Inlägg från: Trassel |Visa alla inlägg
  • Trassel

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi4, hejhej! Jo, jag tror det kan vara äl på g. Men maken och jag jobbar ju om varandra så det blir nog svårt att få till. 
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Ilrika, Tempen skiljer så mycket i örat för det örat/sidan du sovit på är varmare vilket gör det lite svårt att tolka. Testa temap i munnen!
    Oj , nu såg jag att telgebo skrivit samma sak!
    Det sägs att lutealfasen ska vara lika men min har varierat från 10-16 dagar men brukar oftast landa på 14.

Rosearered, hej och välkommen! Hoppas tempandet kan hjälpa dej! Klart ni måste få en ordentlig utredning och att de lyssnar på er! Beklagar missfallen men som du skrev, skönt att veta nånstans att det ändå kan funka! Kram!

Vi4, mja, det får nog bli en 12 istället. Bli säger jag, som om man kunde beställa det liksom, haha, det hade varit fint!

• Trassel

Kramlo, ska också köpa rosenrot imorgon. Testade det för tre år sen men då tyckte jag inte det gav någon effekt, mina cykler var lite mer stabila då men lite längre. Men nu behövs verkligen något, jättetråkiga cykler just nu.

• Trassel

Hej på er!
    Har varit dålig på tempandet och det har inte blivit så mycket till försök heller men nu så ska vi se om det funkar bättre med denna cykel! 

• Trassel
    Vi4, mja, mjo, det skulle vara en extremt liten chans att det tog sig denna månad så jag tror nog ingenting egentligen!  Tycker jag känner av lite mensvärk men annars inget som skulle tyda på varken det ena eller andra. Tror jag haft 16 dagar som längst i en lutealfas, Trodde tempen skulle dippa häromdagen men nu har den ju fortsatt uppåt istället men denna kurva är ytterligaren en jag inte blir klok på.
  • Trassel

Har varit dåligt med närvaron från min sida här nu...
    Telgebo, fy vad otäckt! Hoppas allt är väl med dej nu!
    Växjö, Intressant att se vad tempen visar imorgon men det ser ju troligt ut att äl kan ha varit! 

• Trassel
    Telgebo, mjae, jag vet inte hur det går här egentligen men just nu så är cykeln lång och irriterande. Så jag tänker inte så mycket på det utan är väl mest bara.
  • Trassel

telgebo, dag 51. Det börjar bli en lång lutealfas...men jag har inte vågat testa än.

• Trassel

Telgebo, nej det är inte dpo 51 utan dag 51 i cykeln
    Om det skulle bli ett plus så vet jag att det är en lång och jobbig resa framför mej, om det nu skulle hålla vilket det inte gjorde i januari. Det är med blandade känslor.... 

• Trassel

jodå, äl har nog varit. Gå in och kolla min kurva.

• Trassel

jag tror äl var några dagar tidigare men jag tror som du där att ff inte kryssat pga av att jag inte tempade eller att seketet inte stämmer riktigt där de dagarna. Jag hade lite dålig koll där. 

• Trassel

jo jag borde kanske det. Ska sova på saken å se vad tempen visar imorn!

• Trassel

Tack för grattis! Detta var verkligen över förväntan för det fanns bara en liten chans denna månad och det var väl knappt räknat av oss som ett försök men ibland kanske det med kan funka.
    Nu slänger jag tempen i byrålådan för ett tag och landar lite tror jag....

Telgebo, jo jag var ju på dpo 20 med hög temp så det kunde väl egentligen inte vara så mycket annat

• Trassel

Ja, det räcker ju med en gång egentligen så varför inte!
    Nej har inte kollat bf. än.

• Trassel

Jag kollade, 14 feb ungefär. Om det nu håller! ( jag får väl hålla en tumme på det)

• Trassel

hej!
    Jag smyger in här också då och då och tjyvläser lite och hoppas på plus! Är gravid i vecka 16 nu och kollar man min senaste kurva så har FF inte ens kryssat ut äl trots temphöjning och + på opktest osv. Undra varför?

• Trassel

Så kanske det är? Ska kolla det sen om det ändrar sig om jag lägger in fler tempar. Tänkte jag kunde lägga in kurvan i galleriet så den blir sökbar.

• Trassel
    SaraK83, jag är nog en sån som du, långa och oregelbundna cykler. Enda gången jag haft cykler som en klocka är efter vi förlorade vårat första barn och de 7 månaderna mellan till nästa graviditet.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*