MiAmore skrev 2011-02-01 19:44:47 följande:
Bubblamaj skrev 2011-01-30 20:30:00 följande:
Bra skrivet, håller med!
För egen del valde jag att inte ha någon speciell tärna (min syster hjälpte mig med smink, ordna släp i kyrkan och lite så). På gymnasiet hade jag två bästa vänner, sedan flyttade vi till olika ställen och man får andra nära vänner. När min ena bästa gymnasiekompis gifte sig valde hon att ta med min andra bästis att följa med lite extra. Klart att det är ärofyllt att bli tillfrågad att bli tärna men det är ändå viktigare att behålla den goda vänskapen. Och umgås man inte mycket längre spelar det väl kanske ändå inte så stor roll?
För övrigt, kul med hög temp MiAmore, forsätt så, så hänger jag förhoppningsvis på!
Tack för era jordnära ord. Och jag håller med er. Jag ska inte starta något bråk med henne, men jag kommer definitivt berätta för henne att jag är besviken över att hon inte kunde vara ärlig o prata med mig om det.
Min nästa fråga.. Hon som hon valt till tärna mår jätte dåligt just nu pga att det händer väldigt mkt i hennes liv. Så hon har sagt att hon troligtvis kommer "hoppa av" att vara tärna. Om hon nu väljer att hoppa av, o min kompis då kommer till mig o frågar om jag vill vara tärna, vad tycker ni att jag ska svara då? Jag känner lite att om hon skulle fråga mig nu efter att hennes förstaval hoppat av, så är det som att "ja hon kunde inte, så nu passar du bra".
Jag hoppar in med ett svar eftersom jag ska gifta mig snart och vet hur svårt det där med att välja tärna är
Om hon skulle fråga dig om den andra kompisen hoppar av tycker jag precis som Ceke att då är det bara att säga ja, för du vill ju vara tärna eller hur? Jag hade, precis som din kompis, två vänner som jag kännt lika länge och fick helt enkelt välja en hur svårt det än var. Det var absolut inte så att jag gillar en mer än den andra men jag var ju helt enkelt tvungen att ta ett beslut. Också i mitt fall visade det sig till slut att den kompis jag först frågade inte kan så jag fick fråga den andra, vilket så klart kändes jättekonstigt, jag ville ju absolut inte att hon skulle känna sig som ett andrahandsval! Men hon blev jätteglad ändå, tack och lov
Så jag tycker att skulle hon fråga dig, gör inte en för stor sak av det hela, vill du vara tärna så säg ja!