Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-01-29 09:32:38 följande:
    MiAmore: Vad jag läst så kan ägget fästa allt mellan 3-10 dagar efter befruktning, så nog kan det va en sån dip allt! Men försök att inte stirra dig blind på en dags temp... även om jag själv gör likadant
    Ja jag läste det på en sida nu när jag surfade runt för att försöka hitta info om tempen vid äl o vid befruktning. Så jag hoppas sååååå!! Har mått illa varje dag sedan ett par dagar innan äl, så jag hoppas ju att jag mått så av en bra anledning. *ler* Nu kan jag knappt vänta tills imorgon bitti så jag kan tempa mig igen. Om den imorgon plötsligt rusar upp till 36,8-> så BORDE jag nog kunna börja hoppas. Eller? Åh vad jag viiiiill!!!!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Grattis Georgie!

Jag skulle verkligen behöva det där plusset nu så att jag kan känna mig lite glad. Är så grymt besviken o ledsen på en kompis just nu. Vi har väl egentligen glidet isär rätt mkt dem senaste åren, men vi har ändå försökt hålla kontakt med varandra så ofta det gått. Vi har känt varandra  i mer än halva våra liv, och vi var under många år som siamesiska tvillingar, gjorde ALLT tillsammans. I sommar ska hon gifta sig. Fick igår höra av en kompis, att hon valt "M", som hon känt lika länge som mig, men som hon träffar mer sällan än hon träffar mig, och som hon inte har lika mkt "historia tillsammans med" som med mig, till brudtärna. Jag blev ledsen o skrev ett sms till henne och låtsades ovetande om vem hon valt till tärna. Inte ens genom sms kan hon vara rak nog o tala om att o varför hon valt M. Ist svarar hon bara att "en gammal vän" ska vara det, och när jag frågar vem, svarar hon bara tillbaka "jag har haft två att välja mellan..." Skriver tillbaka, fortfarande spelandes ovetande "vad taskig du är.. säg nu vem det är.. Jag, kanske? ". Detta har hon inte svarat på..
    Hade hon valt en släkting till brudtärna hade jag kunnat acceptera det. Men iom att det är en gemensam kompis som vi båda känt lika länge o gått i samma klass tillsammans med från 1-9:an men som hon inte har lika mycket historia tillsammans med så känns det svårare att acceptera. Jag är inte bara besviken på detta, jag är nog nästan på mer besviken på det faktum att hon inte ens talat om det för mig, utan att jag fick höra det bakvägen genom en annan kompis. Hon MÅSTE ha vetat o förstått att jag väntar mig att om hon ska ha en kompis till brudtärna, så skulle hon välja mig eftersom att vi stått varandra så nära i så många år. Så då kunde hon väl åtminstone vara rakryggad nog att tala om för mig att hon valt M ist, och varför. Då hade jag också kunnat acceptera hennes val bättre. Men att hon inte ens kunde vara rakryggad o ärlig nog att komma till mig o tala om det.. Inte ens för några veckor sedan när jag glad i hågen berättade att jag skrivet klart mitt tal till henne, sa hon ett ljud om det. Tycker ni att jag är dum o egoistisk som känner så här?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tycker ni att jag ska hålla mitt tal om vår långa vänskap, ändå?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-01-29 16:36:24 följande:
    jag vet inte riktigt hur det går till nu för tiden men annars är det väl tärnan och bestman som talar!
    Jo det är väl dem först o främst, men en del gäster brukar också hålla tal, om dem har en "historia" tillsammans med någon av dem. Som nu jag, att vi känt varandra i mer än halva våra liv och varit så pass oskiljaktiga i så många år
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har haft ont mellan äggstocken o livmodern på höger sida hela dagen. Nu ikväll har jag ont mer vid livmodern, samt mer åt vänster äggstock. Åh vad jag hoppas o vill och åh vad jag hoppas att tempen ska vara HÖG imorgon igen!!!!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tempen åkte upp till 36,8 idag! (damp ju ner till normal temp, 36,6, igår)  Wohoo! Nu är det bara att hoppas att den STANNAR där!! Känner en blandning av illamående o "mensvärk" idag, och det värker fortfarande vid livmodern. Åh! Hoppas att jag inte bara inbillar mig värken, och att det är något positivt! Denna veckan kommer bli lååång! Tur att man ska jobba hela veckan (utom fred, men annars månd-torsd, lörd-månd), så har man förhoppningsvis inte så mycket tid att tänka. *ler*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-01-30 19:23:22 följande:
    Georgie: Grattis!

