Inlägg från: Smurfette77 |Visa alla inlägg
  • Smurfette77

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Oj, här är man borta hela helgen och så har ni hunnit skriva så här mycket i en ny tråd Glad Jag har blivit dunderförkyld så jag hoppas att ägglossningen inte blir försenad pga det. Jag har ju ätit pergotime den här månaden så jag hoppas ju på en superägglossning (som jag mår just nu skulle dock vilken ägglossning som helst duga, haha).

mallanis skrev 2010-09-13 07:55:24 följande:
    Påvägmotsyskon- Min fundering är ju på om ägget inte släppt trots att jag fått utslag det kan ju hända. Innan jag började tempa så tog jag äl- tester men ville veta att jag verkligen hade släppt ägg och började tempa. Men det kan altså vara så att ägget ändå inte släpper i tid och det bara är att vänta och se om det blir stegring längre fram.  snurrigt snurrigt =)

Ingen höjning idag heller  =( tittade på min första chart och fick då äl 2 dagar efter första älutslaget. Vilket borde ha varit i morses =( skit skit skit...

Björnis- Ja det gjorde sådan skillnad! Helt häpen själv men kom på att det kanske är tok för jag har använt min vanliga termometer att tempa vaginalt. Tänkte iom att den bestämde sig så snabbt att det var bra men det kanske var fel tänkt ;)

Bengalen - svaret var altså den vanlig termometer ;) men det kanske finns sådana som är för vaginalt only?

FlakeZ- håller tummarna extra mycket för dig denna månad!!!
    Jag har en termometer som är avsedd för att tempa vaginalt (jag har köpt den på billiga-tester) och den är väldigt bra tycker jag Glad Den tar tempen på 10 sekunder och har två decimaler (kan vara bra, man ser ju mindre förändringar också då).
  • Smurfette77
    BejbyBoo skrev 2010-09-17 15:36:21 följande:
    Här är det dag 16, negativt på äl-test, låg temp och fortsatta EW. Suck.
    Jag har haft lite likadant de senaste cyklerna, jag har haft EW i upp till 10 dagar innan det blivit någon ägglossning. Nu fick jag positivt igår på dag 17! Man kan verkligen bli trött på EW när man haft det så länge...
    Melitta69 skrev 2010-09-17 09:10:21 följande:
    Så nu fick man sitt streck utsatt dock streckat .
    Hoppas 14 15 stämmer nu . Dåvar det inte så illa träffat :)
    Det är nog bara streckat pga av att du inte har något ägglossningstest som stämmer med flytningar och temphöjning. Har du testat om det blir ett heldraget streck om du sätter + på dag 15?
  • Smurfette77
    Melitta69 skrev 2010-09-17 21:53:50 följande:
    Ja, de stämde ju ! Tack för hjälpen :)
    Inga problem Glad
  • Smurfette77
    Melitta69 skrev 2010-09-21 08:18:02 följande:
    Tempen sjönk idag igen , fattar ingenting upp o ner hela tiden ??
    Det där är ju bara en liten sänkning, helt inom felmarginalen Glad Som FlakeZ säger så ser de flesta kurvor ut så, mer eller mindre även om man tempar samma tid varje dag.
  • Smurfette77
    mallanis skrev 2010-09-26 12:46:07 följande:
    Ja jag har fått ett plus, lycklig men verkligen skakis! Det är ju tredje gången jag är gravid men det har ju tidigare slutat i ma och mf....
    Hoppas hoppas att det blir tredje gången gilt för oss!
    Grattis! Hoppas allt går vägen nu Glad

Jag sliter med min progesteronkräm för att försöka förlänga min stackars lutealfas och även om jag haft mycket mindre spottings än vanligt (bara lite rosa) så känns det som att jag ska få mens när som helst. men jag har ingen pma, alltid nåt Flört
  • Smurfette77

PMS menade jag ju så klart!

• Smurfette77
    ekke skrev 2010-09-27 17:05:40 följande:
    Jag anar att jag fick missfall idag. Har inte tagit något test, så jag är ju inte säker.

Men jag har blött stora slemhinneklumpar samtidigt som jag har ont i brösten. Har varken gjort eller haft det någon gång tidigare. Fick gå hem från jobbet eftersom jag höll på att blöda igenom till kläderna. förlåt för detaljerna.

även om det är tråkigt så kan det tyda på att vi kan bli gravida, efter 1 1/2 år börjar man ju fundera på om det någonsin ska gå.
    Oj, jag är verkligen ledsen för din skull Rynkar på näsan Jag har haft något liknande, jag hade rosa flytningar från 7 dpo och när mensen väl kom (någon dag sent) så var det den smärtsamma jag varit med om.Jag misstänker ju att det var ett tidigt missfall, men precis som du så testade jag inte så det är ju svårt att veta.
  • Smurfette77

Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.

