Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bengalen skrev 2011-07-22 16:38:53 följande:
    Jag har gått hos honom nu i 16 månader i sträck och så länge jag inte blir utkastad fortsätter jag. Det är främst örterna jag får varje vecka som förhoppningsvis ska göra att jag lyckas bli gravid.
    Blev portad på IVF-kliniken då de inte tyckte det var lönt att vi gjorde fler försök utan rekommenderade endast att vi fortsatte med äggdonation, så det hade varit kul om vi verkligen skulle lyckas på egen hand dessutom. Snacka om att köra upp det i huvudet på dem!

Lite nyfiken på det där med akupunktur, hur mycket betalar du för behandling och örter ? Jag skulle vilja testa om det hjälper mot mina smärtor och även om det kan hjälpa mig att bli gravid förstås. Hur ofta går man ?
  • Kinderägg
    Bengalen skrev 2011-07-22 16:54:48 följande:
    Det är nog lite olika beroende på vem man går till. Jag betalar 500 kr varannan vecka då jag får akupunktur, samtal i ca 30 minuter och örter för 7 dagar. Bara örter kostar 250 kr. 

Det viktiga är att du satsar på någon som sysslar med traditionell kinesisk medicin. Jag gick och fick bara akupunktur hos en tant under tiden vi gjorde IVF men det var lika med noll kändes det som. Vad visste hon om kinesisk medicin liksom? Det är en helt ny värld som har öppnat sig gällande hela kroppen. En massa saker som man aldrig någonsin har förknippat med infertilitet har nu uppdagats.

Vad är det för smärtor du har?

Jag har haft kontakt med en man som utbildat sig i 3 år, både i Sverige och Kina, han vill ha 600 kr för 1 timmes behandling. Han sa också att det kanske skulle vara aktuellt med en blodanalys vid första besöket. Om man ska gå så ofta som du gör så har jag nog definitivt inte råd tyvärr.

Jag har fibromyalgi och reumatiska besvär plus inflammationer som flyttar runt i kroppen.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-07-23 20:36:39 följande:

SaraK83, så jobbigt med två mf/ma på raken, hoppas att det ska gå vägen för er nu. Extra jobbigt med långa cykler så man får vänta länge mellan försöken. Välkommen!

Pektosa, välkommen hit, så roligt att vara nygift och försöka få första barnet. Vårt första barn blev till andra månaden efter vårt giftemål, så hoppas att det går undan för er med  

Bengalen, vad bra om mina ord kunde vara lite peppande mitt i det jobbiga! Och så himla bra att du fått tag i en sådan toppenakupunktör som engagerar sig tom på semestern!

Bobofina, så himla trist att det inte blev något nu heller, *kram* men det låter ju lovande att du minns att du hade liknande innan första grav och då gick det ju vägen!

Du och jag, enligt vad jag förstått så är det ju allra allra bäst att implanation sker vid 9 dpo och då kan ju en dipp idag vara en kanon implantationsdipp Före implantationen är det nog svart att få plus med gravtest så vänta lite till

nattfrost, härligt ser ut som att äl kan ha varit, hoppas på höga temperaturer nu

kinderägg, hade du inflammationer i kroppen när de andra barnen blev till? Inflammationer kan väl påverka så att det blir svårare? Eller minns jag fel?

Jag har haft inflammationer ganska länge MEN inte så mysket som nu så det kan definitivt spela roll, förhoppningsvis kan akupunktur hjälpa mig. Innan akupunktur så ska jag dock testa TFT då jag fick ett presentkort på en provomgång när jag fyllde år.  
  • Kinderägg
    Du och Jag ver2 skrev 2011-07-25 17:26:41 följande:
    fortsätter spamma lite! Blir så arg, arg, arg på mig själv att jag missat detta!!! Vet att jag tom tänkte vid ÄL (å tror ja skrev det med) att det var så svårt att kolla flytningarna, för det var så lite....ja, tacka sjutton för det om det inte ens var ÄL då! Nu är det ju massor! Eller, det har varit det hela dagen iaf - börjar avta nu Så hoppas verkligen att det inte är försent om ett par timmar :-S

Ägget lever i ca 24 timmar så ta det lugnt, ni hinner !!
  • Kinderägg
    chiqita skrev 2011-08-01 12:50:09 följande:
    Tack! Jag är så lycklig att jag håller på spricka. I 1,5 år fick vi kämpa och nu hoppas vi att det går vägen

Åhh....GRATTIS !!! Jag är verkligen glad för er skull !!
  • Kinderägg
    0fia skrev 2011-08-02 19:23:42 följande:
    Hej hopp! Jag hoppar in här. Har redan lagt till min länk i listan.

Jag är 33 år och är på andra försöket, andra barnet. JAg borde haft äl i helgen men tempen har inte gått upp så jag känner mig lite deppig. Dock skall sägas att jag varit mammaledig tills i måndags så jag har tagit tempen lite olika tider men alltid innan jag gått upp. Jag håller tummarna att den höjs imorgon.

Hej och välkommen hit !!

Själv är jag 36 år och börjar känna mig som en av inventarierna i denna tråd med mina 2 års försök. Håller tummarna för att du bara är här på en snabbvisit innan du går vidare till gravidtrådarna.  
  • Kinderägg

Whee...jag har fått jobb, ett jobb som jag verkligen vill ha också !! Var bara tvungen att tala om det. Har varit arbetslös länge då jag har smärtproblem, fick ett städjobb på Samhall i maj, inget som passar min kropp men jag har bitit ihop. Igår ringde en kille och ville att jag skulle komma på intervju idag, en timme senare hade jag jobb !!

Kanske inte meningen att vi ska ha fler barn, i helgen började jag packa ner alla bebiskläder av någon anledning och nu får jag ett jobb som jag verkligen vill ha...plus att vi har försökt i två år utan resultat. När vet man egentligen att det är dags att lägga ner bebisverkstan !?!   

• Kinderägg
    0fia skrev 2011-08-03 13:22:35 följande:

Och jag håller tummarna för att du inte skall behöva försöka så länge till!!Solig Har ni fått någon hjälp med utredning?!

Vi har varit på utredning men inget fel hittades, jag fick Pergo för att förstärka min ÄL bara trots att jag har egen ÄL varje mån.
  • Kinderägg
    SaraK83 skrev 2011-08-19 20:23:26 följande:

Visst är det inte bara jag som ser detta?? Syns lite mer i verkligheten.. Bilden är inte fixad med.
    Fick ett toknegativt i morse och kände att hoppet rann ur mig, men så kunde jag inte riktigt släppa alla symptom jag haft trots progesteronet så tog ett till för en timme sen. Och då ser jag något Förvånad. Snälla snälla snälla låt det vara ett +..
    Jag kan helt klart se något, håller alla tummar och tår för att det ska bli starkare om någon dag !! *spännande* 
  • Kinderägg
    Du och Jag ver2 skrev 2011-08-23 13:47:06 följande:
    Å Kinderägg - vilken ökning!! Inte testat nå!?

Har börjat få spottings idag så försök 22 misslyckades också.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*