Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej tjejer! Nu har jag varit härifrån i några dagar. Har det hänt något roligt sedan jag var här sist? Själv har vi haft födelsedags kalas för sonen hela helgen. Det har varit en trevlig helg, men skönt att ha kalasandet överstökat för denna gången. *ler* Nästa månad blir det "kalas" för mig. Då fyller jag 30.
    Det känns som om att min äl kan komma ganska tidigt även denna månad. Har haft "konstiga känningar" i "tjejmagen" sedan igår samt "små känningar" i brösten iaf. Ska börja äl-testa idag för säkerhets skull. Egentligen känns det just nu som att jag knappt behöver äl-testa nu.. Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar*  Tungan ute Men, köpte ju på mig en liten hög med äl-stickor när mensen kom, så kan lika gärna använda dem denna månaden så att dem inte bara ligger o "skräpar" och så att jag inte behöver känna att jag slängt ut pengar till något jag sedan inte använder. Men efter denna månaden ska jag inte köpa fler äl-tester. Ja förhoppningsvis ska jag ju inte BEHÖVA det.. *ler*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    AMC80 skrev 2011-01-17 11:03:29 följande:
    Grattis i förskott på födelsedagen.

"Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar* "
    Gött då! Bättre det så ni kan ha sex för att ni har lust och inte för att stickan/tempen säger att ni ska det. Om min ÄL är om 14 dagar så kommer min man vara på tjänsteresa just då. jag har förvarnat om att han får gå upp tidigare och ligga innan han åker. Sedan får han vara beredd när han kommer hem tre dagar senare. Så egentligen blir det varannan dag även om han är borta i tre. (fast vi har sex för nöjes skull med, bara mer planerat två dagar i månaden, dvs det är ingen skillnad på kvalitén om ni fattar vad jag menar)

Jag börjar med rosenrot idag och äl-stickor om en vecka. Han får börja med folsyra och zink.
    Nästan synd om honom, när han fick sina förra barn talade hans dåvarande om att hon var gravid, nu får han vara med om alla möjliga stolleprov. Tur att man har en förstående och barnlängtande karl...haha.
    Ja det känns jättebra, för att nu känns det verkligen som att vi har sex för att vi båda två VILL, inte för att vi "måste". Tror det kommer kännas så även runt äl. Tänker inte tala om för guben när jag fått pos på äl-testet, utan bara fortsätta hoppa på han/låta han hoppa på mig, som innan
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2011-01-17 19:00:24 följande:
    Äntligen börjar magsjukan släppa taget om oss här hemma, istället kommer en mensvärk krypandes. Att man aldrig kan få vara nöjd.
    *Krama*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2011-01-18 12:07:12 följande:
    Tack !

Jag tar dock tillbaka att magsjukan börjar släppa taget, i natt var det dags igen för vår minsting igen, hon blev sjuk i fredags och har varit ok sen dess, nu tog det visst om igen. Även vår 3-åring blev sjuk idag så risken är stor att dom andra två barnen som vi har hemma just nu också blir sjuka. Barn är underbara och det bästa man kan ha men fy vad jobbigt det är med magsjuka. *gnäller*
    Nej men vilken otur ni har
    ceke skrev 2011-01-18 19:02:18 följande:
    Absolut!!!

Ni som har koll på tappläge etc. helskumt här.. är på dag 6 och tappen är nästintill i sitt högsta läge redan.. men ingen äggvita än. Jättekonstigt med läget på tappen dock! Förra månaden kom tappen i rätt läge dag 10 i cykeln och samtidigt som mer fertila flytningar, alltså lite innan äggvita. Fattar nada!

Verkar också som att min kroppstemp reagerar på nattljusoljan jag tagit.. hm... fick lära mig i en annan tråd att det inte är bra att ta sånt om man har endometrios.. vilket jag starkt misstänker.. då den förvärrar endometriosinflammationen.. Hmm... och de kvällar jag tagit nattljusoljan så har tempen varit högre dagen efter.. Eller så är det bara jag som inbillar mig. Undrar om det verkligen finns nåt samband??? Hur som lägger jag ner det nu i a f..  Äntligen mens och spottingsfri nu i a f! Som jag längtat efter denna veckas andhämtning från trosskydd och bindor!

Vad är det nattljusolja är för nåt och vad ska den göra?
    Jag är själv inne på min andra månad med Glandin. Förra månaden började jag inte förens ett par dagar innan mensen tog slut (pga att jag inte hade tillgång till det tidigare), tog två om dagen, och åt dem fram till några dagar efter äl. Den månaden kände jag ingen direkt skillnad i magen, alltså det kändes inte som att det "hände något" sas. Fick heller inga äl-flytningar. Men fick pos äl-test.
    Denna månaden började jag dagen innan mensen satte igång på allvar, äter bara en om dagen och har tänkt sluta med dem 1-2 dagar efter jag fått pos utslag på äl-testet. Denna månaden känner jag faktiskt något konstigt i magen, ungefär samma känsla jag minns att jag hade när jag åt dem den månaden jag blev gravid med sonen. Så jag hoppas att det verkligen är Glandinet som jobbar där inne, så att det inte bara är inbillning.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Starkt pos äl-test idag så nu ska jag försöka hålla mig härifrån på allvar, fram till Bim som bör vara runt den 5/2! Fick till det igår, och hoppas på att vi ska få till det idag och imorgon också. Wish us luck!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Attans att det ska vara så svårt att hålla sig härifrån.. haha Nej, men jag var helt säker på att jag hade äl igår. Det kändes verkligen så. Men, tempen var fortfarande låg i morse, äl-testet visar fortfarande starkt pos (lika starkt som igår, kanske tom. snäppet starkare), och jag känner mig konstig i magen idag också. En blandning av mensvärk och illamående, samt att det fortfarande värker och jag känner mig svullen, vid äggstockarna. Så jag tror att ägget kommer släppa antingen ikväll eller imorgon. Ska fortsätta att tempa mig tills tempen går upp, så att jag vet att och när ägget släppt. Skulle egentligen vilja få till det med guben idag också, men tror att guben behöver en dags paus för att kunna prestera riktigt bra, så ska vänta tills imorgon kväll med att hoppa på honom.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag måste fråga er, är så "nervös" för att jag vill verkligen att det ska ha tagit sig denna gången!
    Min temp gick ner från 36,6 till 36,5 i måndags, när jag hade äl. Igår låg den fint på 36,8 (den brukar inte ligga på 36,8 förens några dagar efter äl), men idag gick den ner till 36,7. Fortfarande hög temp jämfört med vad den låg på innan äl, men blev ändå besviken. Vill sååååå gärna och är rädd att tempsänkningen kanske kan betyda något negativt? Vet att jag bara är på äl+2 idag och att ägget inte kommer fästa ännu på några dagar om det nu gör det, men.. Gah!!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Trassel skrev 2011-01-26 16:45:06 följande:
    Nu blir det till att börja om här med. Missfall idag definitivt. Gråter
    Beklagar
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-01-27 10:35:14 följande:
    du behöver inte oroa dig än.
    Nej jag vet väl det egentligen, behövde bara få höra det från någon annan *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Just nu vet jag inte om jag kan börja hoppas, eller tvärtom, att hoppet redan är ute, och hoppas att ni kanske kan hjälpa mig?
    Idag på äl+5 går tempen plötsligt ner till normal temp. Dessutom har jag jätteont på höger sida, mellan äggstocken och livmodern. Vad kan detta betyda tror ni?

♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*