MiAmore skrev 2010-12-02 14:22:56 följande:
    Tempen på 36,7 idag också (samma tid), så den har varken höjts el sänkts. Har fortfarande en dov mensvärk i mellanåt, o tidigare idag fick jag en jätte konstig flytning. Den var typ som tjockt lim. Är det någon av er som haft en sån flytning o som vet vad det kan vara? Har fått en sån en gång tidigare
    Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
  • Smurfette77
    Bjornis skrev 2010-12-03 10:53:18 följande:
    HEJ!! Längesen! Jag spanade på dina kurvor igår. Förstår om det känns trögt. Men progesteronet verkar ju göra sitt med lutealfasen och aku tror jag stenhårt på. Det körde ju jag på!
    Hej Glad Ja det var ett tag sen jag var här inne! Nu är det inte långt kvar för dig eller hur? Ja progesteronet funkar för lutealfasen, men min senaste cykel var helt rubbad (och vi missade timingen helt) och just nu känns det som att jag fått en cysta på äggstocken (eller jag tror det iaf, det känns som när jag har ägglossning trots att jag fortfarande har mens). Men nya tag, jag hoppas akupunktur+progesteron+pergo ska vara kombinationen som gör att det äntligen tar sig...
  • Smurfette77
    MiAmore skrev 2011-01-05 10:42:33 följande:
    Jag måste fråga er som tempat ett tag. Två dagar på raken har jag tempat mig ett par-några timmar tidigare än jag brukar, och efter max 2h sömn. Igår tempade jag mig efter att ha sovit i ca 2h, vid 05:30 (hade varit uppe på toa ett par timmar tidigare), då visade tempen 36,6. Dvs normal temp. När jag sedan tempade mig ett par timmar senare, vid den tiden jag brukar tempa mig, var den uppe i 37,0. I natt när sonen höll oss vakna tempade jag mig "för skojs skull" vid 02:00 tiden. Hade då inte sovit något alls och varit uppe med sonen ett par-tre gånger. Även då visade den 36,6. När jag tempade mig i morse vid den tiden jag brukar tempa mig, var den uppe i 36,9. Vilken temp ska jag lita på? Om jag ska rätta mig efter 36,6 så är hoppet ute. Gravtestade mig för en stund sedan o det visade fett neg. MEN! Det var INTE morgonurin, o jag har inte bim förens på fred eller lörd (fred om jag har en lutealfas på 13 dagar som jag haft dem tre sista månaderna. Lörd om lutealfasen är på 14 dagar)
    Jag tror den viktigaste faktorn när man tar tempen är att du sovit några timmar innan. Absolut bäst är det ju såklart om du tar tempen samma tid varje dag, men om man går upp tidigare en dag är det ändå bättre att lägga in den temp på FF som du faktiskt hade när du vaknade. Den temp man har när man  inte sovit alls betyder ju inte så mycket, det beror ju så mycket på vad du gjort. FF har ju ett korrektionsverktyg där man kan korrigera en temperatur som man tagit tidigare eller senare än vanligt (men man ska inte lita så mycket på detta dock, det är bara en uppskattning) och då brukar de säga att om man tempar en timme tidigare än vanligt så kan det göra en skillnad på ca 0,1 grad. Men ärligt talat kan det lika gärna inte göra någon skillnad alls Glad Du får vänta och se antar jag...
  • Smurfette77
    MiAmore skrev 2011-02-01 19:44:47 följande:
    Bubblamaj skrev 2011-01-30 20:30:00 följande:
    Bra skrivet, håller med!
    För egen del valde jag att inte ha någon speciell tärna (min syster hjälpte mig med smink, ordna släp i kyrkan och lite så). På gymnasiet hade jag två bästa vänner, sedan flyttade vi till olika ställen och man får andra nära vänner. När min ena bästa gymnasiekompis gifte sig valde hon att ta med min andra bästis att följa med lite extra. Klart att det är ärofyllt att bli tillfrågad att bli tärna men det är ändå viktigare att behålla den goda vänskapen. Och umgås man inte mycket längre spelar det väl kanske ändå inte så stor roll?

