Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bengalen skrev 2012-04-23 20:28:04 följande:
    Tråkigt att höra! Rynkar på näsan Varför avbröts det egentligen? Hade du för många äggblåsor så att risken för flerbörd är för stor? Annars tycker jag att det låter som ett kanon antal men det är väl mer i IVF-sammanhang antar jag. Var i alla fall glad att det är på det hållet. Det visar ju att dina äggstockar är aktiva. Glad Blir det sänkt dos till nästa försök?   
    Ja hon tyckte att risken för flerbörd var för stor (hade sex igår så risken finns väl även fast vi bryter), det var en perfekt IVF-stimulering sade hon men det är ju inte aktuellt för oss. Jag hade svåra äggstockar sade hon, antingen händer det ingenting eller så blir det jättmycket. Vet inte hur det blir till nästa försök, dom tog ett blodprov idag och skulle ringa när dom analyserat det. Vet iaf att jag ska gå på täta VUL nästa gång.
    Just nu har jag ont och mår pyton så spruta igen känns jobbigt. 
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2012-04-24 14:57:50 följande:
    miapia, jo då det syns men det verkar ju tyvärr lite väl svagt för att bara efter bim...Kan du gå och få kolla hcg-halt med blodprov och se om du ligger rätt till? Man brukar ju testa med några dagars mellanrum för att se om det ökar som det ska. Håller tummarna!

Kinderägg, men fy så tråkigt! Det låter ju som sagt som ett perfekt ivf-resultat, men eftersom et inte är det ni är ute är det ju jättetrist...Det borde väl vara några dagar till innan äggen släpper, så om ni vågar ska ni kanske köra något hemmaförsök till...

Ja frågan är om man vågar men samtidigt känns det surt att bara "kasta" bort en chans. ÄL-testerna visar ingenting än, tycker det borde visa på ÄL snart med tanke på att den största var 19 mm igår. Min man jobbar natt denna vecka så får vi till det så får, om inte så var det väl kanske inte meningen heller.
  • Kinderägg

Har för första gången på länge lagt till mig i BIM-listan, tror dock inte på något denna gång då vi avbröt sprutorna och sen har jag blödit till och från. Börjar bli rätt trött på allt nu, det kommer inte att bli några mer sprutor förrän tidigast i mitten av juni men antagligen väntar vi till hösten eftersom det är svårt att få tid för insemination på sommaren.

• Kinderägg
    Du och Jag ver2 skrev 2012-05-14 11:38:36 följande:
    Något som jag däremot sett i mina cykler är att de månader jag endast haft 1-2 dagars mens (vilket var så oftast...) så gick det inte vägen - men de cykler som jag hade 3-4 dagars mens så blev jag gravid! Nu senast åt jag rosenrot, som även förlänger mensen lite - om man har problem med det!

Det var intressant ! Jag har alltid haft lätt att bli gravid och haft mens i minst 5 dagar och blödit ganska rikligt. Nu har vi försökt i drygt 2½ år men jag har inte blivit gravid en enda gång, under hela tiden har jag dessutom haft en väldigt sparsam mens i få dagar.
  • Kinderägg
    Du och Jag ver2 skrev 2012-05-15 20:38:05 följande:
    Ja, för om mensen är sparsam så tyder det på tunna hinnor (det är ju dem man blöder ut) om jag förstått det rätt - som då inte orkar hålla kvar ägget. Testa Rosenrot! Ska vara den gul/röda förpackningen - "Arctic Root"!

Ja jag kanske ska ge det en chans till, har tagit det förut men då haft mellanblödningar i tid och otid. När jag tagit upp min sparsamma mens med fertilitetsmottagningen så har dom bara ryckt på axlarna och sagt att det är normalt.
  • Kinderägg

Någon som vet om ÄL kan komma tidigare än vanlig cykeln efter man tagit sprutor ? Har så ont över ena äggstocken precis som vid ÄL men jag är bara på dag 9 och det är alldeles för tidigt för min del. Jag har aldrig någonsin haft ÄL tidigare än dag 16, mest normalt för mig är 20-22. Eller kan det kanske vara en cysta som ger sig till känna på samma sätt som ÄL ?

• Kinderägg

Har idag pratat med fertilitetsmottagningen och vi kom fram till att jag inte ska ta sprutor mer, jag har ju egen ÄL så det är onödigt att provocera kroppen när det faktiskt inte behövs. Läkaren som jag pratade med idag tog sig verkligen tid och lyssnade på mig och höll faktiskt med i min teori. Jag har många barn sen tidigare, min man har barn sen tidigare och så har vi ett gemensamt. Jag har alltid haft lätt att bli gravid så någonting har tillstött på vägen så att säga. Jag fick en infektion i livmodern efter senaste förlossningen och så har jag mycket mindre mens än tidigare så nu ska jag göra en hysteroskopi för att kolla livmodern. Känns skönt att dom verkligen gör en ordentlig sista koll innan vi lägger ner syskonförsöken.
    Någon här som gjort hysteroskopi och har lust att berätta lite hur det hela gick till ? 

