Inlägg från: Bubblamaj |Visa alla inlägg
  • Bubblamaj

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

God morgon! Känner att det är dags att tillkännage mig, har hållit koll på tråden sen i somras när mannen o jag började försöka för ett syskon. Idag fick jag mens, suck, o börjar därmed försök nr fyra men nr två med tempning. För två år sen blev jag gravid efter fjärde tempningsförsöket. Håller tummarna för oss alla! Försöker lägga in mig i charttråden.

• Bubblamaj

Jag började tempa i april 2008 när vi började försöka för första barnet. På fjärde försöket blev jag gravid och har nu en 1,5-åring. Nu vill vi ha en tvåa, har försökt aktivt sen augusti men först förra månaden tempade jag. Jag tycker själv att jag genom tempningen ser tydligt när ägglossningen kommer men det gäller att orka med fram till dess

• Bubblamaj
    MiAmore skrev 2010-11-19 16:46:45 följande:
    Hur ser du på tempningen när äl kommer? Jag tempade som sagt i några månader när vi försökte med sonen också, men det är ju runt 2½ år sedan nu så jag har glömt lite *ler* (sonen blir 2 i jan)
    Nej, jag ser ju först dagen efter  ÄL har varit. Då stiger min temp från 36,3 till 36,7 ca. FF bekräftar ju detta ca två dagar senare så om vi orkar kör vi på nån dag till. Men som flera har skrivit så brukar ju flytningarna visa på ett ungefär.
       Jag har märkt att det är superviktigt att tempa samma tid varje dag. Går upp kl 6 två dagar/vecka och 7 de andra. Då skiljer det nästan alltid 0,3-0,4 grader (=fult i kurvan) så när mensen slutar nu för mig ska jag vara noggrann med att ställa klockan på 6 alla dagar.

Upplever ni att ÄL-stickor stämmer väl överens med FF:s tolkningar? Jag har aldrig testat såna.
  • Bubblamaj

En fråga till er här i tråden. Flera månader har jag fått några dagars flytningar som är brunaktiga, mitt i cykeln. Normalt eller tyder det på nåt särskilt?

• Bubblamaj

Tänker också på dig, Miapia!

• Bubblamaj

Skriv du in dina tempar även om det blir på olika tider. Jag går också upp lite oregelbundet precis som du men i det långa loppet tycker jag mig ändå se ett mönster i mina cykler. Tex har jag helt nyligen kommit på att min äl är flera dagar senare varje månad än jag alltid trott. Kan du inte försöka övertala din man om en dag till så har ni gjort vad ni kunnat sen? Äl-krysset får man ju även om man inte har VIP.

• Bubblamaj

Ah, jag förstår. Lycka till den här gången ändå!

• Bubblamaj

Jippi, ett rött kryss efter en extremt låg temphöjning!

• Bubblamaj

Japp, äl var för tre dagar sen vilket stämmer väl överens med magontet o sekret vid den tiden.

• Bubblamaj

Yellow: gick in på din pres för att se om du lagt upp nån bild, alltid intressant med gravtester det troligaste är väl tyvärr att det mensen som kom men man hoppas ju in i det sista! Lycka till!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*