Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-03-02 08:49:53 följande:
    FlakeZ: hur går det idag? såg att tempen gått ner igen...
    Japp, tempen dök och vid lunch dök den ovälkomna tanten upp. Jag visste ju att det skulle komma, så det var väl lika bra.
    Nu känns det som att vi börjar något nytt. På fredag ska jag ju lämna blodprov och sen väntar spolningen och kollen av livmodern och äggledarna. Tack vare det känner jag mig ändå mer peppad nu än någon annan gång när mensen kommit.
    Tänker skippa alla kosttillskott den här månaden (förutom folsyra) och även för första gången köra utan äl-tester. Vul:et borde ge mig en fingervisning om när äl är på G och sen får tempen visa att det skett. Ska så gott jag kan försöka "släppa tankarna" och låta det bli som det blir. Wish me luck!  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2011-03-04 16:13:52 följande:
    Undrar om det är det jag också ska få göra sen, jag får dock vänta på en kallelse. Dom skulle spruta in med en tunn slang i livmoderna och även kolla passagen i äggledarna. Jag skulle ta antibiotika två dagar innan och Alvedon + Ipren en timme innan.
    Får man vara nyfiken och fråga vart utanför stan du bor ? Låter ju helt underbart iaf.
    Det är en sådan koll jag ska göra om två veckor.
    De spolar in vätska i livmodern och äggledarna och ser på så vis om det är fri passage.

Jag har läst olika här på FL om det där med medicinen innan. Jag har fått smärtstillande som jag ska ta 1h innan, men ingen antibiotika. Har förstått att det är olika på olika ställen. 
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2011-03-04 17:32:45 följande:
    Ja jag har också läst olika om medicin, det konstiga är att jag och Ceke kommer göra spolningen på samma avdelning, borde ju vara samma rutiner då tycker man. Fast vad det jag, det kanske är olika undersökningar trots allt.
    Hmmm... ja DET var ju lite märkligt!
    Skriv gärna här om du får veta mer. Jag har trott att spolning och det jag ska göra är samma sak, bara olika namn. 
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2011-03-04 17:45:34 följande:
    Det borde vara samma sak som vi tre ska göra, att spruta in vätska i livmodern kan man väl inte göra på så många olika sätt.
    Nej, eller hur?!
    När har ni tid? Jag ska dit ons 16/3.
    Har varit och lämnat 4 rör med blod idag. Hormonnivåer ska kollas och undersökas. Sedan den 18 mars ringer läkaren upp med "domen"...  
  • BejbyBoo
    telgebo skrev 2011-03-05 12:21:33 följande:
    Vad tycker ni om min temp? Jag tycker det börjar se mörkt ut.
    Du är fortfarande långt över coverline, så det ser inte det minsta mörkt ut i mina ögon.
  • BejbyBoo

Jag tycker nya layouten är skitsnygg!
    telgebo, du klickar som vanligt på dagens datum i kalendern och där fyller du i allt precis som vanligt! 

• BejbyBoo
    ceke skrev 2011-03-11 19:11:18 följande:
    Flake: Kör så det ryker!
    Här blir det inte så mycket körande och rykande. Ska ju på koll av livmodern/äggledarna på onsdag, så oskyddat sex är ajabaja fram tills dess enligt doktorn.
    Men jag har ju inte äl förrän dag 20-25, så det är ju ingen fara ur det perspektivet. På onsdag är jag på dag 15 och jag hoppas att de då ser några fina äggblåsor på G. DÅ blir det åka av!  
  • BejbyBoo

Ledsen att jag inte skriver så mycket tjejer. Jag läser dock allt.
    Vi har fullt upp med budgivning på hus just nu och imorgon ska jag på "passageundersökning av äggledarna". Känns nervöst och lite jobbigt.

Men på fredag får jag alla provsvar, så det ser jag fram emot. Hoppas också att de ser några fina äggblåsor imorgon! 

• BejbyBoo

Hej vänner,

tillbaka nu efter en omtumlande dag!

Undersökningen gick bra. Gjorde inte det minsta ont. Efter visst meck såg hon till slut fin genomströmning till båda äggstockarna och hon såg två stora äggblåsor. Gissade på äl inom 1-2 dygn - vilket är rekordtidigt för mig!
    Allt såg bra ut!
    Nu väntar alltså provsvaren på fredag, sen får vi se vad som händer.

Sen har vi, helt utanför det här ämnet, varit på en extra visning av ett hus vi vill ha idag. Imorgon bitti lägger vi bud och hoppas så innerligt att vi får det! Det är verkligen "vårt" hus!! Håll tummar och tår är ni snälla!!  

• BejbyBoo

Miapia, en riktigt fin kurva! Håller tummar och tår för att det står för något bra!!
    Hur lång lutealfas brukar du ha? 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*