MiAmore: Jadu.. det där med tärneriet är en svår grej.Jag gifte mig i somras och hade en del funderingar kring det där... För mig hamnade jag på min barndomskompis och när väl valet var gjort kändes det självklart!!! Men samtidigt var det svårt för mig att inte välja en kompis som jag bott tillsammans med en hel del sedan vi var tonåringar. Mina erfarenheter kring det valet är helt enkelt att det är svårt! Jag vet inte varför din vän valde som hon gjorde men jag kan nog lova att hon inte sagt nåt till dig för att hon inte vet hur hon ska säga dig då hon är rädd för att såra dig. Försök att se förbi det hela, va glad för hennes stundande giftermål och fortsätt vara den kompis du alltid varit. Håll självklart ett tal under middagen om det känns rätt för dig. INGEN kommer att tänka att det är konstigt att du håller ett tal utan att va tärna, utan snarare att det är fint av en nära vän till henne att hålla tal trots att du inte MÅSTE som en tärna gör...

Hur som.. snälla.. gör det inte till en jättestor grej, utan ta det som en vuxen kvinna och starta inte några intriger eller gräl pga detta. Kan inte tänka mig att din kompis vill såra dig! Det kan ju finnas hur många orsaker som helst som gör att hon valde som hon gjorde. Jag skulle i a f se det som onödigt att starta gräl över.. Säg till henne att du är besviken på att hon inte kunde prata med dig om det, men om jag vore du skulle jag inte ifrågasätta hennes val.

Det sista ni förhoppnignsvis båda vill är att solka hennes glädje över bröllopet genom att ge henne dåligt samvete etc... Det har hon säkert redan mot dig ändå och vill nog bara ha kvar din vänskap oavsett tärna eller ej!
    Bubblamaj skrev 2011-01-30 20:30:00 följande:
    Bra skrivet, håller med!
    För egen del valde jag att inte ha någon speciell tärna (min syster hjälpte mig med smink, ordna släp i kyrkan och lite så). På gymnasiet hade jag två bästa vänner, sedan flyttade vi till olika ställen och man får andra nära vänner. När min ena bästa gymnasiekompis gifte sig valde hon att ta med min andra bästis att följa med lite extra. Klart att det är ärofyllt att bli tillfrågad att bli tärna men det är ändå viktigare att behålla den goda vänskapen. Och umgås man inte mycket längre spelar det väl kanske ändå inte så stor roll?

För övrigt, kul med hög temp MiAmore, forsätt så, så hänger jag förhoppningsvis på!
    Tack för era jordnära ord. Och jag håller med er. Jag ska inte starta något bråk med henne, men jag kommer definitivt berätta för henne att jag är besviken över att hon inte kunde vara ärlig o prata med mig om det.
    Min nästa fråga.. Hon som hon valt till tärna mår jätte dåligt just nu pga att det händer väldigt mkt i hennes liv. Så hon har sagt att hon troligtvis kommer "hoppa av" att vara tärna. Om hon nu väljer att hoppa av, o min kompis då kommer till mig o frågar om jag vill vara tärna, vad tycker ni att jag ska svara då? Jag känner lite att om hon skulle fråga mig nu efter att hennes förstaval hoppat av, så är det som att "ja hon kunde inte, så nu passar du bra".
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tack för era ord o råd om bröllopet o att vara tärna. Vet att ni har rätt, blev bara så ledsen o sårad

Mensen kommer troligtvis komma även denna månad Tempen är på väg neråt. Nu skiter jag i detta med barnagörande ett tag o satsar helt på att gå ner i vikt ist! Anmälde mig till viktväktarna igår

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2011-02-02 17:53:37 följande:
    Vad tråkigt Miamore! Tänker du försvinna från tråden då? För du vet ju att du måste meddela temptråden om du skulle råka bli gravid ändå!
    Jag har den kvar ett tag iaf.. Alltså, vi kommer ju inte sluta med barnagörandet, men jag ska sluta tänka på att vi "försöker" sas, försöka att bara "köra på o ha sex när vi känner för det o blir det så blir det", och under tiden satsa på att gå ner dem där 10-13 kilona jag skulle behöva bli av med ist. Hur som helst så kommer jag alltså varken att tempa mig eller äl-testa mig
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Så kom mensen även denna månaden. Två dagar innan beräknad tom. Så min lutealfas blev plötsligt på bara 12 dagar denna gången.
    Just nu känner jag att "nu orkar jag inte mer". Så nu ska jag försöka strunta i detta med att försöka bli med barn ett tag (kommer självklart fortsätta köra oskyddat o regelbundet sex, men ska försöka att "sluta försöka" sas) och ist koncentrera mig på att gå ner dem där 10-13 kilona jag behöver o vill bli av med. Orkar inte bli besviken fler gånger, så ska försöka att varken räkna ut när äl bör vara o när bim bör vara och bara köra på o som sagt koncentrera mig på viktminskningen. Lycka till ni andra!

♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*