-
Det där känner jag igen! Samma här... När är det du har BIM?MiAmore skrev 2011-03-29 17:08:44 följande:Just ja, det känns som att jag har väldigt mycket flytningar, men när jag tittar i trosan när jag är på toa är där inte mer än normalt sas
-
Här är det väldigt konstigt för att vara 8 DPO... inge brännande, mol, hugg, ilningar. Eller kanske en aning nån liten stund men absolut inte som det brukar va! Den här tiden i cykeln brukar ju va en pina i vanliga fall med spottings och alla konstiga kramper i magen.. Så det känns super!!! Det lutar ju mot att tom eventuellt bli en ännu bättre cykel än den förra, som hittills med hästlängder vunnit över de tidigare!
Förra cykeln drog spottarna igång på kvällen 8 DPO.. vi får se vad som händer ikväll... Annars är det nytt rekord! -
Men va fan.. bara för att jag nyss skrev att det kändes så bra har spottingsarna börjat nu. Blääää
Fru Höst: Trist om det är så att mensen är på G för dig och inget litet frö satt sig, men om det nu är så förstår jag att det blir skönt att börja en ny omgång. -
Jaa.. helt sanslöst.. Typ precis på klockan när de startade förra månaden. Dag 8 DPO vid 19-tiden... Jaja.. bra mycket bättre än 2-3 DPO som det varit tidigare! Får försöka se det positiva i det hela! Och i maj blir det ju titthålsop också om inget plus kommit på en sticka...MiAmore skrev 2011-03-29 19:53:31 följande:ceke: Nej men..
Så det ska nog lösa sig till sist ändå! -
Det är för att utesluta eller diagnostisera endometrios. Har det i närmaste släkten + att jag är toköm vid sex, onda ägglossningar och så spottingsarna då. Själv tror jag det är det som spökar, men det kan ju bara en titthålsoperation berätta...MiAmore skrev 2011-03-29 20:19:28 följande:Skönt att det så smått börjar gå åt rätt håll iaf.. Titthålsop, är det för att se varför du har spottings eller?
Hormonstinn: hehe, ok, håll då bara en, är du snäll
Japp, det verkar gå åt rätt håll så det är helt klart positivt! -
Nje, endometrios är nåt man antingen har eller inte har. Det går inte att bota. Men det kan underlättas genom att dels bränna bort härdar vid operation och sedan nedreglera till klimakteriet i 3-6 månader efter op för att torka ut endon. Endometrios är att man har livmoderslemhinna på andra ställen i buken än livmodern och man tror att det läcker ut via äggledarna vid mens. Ungefär var tionde kvinna har endometrios men långt ifrån alla vet om det. Hur mycket endo man har har inget samband med hur mycket besvär man har med det, utan det är högst individuellt. Det är ärftligtm, så har någon i ens nära familj endometrios löper man större risk att få det själv. Symptomen är också olika från person till person, men några vanliga symptom kan va väldigt smärtsamma menstruationer, ont vid sex, onda ägglossningar, ont vid avföring eller urinering, återkommande urinvägsinfektioner, infertilitet, att det onda kommer nu och då under cykeln etc. Endometrios är inte farligt, så till vida att man inte får blodfyllda cystor som spricker, då kan man behöva akutopereras. Ca 40 % av kvinnor med endometrios är subfertila, men även de kan ofta få barn antingen spontant eller via t.ex IVF.MiAmore skrev 2011-03-29 22:18:27 följande:Är det botbart om det nu är endometrios?
-
Nu är jag rätt att ni kommer utropa: NIDIS.. men det vågar jag själv inte tro på.... MEN.. det är nästan för bra för att va sant, men spottarna verkar ha hållt sig på mattan idag! Helt sanslöst... har bara haft unset till spotting i förmiddags, sen har det inte varit nåt alls! FANTASTISKT! Detta är nåt nytt.. att de börjat och sen slutat igen... Ska bli spännande att följa kommande dagar.
Kan dock säga att det lugna i magen är långt borta nu. Ajajaj vilka hugg och hmmm ihållande hugg som liksom strålar ända ut i ländryggen, jag har haft till och från sedan typ lunchtid. Vad är detta för nytt djävulskap? Eller förhoppningsvis gudagåva... Men ont gör det i a f. Och tokförkyld har jag blivit som genom ett trollslag. Ont i halsen och tung i huvut. suck..
MiAmore: Härligt med tempstegring -
Miapia: Hoppas det finns nåt där inne som bara är för nytt för att synas än!!
-
Flake: Härligt att se den där stegringen på testen
-