För övrigt, kul med hög temp MiAmore, forsätt så, så hänger jag förhoppningsvis på!
    Tack för era jordnära ord. Och jag håller med er. Jag ska inte starta något bråk med henne, men jag kommer definitivt berätta för henne att jag är besviken över att hon inte kunde vara ärlig o prata med mig om det.
    Min nästa fråga.. Hon som hon valt till tärna mår jätte dåligt just nu pga att det händer väldigt mkt i hennes liv. Så hon har sagt att hon troligtvis kommer "hoppa av" att vara tärna. Om hon nu väljer att hoppa av, o min kompis då kommer till mig o frågar om jag vill vara tärna, vad tycker ni att jag ska svara då? Jag känner lite att om hon skulle fråga mig nu efter att hennes förstaval hoppat av, så är det som att "ja hon kunde inte, så nu passar du bra".
    Jag hoppar in med ett svar eftersom jag ska gifta mig snart och vet hur svårt det där med att välja tärna är Glad Om hon skulle fråga dig om den andra kompisen hoppar av tycker jag precis som Ceke att då är det bara att säga ja, för du vill ju vara tärna eller hur? Jag hade, precis som din kompis, två vänner som jag kännt lika länge och fick helt enkelt välja en hur svårt det än var. Det var absolut inte så att jag gillar en mer än den andra men jag var ju helt enkelt tvungen att ta ett beslut. Också i mitt fall visade det sig till slut att den kompis jag först frågade inte kan så jag fick fråga den andra, vilket så klart kändes jättekonstigt, jag ville ju absolut inte att hon skulle känna sig som ett andrahandsval! Men hon blev jätteglad ändå, tack och lov Glad Så jag tycker att skulle hon fråga dig, gör inte en för stor sak av det hela, vill du vara tärna så säg ja!
  • Smurfette77
    Bubblamaj skrev 2011-02-10 10:59:15 följande:
    Annjan och Decembra: det ser ut som att ÄL närmar sig?
    Bengalen: Helt okej längd från mens till Äl nu va? Det verkar ju som att ÄL kommer snart.
    Smurfette: Heja dig! det verkar som att ni legat i, härligt!
    Vi4: Fin tempökning, hur ser det ut idag? Fortsatt uppåt?

Här är det lång väntan...Trodde att jag vid det här laget skulle veta hur det blev men eftersom jag dumt nog testade dag 9 och 10 (neg förstås) så har jag inga tester kvar hemma och dessutom blir man ju så besviken så nu väntar jag helt enkelt ut mens. Eller tempökning i morgon...Jag har alltid en lutealfas på 11 eller 12 dagar och det är ju dag 12 idag.
    Haha, tack Glad Vi har påbörjat vår utredning den här månaden och jag har fått mina äggledare spolade och min sambo har gjort spermaprov. Allt ser jättebra ut, så det hittades ingen förklaring till att det inte tar sig. Min läkare rekommenderade att vi går vidare med IVF när vi känner oss redo, men vi vill nog ge det några månader till först.  Men eftersom äggledarna är spolade och fina så tänkte vi att det är väl lika bra att kämpa på lite extra Flört
  • Smurfette77

Hej! Ja jag tror det men jag är fortfarande helt chockad så jag vet inte om jag tror det är sant Skäms Jag rusade till apoteket i morse för att köpa "riktiga" clearblue-test och jag har inte tagit dem än. Jag har visserligen aldrig sett så mycket som ett svagt streck förut på mina stickor, men jag har blivit helt nojig över att det var något skumt med muggen jag kissade i eller nåt annt konstigt (jag vet, jag är helt galen).

• Smurfette77

Nu har jag tagit ett CB också och det var också positivt Solig Jag ska försöka lägga upp bilder på testerna i galleriet...

• Smurfette77

Tack allihop Glad Nu får ni hålla tummarna att det håller i sig!

AMC80 skrev 2011-02-24 14:32:49 följande:
    Grattis, Smurfette! Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt i nästan ett år och jag har aldrig fått ett plus förut, så jag är minst sagt omtumlad!
    telgebo skrev 2011-02-24 14:45:05 följande:
    STORT GRATTIS SMURFETTE!!! DU ÄR GRAVID, SÅÅÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL ATT JAG BARA VILL VRÅLA.

VI HAR JU KÄMPAT IHOP
    Tack!
  • Smurfette77
    telgebo skrev 2011-02-24 18:13:53 följande:
    Hr håller vi tummar.

När är du beräknad?
    Jag har haft en sån skum kurva den här månaden att jag vet inte riktigt när jag egentligen hade ägglossning,men enligt FF är beräknat datum den 1:a november. Mina tester var starka idag så det skulle ju kunna stämma att jag är 16 dagar efter ägglossning. Jag borde inte kunnat ha haft ÄL tidigare än den 8:e för då blev mina äggledare spolade och gynekologen såg fina ägg.
  • Smurfette77

telgebo skrev 2011-02-24 21:33:13 följande:
    Då är vi rätt så lika då med 8 dagar. Kul. Hur mår du då? Några symtom?

Jag ska gå och lägga mig nu, är grymt trött, ont i halsen/munnen, örat och kroppen och fryser som fasen.

Hoppas känna mig bättre imorgon.

Natti natti på er.
    Nej inga symptom, bara beiga spottings som jag haft sen innan jag testade. Jag ska inte testa mer och inte tempa mer och bara försöka slappna av. Min mamma hade massor av spottings när hon var gravid och min kompis också, så jag ska försöka att bara lita på min kropp.

MiaPia, Ceke Bengalenoch Vi 4: Tack Glad
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*