*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Just nu har jag ont och mår pyton så spruta igen känns jobbigt.
Har för första gången på länge lagt till mig i BIM-listan, tror dock inte på något denna gång då vi avbröt sprutorna och sen har jag blödit till och från. Börjar bli rätt trött på allt nu, det kommer inte att bli några mer sprutor förrän tidigast i mitten av juni men antagligen väntar vi till hösten eftersom det är svårt att få tid för insemination på sommaren.
Någon som vet om ÄL kan komma tidigare än vanlig cykeln efter man tagit sprutor ? Har så ont över ena äggstocken precis som vid ÄL men jag är bara på dag 9 och det är alldeles för tidigt för min del. Jag har aldrig någonsin haft ÄL tidigare än dag 16, mest normalt för mig är 20-22. Eller kan det kanske vara en cysta som ger sig till känna på samma sätt som ÄL ?
Har idag pratat med fertilitetsmottagningen och vi kom fram till att jag inte ska ta sprutor mer, jag har ju egen ÄL så det är onödigt att provocera kroppen när det faktiskt inte behövs. Läkaren som jag pratade med idag tog sig verkligen tid och lyssnade på mig och höll faktiskt med i min teori. Jag har många barn sen tidigare, min man har barn sen tidigare och så har vi ett gemensamt. Jag har alltid haft lätt att bli gravid så någonting har tillstött på vägen så att säga. Jag fick en infektion i livmodern efter senaste förlossningen och så har jag mycket mindre mens än tidigare så nu ska jag göra en hysteroskopi för att kolla livmodern. Känns skönt att dom verkligen gör en ordentlig sista koll innan vi lägger ner syskonförsöken.
Någon här som gjort hysteroskopi och har lust att berätta lite hur det hela gick till ?
Snart är det äntligen dags för mig att göra Hystereskopi, känner mig lite nervös faktiskt, är rädd att få beskedet att vi inte kan få fler barn.
Lade till mig på BIM-listan fast egentligen vet jag inte varför, ska göra min operation på torsdag så datumet stämmer ju ändå inte. Imorgon måste jag ta ett gravtest i vilket fall som helst så jag inte, mot förmodan, skulle vara gravid. Jag är lite osynlig här i tråden nu för tiden, har försökt så pass länge så motivationen är inte alltid på topp.
Åter igen lade jag in mig på BIM-listan, känns som vanigt allt annat än hoppfult. Det är inte lätt att pricka in rätt dagar med en kropp som bara värker plus att jag och maken var lite irriterade på varandra precis runt ÄL.
Idag fick jag ett brev med resultatet från hysteroskopin som jag gjorde men tyvärr förstår jag inte så mycket av det, någon av er kanske förstår mer än mig ?
Så här står det: Den mikroskopiska undersökningen av vävnaden som togs bort från livmoderslemhinnan har visat lite förtjockad, polypöst utformad, godartad livmoderslemhinna utan tecken till några elakartade cellförändringar. Inte heller tecken till äkta polyp.
Kikar in till er snabbis och inser att jag missat massor, får nog läsa ikapp lite när jag kommer hem från jobbet. Hos mig händer absolut ingenting, verkar inte ens få någon ÄL denna gång, så drygt att gå och vänta.
Ett fullständigt ego- och gnällinlägg ! Vad händer med min kropp egentligen, den har i stort sett alltid varit klockren, hoppat över ÄL 3 gånger på 5 år, men nu vet jag inte alls vart ÄL tagit vägen !?! Jag har inte haft ÄL sen den 25 augusti nu och det känns bara såååå hopplöst och uppgivet, vi som tänkte göra insemination men tiden bara går och ingen ÄL i sikte. :(
Någon som vet vad man ska fylla i på kurvan när man tagit Ovitrelle ?
Är det jag som är dum tro !?! Hur loggar man ut från FF när man är inloggad via deras app i mobilen ? :-/