• Kinderägg

Snart är det äntligen dags för mig att göra Hystereskopi, känner mig lite nervös faktiskt, är rädd att få beskedet att vi inte kan få fler barn.
    Lade till mig på BIM-listan fast egentligen vet jag inte varför, ska göra min operation på torsdag så datumet stämmer ju ändå inte. Imorgon måste jag ta ett gravtest i vilket fall som helst så jag inte, mot förmodan, skulle vara gravid. Jag är lite osynlig här i tråden nu för tiden, har försökt så pass länge så motivationen är inte alltid på topp. 

• Kinderägg
    Vi 4 skrev 2012-07-05 12:16:30 följande:
    Kinderägg, det ser ju jättefint ut! Hur känns det?

MsBoring ser stabilt och bra ut!

Capiche, jag fixade till lite i listan, så nu finns du både i listan och på bimlistan.

Ja kurvan har sett fin ut efter ÄL denna gång men jag har gjort Hysterskopi idag så det är helt omöjligt att det blir något denna gång. Gjorde ett gravtest igår för säkerhets skull men det var neg. 
  • Kinderägg
    Bengalen skrev 2012-07-05 22:25:25 följande:
    Kinderägg; Hur gick hyston då? Såg de något som verkar ställa till det?

Den gick bara bra, det såg ut som i läroboken trots flera förlossningar. Jag borde väl egentligen vara glad för det såg helt normalt ut men ändå känner jag mig ganska nere. Innerst inne hade jag nog hoppats på att dom skulle hitta något "fel" som dom kunnat åtgärda på en gång. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen och vet inte hur vi ska gå vidare.
  • Kinderägg

Åter igen lade jag in mig på BIM-listan, känns som vanigt allt annat än hoppfult. Det är inte lätt att pricka in rätt dagar med en kropp som bara värker plus att jag och maken var lite irriterade på varandra precis runt ÄL.

• Kinderägg

Idag fick jag ett brev med resultatet från hysteroskopin som jag gjorde men tyvärr förstår jag inte så mycket av det, någon av er kanske förstår mer än mig ?
    Så här står det: Den mikroskopiska undersökningen av vävnaden som togs bort från livmoderslemhinnan har visat lite förtjockad, polypöst utformad, godartad livmoderslemhinna utan tecken till några elakartade cellförändringar. Inte heller tecken till äkta polyp.

• Kinderägg
    Planerar smått 14 skrev 2012-08-21 21:16:10 följande:

De fann inget som är konstigt, allt normalt.

Google är bra ibland

Jag har googlat men ändå inte lyckats få fram något bra svar, jag vet fortfarande inte vad polypöst utformad betyder. Att allt var ok tvivlade jag inte på, dom hade nog ringt annars.
  • Kinderägg

Kikar in till er snabbis och inser att jag missat massor, får nog läsa ikapp lite när jag kommer hem från jobbet. Hos mig händer absolut ingenting, verkar inte ens få någon ÄL denna gång, så drygt att gå och vänta.

• Kinderägg

Ett fullständigt ego- och gnällinlägg ! Vad händer med min kropp egentligen, den har i stort sett alltid varit klockren, hoppat över ÄL 3 gånger på 5 år, men nu vet jag inte alls vart ÄL tagit vägen !?! Jag har inte haft ÄL sen den 25 augusti nu och det känns bara såååå hopplöst och uppgivet, vi som tänkte göra insemination men tiden bara går och ingen ÄL i sikte. :(

• Kinderägg
    Planerar smått 14 skrev 2012-10-26 19:33:53 följande:

Kram förstår att det känns motigt när det blir så.

Du får ingen Pergo eller Gonal F eller nåt för att stimulera?

Testade det förut för att förstärka min ÄL men det slutade bara med att jag blev överstimulerad eftersom jag har egen ÄL men nu är den som bortblåst. Har ringt till fertilitetsmottagningen så förhoppningsvis ringer dom mig på måndag.
  • Kinderägg
    Bengalen skrev 2012-11-18 11:48:05 följande:
    Du fyller i HCG under medications. Hur går det för dig Kinderägg?
    Tack !

Det går inget vidare tyvärr. Är bara ivf dom kan erbjuda säger dom och det har vi inte råd med. Min ÄL försvann så vi tog till Menopur men vet inte om jag kommer få fortsätta efter detta försök. Är väl ganska uppgiven vid det här laget och vet inte ens om vi vill ha fler barn, tror dock att det är ett försvarstänk för innerst inne är det ju vår högsta önskan att få ett till.
    Har otroligt mycket problem med mitt ex just nu och min kropp smärtar mer än någonsin så att ÄL försvinner och vi inte lyckas är väl kanske inte så konstigt.

Hur går det för er Bengalen ? Länge sedan jag såg dig, är visserligen inte så ofta i tråden heller så jag har lite dålig koll.   
  • Kinderägg

Är det jag som är dum tro !?! Hur loggar man ut från FF när man är inloggad via deras app i mobilen ? :-/

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*