis
    Kinderägg skrev 2010-11-12 19:07:26 följande:
    Jag känner min kropp allt för väl för att känna minsta hopp, har tillräckligt många graviditeter bakom mig för att kunna se skillnad på nidationsblödning och vanlig innan-mens-spotting.
    Å din kurva denna månaden är ju grym! Fasen att du ska känna dig själv så bra då? Men det känns ju iaf som att du äntliger fått en BRA kurva kinder. Med tydlig äl osv. Men som sara1981 skrev så hade jag också mina vanliga spottings innan jag plussade ed ma:t. Så det behöver inte betyda nåt!!
    Nu när jag plussade med knodden i magen så gick jag på progesteron och det tog bort alla spottings.

FlakeZ: Din kurva känns ju som den stabiliserat sig nu... Håller tummarna för ett plus!

• Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-11-14 20:22:31 följande:
    Nej, ingen bebis den här gången heller... Gråter
    Mensen är här...
    Blä.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*