*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Efter två månader med rejäl sjukdomstid och världens knasigaste cykel så kom ( äntligen) mensen idag, Nu kanske jag kan börja tempa seriöst!
Och hinna få till en kurva och lägga in också!
Efter två månader med rejäl sjukdomstid och världens knasigaste cykel så kom ( äntligen) mensen idag, Nu kanske jag kan börja tempa seriöst!
Och hinna få till en kurva och lägga in också!
måste bara testa....
<a href="www.fertilityfriend.com/home/1e7fd3">My Ovulation Chart</a>
men... varför funkar inte länken?
Hej!
Jag tassade in här i tråden igen under hösten men har legat lågt. Tempade vid senaste graviditeten under 2008. Tänkte nu att under hösten kunde vara lagom för att köra igång med tempen och få lite koll på kroppen. Men, jag fick lunginflammation som förmodligen ställde till det och tempen blev det inte så mycket med. Började igen på ny kurva i november men sen dök mensen inte upp och gjorde nått enstaka tempkoll som visade låg temp tror jag så jag tänkte att mensen bara dröjer ( har historia av långa oregelbundna cykler ) Vid julhelgen hade jag förmodligen äl men vi var bortresta och det blev inget av med tempandet då heller. Däremot blev det två trevliga nätter då runt jul. Men så tog jag tag i tempandet och nu är jag på 13dagen med hög temp. Jag vet ju inte hur lång tid jag har haft temp heller... tog ett grevtest häromdagen men det var visst för gammalt. Det finns ett spökstreck på det, nästan osynligt. Beställde nya tester som kommer. Kan ju vara så att äl faktiskt inträffade senare och jag har haft en lutealfas på runt 14 dagar vilket borde vara imorgon.
Men jag blir inte klok på kuravn ( om man nu kan kalla den det )
Någon som vill kika och ta sig en funderare? För om ett gravtest skulle visa negativt, vad skulle det kunna vara då? Kurvan med sonen nu senast var ett skolboksexemplar på en trifasisk kurva.
Hej!
Jag tog ett nytt test idag och det visade två starka test. Jag känner mej inte jättegravid alls. Kanske har jag försökt förtränga detta. Jag är smått skräckslagen inför denna graviditet om det går vägen, det kommer bli en tuff resa.
Vi förlorade vårat första barn i v 22 och vår andra graviditet så blev det ett cerklage satt för att livmodertappen skulle orka hålla ihop. Jag hade en del infektioner men allt slutade bra den gången och sonen har just fyllt två år.
Det blir förmodligen samma sak nu denna gången med cerklage och sjukskrivning från runt v 15.
Tack för tempandet ( som ju böev så där för mej denna hösten) nu måste jag boka en tid hos min bm för att få lite knas på denna graviditeten.
Jag hejar på många plus till tråden och kramar om er!!!
Nej nu tror inte jag heller på den här graviditeten. Frös som en hund när jag vaknade ( förvisso efter för få timmars sömn) och temp på 36,6 så jag tog ett nytt test, förvisso två streck emn undra om det inte är lite svagare? Jag tror detta är ett MA men det har bara inte kommit igång och blöda ordentligt. Ska ringa min bm och höra lite och så tar jag nog tiden på fredag så får vi se vad felet är. Kan ju vara bra att ta en koll så det inte är nått jättefel.
Nu ska jag fortsätta nattsömnen lite till!