Inlägg från: Decembra |Visa alla inlägg
  • Decembra

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej på er!

Har tempat förrut med mina två första barn och märkte att det blev lite lugnare när man visste lite mer när/om man haft ägglossning. Kör med stickor också för att bekräfta det. Vi försöker få oss en liten trea och har haft 4 försök som inte gått vägen. Fick ett ma i somras i v.17 så vi har försökt på nytt efter det.

• Decembra

Härligt med semester! Mina pojkar älskar badhus ena dagen, för att inte tycka det är så skoj den andra Tänkte åka till Gustavsvik i Örebro för att se om de gillar det lite bättre. Lite mer äventyrsbad än simhallen i Karlstad

---

Mina äl-tester verkade inte vilja ge fullt utslag, jag kanske missade stegringen eller så. Men så här såg de ut och jag tolkar 1/1 som det starkaste så att äl kanske var den 2/1...

Äl nyår 10/11

För tempen steg efter 1/1 också... www.fertilityfriend.com/home/32b2e6

• Decembra
    MiAmore skrev 2011-01-03 17:33:32 följande:
    Jag tycker att den första ser starkast ut?

EGO: Här gick tempen upp till 36,8 idag. Inte så mycket som jag trott o hoppats, men dock ett steg (till) upp sas. Idag har jag haft ont i magen o känt mig lite små illamående till o från, känner mig svullen om magen, kände av en svag yrsel i eftermiddags plus att jag fick en halsbränna utanför denna världen, i eftermiddags. Brösten värker fortfarande väldigt mycket. Åh vad man hoppas o vill!!!
    Ja, när jag fick det utslaget trodde jag att det skulle bli starkare/fullt på kvällen, så jag testade då också men fick svagare... sen blev det svagt några dagar och starkare igen på nyårsdagen. Mest sur över att jag inte fick fullt utslag alls och måste förlita mig på tempningen istället

Spännande med tempen, så länge den går upp eller iaf pendlar upp o ner 1 grad. Med tvåan började jag må illa ett antal dagar före bim men skyllde på allt annat. Det var just på morgonen jag kände av illamåendet. Håller tummarna för dig denna vecka o hoppas på plus sen! 
  • Decembra

Grattis till killen, skönt att allt verkar ha gått bra!

• Decembra

Börjar sakta men säkert tro att jag inte har nån äl alls den här månaden. Idag gick tempen ner på DPO 7 och strecket försvann samtidigt... Mina test blev ju som sagt aldrig heelt positiva... Är tempen låg imorrn också får jag ta bort mig från bim-listan tills jag fattar vad som händer

www.fertilityfriend.com/home/32b2e6

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Decembra
    AMC80 skrev 2011-01-07 10:22:19 följande:
    Någon här tipsade om att tempa vaginalt. Vet inte om du gör det nu. Iaf så blev min kurva mer stabil när jag gjorde det. Den var mkt mer hoppig innan.
    hmm... kanske vore värt att testa kör på den nästa runda som det verkar bli
  • Decembra

Vad trött jag blir, nu är tempen låg igen och strecket borta. Kanske är så här tempen ser ut när man inte haft äl? *suck* Även om jag kör muntemp borde den ju visa någorlunda om tempen är liite högre än normalt? Jag ligger ju på runt 36.5 hela tiden.

• Decembra

Tack för svaret! Jag får hålla superkoll framöver då
    Mina tidigare kurvor har varit "normala" dvs håller sig långt fram till dag 14 i cykeln, stegring efter det och sen uppe vid 37.0 när mensen kommer (eller inte). Har haft 28-30 dagar mellan varje gång. Det var ett gammalt konto och jag vet inte lösen till den, 3 år sen jag använde mig av den sist och började tempa försök 5 först denna gång, alltså nu

Vi får se om det stegras eller inte, eller så kommer mensen när den brukar.

• Decembra

Kan nog vara som du säger, tog ett äl-test för att titta nu och det blev så här. Är det kanske lite mer positivt än de förra?

8/1

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*