Kinderägg skrev 2011-01-18 12:07:12 följande:
Tack !
Jag tar dock tillbaka att magsjukan börjar släppa taget, i natt var det dags igen för vår minsting igen, hon blev sjuk i fredags och har varit ok sen dess, nu tog det visst om igen. Även vår 3-åring blev sjuk idag så risken är stor att dom andra två barnen som vi har hemma just nu också blir sjuka. Barn är underbara och det bästa man kan ha men fy vad jobbigt det är med magsjuka.
*gnäller*
Nej men vilken otur ni har
ceke skrev 2011-01-18 19:02:18 följande:
Absolut!!!
Ni som har koll på tappläge etc. helskumt här.. är på dag 6 och tappen är nästintill i sitt högsta läge redan.. men ingen äggvita än. Jättekonstigt med läget på tappen dock! Förra månaden kom tappen i rätt läge dag 10 i cykeln och samtidigt som mer fertila flytningar, alltså lite innan äggvita. Fattar nada!
Verkar också som att min kroppstemp reagerar på nattljusoljan jag tagit.. hm... fick lära mig i en annan tråd att det inte är bra att ta sånt om man har endometrios.. vilket jag starkt misstänker.. då den förvärrar endometriosinflammationen.. Hmm... och de kvällar jag tagit nattljusoljan så har tempen varit högre dagen efter.. Eller så är det bara jag som inbillar mig. Undrar om det verkligen finns nåt samband??? Hur som lägger jag ner det nu i a f.. Äntligen mens och spottingsfri nu i a f! Som jag längtat efter denna veckas andhämtning från trosskydd och bindor!
Vad är det nattljusolja är för nåt och vad ska den göra?
Jag är själv inne på min andra månad med Glandin. Förra månaden började jag inte förens ett par dagar innan mensen tog slut (pga att jag inte hade tillgång till det tidigare), tog två om dagen, och åt dem fram till några dagar efter äl. Den månaden kände jag ingen direkt skillnad i magen, alltså det kändes inte som att det "hände något" sas. Fick heller inga äl-flytningar. Men fick pos äl-test.
Denna månaden började jag dagen innan mensen satte igång på allvar, äter bara en om dagen och har tänkt sluta med dem 1-2 dagar efter jag fått pos utslag på äl-testet. Denna månaden känner jag faktiskt något konstigt i magen, ungefär samma känsla jag minns att jag hade när jag åt dem den månaden jag blev gravid med sonen. Så jag hoppas att det verkligen är Glandinet som jobbar där inne, så att det inte bara är inbillning.